Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia QV oficiálně: s 510 koňmi dá stovku za 3,9 s
24.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Tohle auto nechce BMW M3 konkurovat, chce si jej dávat k snídaní. S 510 k a méně než 1 500 kg k tomu má skvělé předpoklady.
Nechceme se opakovat, ale důležitější premiéru nové Alfy Romeo svět dávno nezažil. Italská značka se sice v potížích nenachází poprvé, snad nikdy jsme ale neměli pocit, že by její další přežití viselo na úspěchu jediného dalšího modelu. Jistě, koncern FCA a jeho šéf Marchionne má s Alfou ještě velké plány, chce s její značkou dostat na trh větší sedan, další kompakt i dosud nepoznané SUV. Jenže těžko to bude moci udělat, pokud se její první velkolepá novinka z této éry stane fiaskem. A ta novinka se jmenuje Giulia.
Už dávno jsme věděli, že Alfa Romeo tento vůz představí dnes, při příležitosti 105. výročí založení firmy, přesto jsme o něm měli jen velmi kusé informace. Mnozí pochybovali, zda Alfa vůbec něco představí, protože ještě donedávna byly v ulicích vídány pouze testovací muly toho, co mohlo být novou Gilulií a nemuselo. Až nedávno se objevily vozy s vlastní karoserií i v provozu a pak už to šlo ráz na ráz - od první oficiální fotku přes první úniky až po naši dnešní soukromou předčasnou premiéru.
Teď už je nová Giulia venku oficiálně a i když toho o ní Alfa zase tolik neřekla a ještě méně nového nám ukázala, představit vám ji musíme. A chceme, protože se minimálně na papíře zdá být velmi zajímavým vozem.
Jak naznačovaly i všechny dosavadní úniky, Italové vůz vytáhli rovnou ve vrcholné specifikaci QV. Ne také v té, ale pouze v té. Je to poněkud neobvyklý, ale o to zajímavější postup - přece jen není zrovna dechberoucí podívanou, když vám automobilka zkraje představí základní diesel a někdy po roce potichu představí vrchol řady. Italové na to šli opačně a nemáme důvod se na ně zlobit.
Na co bychom se zlobit mohli, je fakt, že o autě nám toho mnoho neřekli. Polovina tiskové zprávy probírá nové logo Alfy a design vozu, který příliš rozpitvávat nechceme. Soudě podle vašich dosavadních reakcí je velmi polarizující - někteří jej mají za vysloveně nepodařený, jiní za to nejkrásnější, co přinejmenším v poslední době na kolech viděli. Názor si i s pomocí nových fotek udělejte sami, my jen dodáme, že Italové nepovažují novou Giulii za jakousi sochu na kolech, naopak. Říkají, že vzhled je dán hlavně technickou architektutrou vozu - krátké převisy vpředu i vzadu, nízká stavba, dlouhá přední kapota a krátká záď, dlouhý rozvor a přitom krátká karoserie. To všechno má odrážet snahu Italů stvořit vpravdě sportovní vůz se zadním náhonem - ne někdy, ne v nějakých verzích, ale vždy, jen v některých verzích více.
Máme-li být faktičtější, vůz se chlubí prý dokonalým rozložením hmotnosti mezi nápravy (50:50) i samotnou nízkou hmotností. Jaká přesně je, nevíme, Italové ale hovoří o výkonu 510 koní a hmotnostním poměru méně než 3 kg na koně, prý výrazně méně. To by znamenalo dost pod 1 500 kilogramů pohotovostní hmotnosti, a to by u auta takto vysokého výkonu bylo vynikající číslo. Dosaženo pochopitelně nebylo „jen tak” - vůz má spoustu karbonových prvků (kardan, střecha, kapota), hliníkových prvků (motory, nápravy, brzdy, dveře) a na blíže neupřesněných místech spoléhá i na plastové a kompozitní části.
Co vás jistě bude hodně zajímat, je motor. Už jsme naznačili, že jeho výkon činí nejvýše 510 koní, tím ale po všech dosavadních zkazkách nepřekvapuje a nakonec to nečiní ani svou konstrukcí. Jde o vidlicový šestiválec 3,0 biturbo známý hlavně od Maserati, Alfa ale ráda dodává, že byl vyladěn inženýry se zázemím u Ferrari. A nemusí to být jen marketing - ostatně, je to všechno jedna firma a Italové by asi byli hloupí, kdyby při vývoji jakékoli pohonné jednotky nevyužili know-how jedněch z nejproslulejších motorářů světa.
Se zmíněnou hmotností a výkonem zrychluje Alfa Romeo Giulia QV na stovku za pouhých 3,9 sekundy, což je v této třídě opravdu nízká hodnota. Jak Giulia QV pojede? Pohled na dynamiku Mercedesu-AMG GT S by nemusel být špatným vodítkem. Další dynamické parametry neznáme, automobilka ale dodává, že máme očekávat i výjimečnou provozní efektivitu. Konkrétní hodnotu spotřeby paliva ale ani nenaznačuje.
Výrobce dále hovoří o dílčích inovativních řešeních jako je vekotorování točivého momentu separátně pro každé kolo, pohon zadních nebo všech kol, nízký odpor vzduchu spojený s vysokým přítlakem, adaptivní podvozek, karbon-keramické brzdy a v neposlední řadě ostrý převod řízení, prý vůbec nejostřejší ve třídě. Fungování některých z těchto prvků pak může nabírat různých podob podle nastavení známého ovladače DNA - nově i s úsporným režimem Advanced Efficient (to je ono A, další je D za Dynamic a N za Normal), který u verze QV má též režim Racing.
Závěrem už Alfa dodává jen tolik, že navzdory nízké hmotnosti auto nepozbývá své pevnosti a nabídne největší torzní tuhost ve své třídě, která se má postarat o skvělé jízdní vlastnosti, bezpečnost i dobrou akustickou pohodu při aktivní jízdě.
Zní to samozřejmě velmi optimisticky, až čas ale ukáže, jak moc se tento vůz Alfě povedl. Jak dlouhý čas to bude, vlastně nevíme - Italové nejenže neprozradili další detaily jako je maximální rychlost, přesná hmotnost či cena, ale neuvedli více ani k datu vstupu na trh a momentu odhalení dalších verzí. Přece jen, Giulia jistě nebude živa jen z vrcholného QV. Během následujících měsíců ale jistě budeme chytřejší...
Tohle je nová Alfa Romeo Giulia QV, teď už oficiálně. Poprvé také můžeme vidět vůz v jiné než červené barvě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
24.11.2024 - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
24.11.2024 - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
24.11.2024 - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
24.11.2024 - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
24.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva