Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá
29.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské kabrio bude pohánět 1,4litrový motor spřažený s dvouspojkovým automatem. Na palubě nabídne více luxusu než lehce spřízněná Mazda MX-5.
Pokud jste na stránkách Autoforum.cz v minulosti narazili na zkratku MaFia, pak jistě víte, že se za ní neskrývá spolupráce Cosa Nostry a Yakuzy, nýbrž kabriolety vyvinuté společným úsilím italské Alfy Romeo a japonské Mazdy. Dorazit by měly v roce 2015, přičemž podle čerstvých informací přijde jako první nová Mazda MX-5. Odhalena má být hned v prvních měsících roku, což naznačuje na premiéru v Ženevě. Alfa Romeo Spider by se světu měla ukázat někdy v listopadu, premiéry se tak zřejmě dočkáme v Los Angeles. To je vcelku logické, neboť minulé Duetto má za oceánem velmi dobrou reputaci.
Rozdílná doba uvedení na trh je rovněž spojena s neobvykle nízkým počtem společných komponentů. Obvykle modely vyvíjené na bázi joint-venture podniku sdílí 60 % všech dílů, u italsko-japonské dvojky bude tento poměr pouze 40procentní. Společné tak mají být pouze nápravy, čelní okno a jeho rám, přední deformační struktura a motorový prostor. Pohonné jednotky však již budou rozdílné, stejně tak rozměry. Oba vozy mají být přibližně 4 metry dlouhé a 1,7 metru široké, Alfa Mazdu o pár centimetrů přeroste.
Hmotnost obou aut se díky rozsáhlému použití vysokopevnostní oceli bude pohybovat velmi nízko, přičemž Alfa s ohledem na vyšší nabízený komfort zamíří někam k 1 100 kg. Váha minimalistické Mazdy by se pak měla pohybovat okolo jedné tuny. Ani „luxusní penalizace“ by však u Italů neměla být důvodem k slabým výkonům. O pohon se bude starat přeplňovaná Jedna-čtyřka TB MultiAir, která pod kapotou nového Duetta nabídne více než 170 koní, jež produkuje v modelu Giulietta.
Zajímavé je, že design chystaného kabrioletu nedostal na starosti Pininfarina, který je podepsán jak pod originálem, tak i pod konceptem Duettotanta z roku 2010, jež byl považován za předobraz nového Spideru. Namísto slavné karosárny byl stylizací pověřen šéfdesignér Alfy Romeo Marco Tencone, který má na kontě jak šestou generaci Maserati Quattroporte, tak i nové kupé 4C. Právě to by vzhled budoucího kabrioletu mělo výrazně ovlivnit.
Podle zdrojů zevnitř značky je proto více než jisté, že novinka nedostane retro prvky, ale originálu se jen zlehka pokloní. Ve srovnání s Alfou 4C by ovšem nové Duetto mělo být lehce umírněnější, jak se na kabriolet sluší a patří. Čelní světlomety tak kupříkladu budou seskupeny v jednom panelu, místo aby byla celá příď posázena LEDkami jako u malého kupé. A samotná maska nebude tak dominantní, i když klasického štítu se značka zbavovat nebude.
Směrem ke komfortu pak má zamířit i naladění podvozku, rozdílná pak bude i koncepce uložení motoru. Kupé ho má uložený uprostřed, u kabrioletu zamíří dopředu - Alfa ale bude muset čtyřválec lehce upravit pro podélné usazení. Samotný výkon ale již na zadní kola bude přenášet shodný dvouspojkový automat.
Na testovací prototypy si ale ještě chvíli počkáme. Alfa se momentálně soustředí hlavně na uvedení kupé 4C na evropský a především americký trh. A aby toho nebylo málo, pak v rámci svého znovuzrození vyvíjí i své první SUV, které by pod kapotu mohlo dostat stejný motor, jaký užívá i kupé 4C.
Stejnou pohonnou jednotku, tedy přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec o výkonu 240 koní, má pak dostat i nová Giulietta, kterou se Alfa Romeo taktéž zabývá. I ta by přitom měla dostat větší prioritu než otevřený Spider. Otázkou tedy je, nakolik je očekávaná premiéra na konci roku 2015 reaálná. Přeci jen, odklady jsou u italské automobilky vcelku běžným krokem.
Koncept Duettotanta od Pininfariny byl považován za přeobraz chystané Alfy Romeo Spider. Nakonec si však design veme do parády Marco Tencone, autor kupé 4C
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva