Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio: SUV poprvé nafoceno s vlastní karoserií
8.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské SUV zamíří v závěru roku do výroby, debut tak nejspíše můžeme očekávat v Paříži. Kromě čtyřválců dorazí i šestiválcové QV s 510 koňmi.
O příchodu vůbec prvního SUV značky Alfa Romeo se mluví již hezkých pár let. Na sklonku loňského roku Italové oznámili jisté zpoždění, pro letošek jsme se pro změnu dozvěděli jméno. Stejně tak bylo ohlášeno, že Stelvio se začne vyrábět letos na podzim, přičemž první exempláře budou určeny pro evropské trhy, nikoliv pro ten americký. Kromě toho se na světlo světa dostaly také první snímky testovacích prototypů, ty ovšem zakrývala poněkud nevzhledná a buclatá karoserie Fiatu 500L. A aby toho nebylo málo, pak nám šéfdesignér koncernu FCA Ralph Gilles částečně odhalil interiér.
O novince jsme si tak mohli udělat vcelku slušný obrázek, i když po stránce venkovního designu poněkud neurčitý. Velkou řadu neznámých v této rovnici nám ovšem aktuálně doplňují nové špionážní snímky, jenž zachycují Stelvio již se svou vlastní karoserií. Ta je sice ukryta pod nánosem kamufláže, přičemž Italové kvůli zmatení publika pod černou fólii ještě vložili různé nástavce, nicméně i tak je patrné, že Stelvio by mělo být atraktivním SUV. Tedy pokud něco takového můžeme o této kategorii vozu říci.
Aktuálně se zdá, že půjde o Alfu Romeo Giulia „na chůdách“, což není až tak nelogické označení. Koneckonců oba modely budou sdílet stejnou platformu, pročež také u SUV můžeme očekávat u základních variant pohon zadních kol. Ty výše postavené ovšem již dostanou systém 4x4, který po stránce vizuální doplní tradiční rozměrné logo obklopené úzkými světlomety. Čelní i zadní okno se zdají být zkosenějšími než u konkurence, zatímco rozchod kol na obou nápravách řádně nabobtnal.
Počítat tedy můžeme s opravdu dynamickou vizáží, která navíc bude podpořena výkonnými motory, jenž budou taktéž reflektovat nabídku sedanu. Základní modely tedy bude pohánět dvoulitrový benzinový čtyřválec či 2,2litrový turbodiesel, na vrchol se postaví 2,9litrový přeplňovaný šestiválec určený pro variantu Quadrifoglio Verde. V jeho případě můžeme očekávat stejně jako u Alfy Romeo Giulia výkon 510 koní, zrychlení z klidu na stovku ale zabere o trochu více než jen 3,8 s.
Další informace bychom se měli dozvědět v následujících měsících, živý debut nejspíše vzhledem k termínu zahájení výroby proběhne na podzim na autosalonu v Paříži. Do prodeje pak Stelvio zamíří v první půli příštího roku, přičemž v případě úspěchu jej Alfa ve své nabídce doplní menším crossoverem s aktuálním kódovým označením Tipo 962. Pro úplnost pak aktuálně jen dodáme, že toto první SUV dostalo do vínku kód Tipo 949.
První fotky Stelvia ve vlastní kůži přikládáme, další si můžete prohlédnout v kompletní galerii na Auto Evolution.
![Alfa Romeo Stelvio: SUV poprvé nafoceno s vlastní karoserií - 1 - Alfa Romeo Stelvio nove spy foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Alfa Romeo Stelvio: SUV poprvé nafoceno s vlastní karoserií - 2 - Alfa Romeo Stelvio nove spy foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Alfa Romeo Stelvio: SUV poprvé nafoceno s vlastní karoserií - 3 - Alfa Romeo Stelvio nove spy foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Alfa Romeo Stelvio: SUV poprvé nafoceno s vlastní karoserií - 4 - Alfa Romeo Stelvio nove spy foto 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Alfa Romeo Stelvio: SUV poprvé nafoceno s vlastní karoserií - 5 - Alfa Romeo Stelvio nove spy foto 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Alfa Romeo Stelvio: SUV poprvé nafoceno s vlastní karoserií - 6 - Alfa Romeo Stelvio nove spy foto 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Pokud vzhled Alfy Romeo Stelvio dostojí nemalým očekáváním, pak italské SUV dozajista odtáhne nemalý zástup zákazníků od německých automobilek
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
Dodge začal v zoufalosti nabízet nechtěný elektrický muscle car za 7 tisíc Kč měsíčně, ani to ho nemusí zachránit
před 2 hodinamiPutinova limuzína válí. Loni oslovila celých 9,6 zákazníků za měsíc, a to většina ani nemohla říct ne
před 3 hodinamiRýsuje se nový král ztráty hodnoty. Majiteli má prodělat přes 6 milionů Kč za jediný rok a 10 tisíc km
před 5 hodinamiMercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto
před 6 hodinamiPorsche přiznalo hloubku svých problémů, šokované trhy poslaly cenu akcí na nejnižší hodnotu v historii
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva