Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio dorazí nejprve ve vrcholné verzi, půjde po krku Porsche
2.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První SUV italské značky má debutovat v Los Angeles. Designem i technikou odkáže na Alfu Romeo Giulia, v terénu excelovat nehodlá.
V poslední době neuplynul snad ani den, abychom nezmínili novou Alfu Romeo Giulia. Ta se konečně s nemalým zpožděním dostala do prodeje, přičemž kupříkladu na domácím trhu Italové nastavili ceny s opravdu nemalým sebevědomím. Ty české budou výrazně nižší, i když očekávat nejspíše lze také odlišnou výbavu. Nová Giulia by tak mohla mít umetenou cestu k úspěchu, jistým problémem se ovšem zdá být kvalita, která zatím více než co jiného naplňuje špatnou pověst značky.
Automobilka již naznačila, že v rámci modelového roku 2017 by mohlo dojít k několika změnám, které by na kritiku reagovaly. Ohlasy na sedan se pak dotýkají také vývoje prvního firemního SUV, s jehož premiérou se počítá na konec roku. Alfa Romeo Stelvio by měla debutovat na autosalonu v Los Angeles, což odráží fakt, že americký trh je aktuálně pro značku nadmíru důležitý.
Podle nových zpráv se zdá, že Italové u novinky postavené na modulární platformě Giorgio zopakují stejný postup jako u Giulie. Nejprve bude odhalena varianta osazená 2,9litrovým šestiválcem, který pod kapotou sedanu dává k dobru 510 koní. V případě SUV však dojde k jeho poladění, přičemž nejvyšší výkon by měl lehce poklesnout ve prospěch silnějších nižších a středních otáček, za čím pochopitelně stojí poněkud jiný charakter vozu.
Navzdory tomu byl ovšem vývoj zaměřen na silniční jízdní dynamiku a zrychlení v přímce. Terénní schopnosti chce Alfa Romeo ponechat na dalších členech koncernu FCA, zejména pak na Jeepu. Stelvio by se tak mělo zaměřit hlavně na Porsche Macan a Jaguar F-Pace, které podle Italů v daném segmentu nastavují laťku.
Ze zmiňovaného důvodu nejspíše vrcholný model dostane pouze pohon zadních kol, který by měl udržet na uzdě hmotnost. V případě ostatních variant, u kterých se počítá s 2,2litrovým turbodieselem nebo dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, ovšem bude možné pořídit také systém 4x4. Některé z těchto modelů pak dostanou i manuál.
Verze osazená šestiválcem by však měla mít ve standardu pouze osmistupňový automat a zatím je otázkou, zda dostane označení Quadrifoglio Verde. Nakolik se ovšem tyto informace potvrdí, to je zatím ve hvězdách. Dodat tedy můžeme, že běžné benzinové modely dostanou výkony 200, 250 a 280 koní, ty dieselové pak 150, 180 a 210 koní.
Očekávat lze rovněž příchod plug-in hybridů, které automobilka slíbila investorům. S rokem 2018 jsou spojeny modely osazené 48voltovým elektrickým okruhem. Na vývoj projektu Stelvio dohlíží Roberto Fedeli, který měl v letech 2007 až 2014 pod palcem veškeré projekty Ferrari od modelu 458 Italia přes kupé F12 až po hybridní LaFerrari.
Závěrem lze pak jen zmínit, že první SUV značky dostane vizáž, která bude úzce korespondovat se zmiňovanou Alfou Romeo Giulia. Italové totiž touží po unifikovaném vzhledu, který dostane celé nové portfolio. Ve všech případech přitom má být v centru řidič, což je odkaz na 105 let staré firemní DNA. Za volantem tedy máme čekat pořádnou porci zábavy.
Alfa Romeo Stelvio se ukázala na neoficiálních ilustracích...
...přičemž špionážní fotky i nové informace naznačují, že realita nejspíše výrazně jinde nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch