Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio v detailech: QV chce rekord Ringu, s čím přijde základ?
17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka se zatím ukázala jen ve vrcholném provedení QV. O tom teď víme více, stejně tak vám můžeme říci něco nového i o běžnějších verzích.
Premiéra Alfy Romeo Stelvio byla horkou novinkou včerejšího dne. Jelikož jde ovšem o možná nejdůležitější model v celé moderní historii italské automobilky, budeme se k němu pravidelně vracet. Firma nám toho prozatím mnoho neodhalila - na světě jsou totiž jen tři varianty osazené dvěma motory. Vždy jde přitom o benzinové agregáty, mimo ně lze ovšem - především v Evropě - očekávat také dieselové verze.
O těch ale dnes řeč nebude, místo toho se vrátíme ke třem včerejším debutantům. K dispozici máme několik doplňujících informací. Začneme u základních variant Stelvio a Stelvio Ti, jejichž vzhled je stále zahalen rouškou tajemství. To ale neplatí o přeplňované dvoulitrové pohonné jednotce, jež v obou případech produkuje 280 koní a 415 Nm točivého momentu.
Tento motor dostal elektro-hydraulické variabilní ovládání ventilů MultiAir, jeho vstřikovací soustava pracuje s tlakem až 2 900 psi. K tomu je vybaven vodou chlazeným mezichladičem a dvouvětvovými výfukovými svody před turbodmychadlem turbodmychadel. To vše přispívá k plošší křivce točivého momentu.
Standardně jsou oba modely osazeny osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Základní Stelvio je osazeno 18palcovými litými koly (za příplatek budou k mání devatenáctky a dvacítky), sedadly v kůži, zadními parkovacími senzory, zpětnou kamerou, elektricky ovládaným víkem zavazadelníku, volantem se zploštělou spodní částí či startovacím tlačítkem.
Provedení Stelvio Ti (Turismo internazionale, jak jinak) už sériově má 19palcová kola, dřevěné dekory a 8,8palcový displej multimediálního systému, jenž nahrazuje standardní 6,5palcový. Kromě toho si zákazníci budou moci připlatit za pakety Sport či Lusso, které mají dále umocnit charakter tohoto SUV. Jednotlivé položky ovšem zatím známy nejsou.
Přesunout se můžeme k vrcholnému provedení Stelvio QV poháněnému 2,9litrovým celohliníkovým šestiválcem twin-turbo s přímým vstřikováním paliva. Tento motor produkuje 510 koní a 600 Nm, o jejichž přenos na všechna čtyři kola se rovněž stará automat. Sprint na stovku (resp. 96 km/h) zabere 3,9 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 284 km/h.
O spotřebě se značka nerozepisuje, dodává ovšem, že pohonná jednotka může kvůli jejímu snížení deaktivovat část válců. Vrcholné výkony pak podává v jízdním režimu Race, který lze navolit otočným ovladačem DNA Pro. Tento mód přitom základní modely nemají, vybírat lze z režimů Dynamic, Natural a Advanced Efficiency.
Standardně je Quadrifoglio Verde vybaveno sportovním podvozkem i většími brzdami, kůží obšitým volantem a palubní deskou, karbonovými dekory nebo sedadly stavitelnými ve 12 směrech. Za příplatek lze pak sáhnout po závodních skořepinách Sparco, karbon-keramických kotoučích nebo mechanickém samosvorném zadním diferenciálu.
Právě touto doplňkovou výbavou osazené Stelvio QV má dominovat na Nordschleife, kde chce Alfa Romeo ukázat záda i Porsche Cayenne Turbo S. To slavný okruh zvládlo za 7 minut a 59,74 sekundy, Italové ovšem chtějí dosáhnout nejhůře mety 7:59. I když uspějí, již příští rok mohou čekat odpověď od zcela nového německého SUV.
O bezpečnost se u všech tří odhalených modelů Alfy Romeo Stelvio bude starat plejáda airbagů společně s radarem řízeným tempomatem, autonomními brzdami či monitoringem jízdních pruhů. Brzdy pak mají nabízet rychlejší odezvu díky elektrickému asistenčnímu programu namísto běžného hydraulického systému.
Alfa Romeo touží po dalším úspěchu na Ringu, to je teď zcela nepochybné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před hodinou - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 4 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB