Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá
29.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské kabrio bude pohánět 1,4litrový motor spřažený s dvouspojkovým automatem. Na palubě nabídne více luxusu než lehce spřízněná Mazda MX-5.
Pokud jste na stránkách Autoforum.cz v minulosti narazili na zkratku MaFia, pak jistě víte, že se za ní neskrývá spolupráce Cosa Nostry a Yakuzy, nýbrž kabriolety vyvinuté společným úsilím italské Alfy Romeo a japonské Mazdy. Dorazit by měly v roce 2015, přičemž podle čerstvých informací přijde jako první nová Mazda MX-5. Odhalena má být hned v prvních měsících roku, což naznačuje na premiéru v Ženevě. Alfa Romeo Spider by se světu měla ukázat někdy v listopadu, premiéry se tak zřejmě dočkáme v Los Angeles. To je vcelku logické, neboť minulé Duetto má za oceánem velmi dobrou reputaci.
Rozdílná doba uvedení na trh je rovněž spojena s neobvykle nízkým počtem společných komponentů. Obvykle modely vyvíjené na bázi joint-venture podniku sdílí 60 % všech dílů, u italsko-japonské dvojky bude tento poměr pouze 40procentní. Společné tak mají být pouze nápravy, čelní okno a jeho rám, přední deformační struktura a motorový prostor. Pohonné jednotky však již budou rozdílné, stejně tak rozměry. Oba vozy mají být přibližně 4 metry dlouhé a 1,7 metru široké, Alfa Mazdu o pár centimetrů přeroste.
Hmotnost obou aut se díky rozsáhlému použití vysokopevnostní oceli bude pohybovat velmi nízko, přičemž Alfa s ohledem na vyšší nabízený komfort zamíří někam k 1 100 kg. Váha minimalistické Mazdy by se pak měla pohybovat okolo jedné tuny. Ani „luxusní penalizace“ by však u Italů neměla být důvodem k slabým výkonům. O pohon se bude starat přeplňovaná Jedna-čtyřka TB MultiAir, která pod kapotou nového Duetta nabídne více než 170 koní, jež produkuje v modelu Giulietta.
Zajímavé je, že design chystaného kabrioletu nedostal na starosti Pininfarina, který je podepsán jak pod originálem, tak i pod konceptem Duettotanta z roku 2010, jež byl považován za předobraz nového Spideru. Namísto slavné karosárny byl stylizací pověřen šéfdesignér Alfy Romeo Marco Tencone, který má na kontě jak šestou generaci Maserati Quattroporte, tak i nové kupé 4C. Právě to by vzhled budoucího kabrioletu mělo výrazně ovlivnit.
Podle zdrojů zevnitř značky je proto více než jisté, že novinka nedostane retro prvky, ale originálu se jen zlehka pokloní. Ve srovnání s Alfou 4C by ovšem nové Duetto mělo být lehce umírněnější, jak se na kabriolet sluší a patří. Čelní světlomety tak kupříkladu budou seskupeny v jednom panelu, místo aby byla celá příď posázena LEDkami jako u malého kupé. A samotná maska nebude tak dominantní, i když klasického štítu se značka zbavovat nebude.
Směrem ke komfortu pak má zamířit i naladění podvozku, rozdílná pak bude i koncepce uložení motoru. Kupé ho má uložený uprostřed, u kabrioletu zamíří dopředu - Alfa ale bude muset čtyřválec lehce upravit pro podélné usazení. Samotný výkon ale již na zadní kola bude přenášet shodný dvouspojkový automat.
Na testovací prototypy si ale ještě chvíli počkáme. Alfa se momentálně soustředí hlavně na uvedení kupé 4C na evropský a především americký trh. A aby toho nebylo málo, pak v rámci svého znovuzrození vyvíjí i své první SUV, které by pod kapotu mohlo dostat stejný motor, jaký užívá i kupé 4C.
Stejnou pohonnou jednotku, tedy přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec o výkonu 240 koní, má pak dostat i nová Giulietta, kterou se Alfa Romeo taktéž zabývá. I ta by přitom měla dostat větší prioritu než otevřený Spider. Otázkou tedy je, nakolik je očekávaná premiéra na konci roku 2015 reaálná. Přeci jen, odklady jsou u italské automobilky vcelku běžným krokem.
Koncept Duettotanta od Pininfariny byl považován za přeobraz chystané Alfy Romeo Spider. Nakonec si však design veme do parády Marco Tencone, autor kupé 4C
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.