Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia QV oficiálně: s 510 koňmi dá stovku za 3,9 s
24.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Tohle auto nechce BMW M3 konkurovat, chce si jej dávat k snídaní. S 510 k a méně než 1 500 kg k tomu má skvělé předpoklady.
Nechceme se opakovat, ale důležitější premiéru nové Alfy Romeo svět dávno nezažil. Italská značka se sice v potížích nenachází poprvé, snad nikdy jsme ale neměli pocit, že by její další přežití viselo na úspěchu jediného dalšího modelu. Jistě, koncern FCA a jeho šéf Marchionne má s Alfou ještě velké plány, chce s její značkou dostat na trh větší sedan, další kompakt i dosud nepoznané SUV. Jenže těžko to bude moci udělat, pokud se její první velkolepá novinka z této éry stane fiaskem. A ta novinka se jmenuje Giulia.
Už dávno jsme věděli, že Alfa Romeo tento vůz představí dnes, při příležitosti 105. výročí založení firmy, přesto jsme o něm měli jen velmi kusé informace. Mnozí pochybovali, zda Alfa vůbec něco představí, protože ještě donedávna byly v ulicích vídány pouze testovací muly toho, co mohlo být novou Gilulií a nemuselo. Až nedávno se objevily vozy s vlastní karoserií i v provozu a pak už to šlo ráz na ráz - od první oficiální fotku přes první úniky až po naši dnešní soukromou předčasnou premiéru.
Teď už je nová Giulia venku oficiálně a i když toho o ní Alfa zase tolik neřekla a ještě méně nového nám ukázala, představit vám ji musíme. A chceme, protože se minimálně na papíře zdá být velmi zajímavým vozem.
Jak naznačovaly i všechny dosavadní úniky, Italové vůz vytáhli rovnou ve vrcholné specifikaci QV. Ne také v té, ale pouze v té. Je to poněkud neobvyklý, ale o to zajímavější postup - přece jen není zrovna dechberoucí podívanou, když vám automobilka zkraje představí základní diesel a někdy po roce potichu představí vrchol řady. Italové na to šli opačně a nemáme důvod se na ně zlobit.
Na co bychom se zlobit mohli, je fakt, že o autě nám toho mnoho neřekli. Polovina tiskové zprávy probírá nové logo Alfy a design vozu, který příliš rozpitvávat nechceme. Soudě podle vašich dosavadních reakcí je velmi polarizující - někteří jej mají za vysloveně nepodařený, jiní za to nejkrásnější, co přinejmenším v poslední době na kolech viděli. Názor si i s pomocí nových fotek udělejte sami, my jen dodáme, že Italové nepovažují novou Giulii za jakousi sochu na kolech, naopak. Říkají, že vzhled je dán hlavně technickou architektutrou vozu - krátké převisy vpředu i vzadu, nízká stavba, dlouhá přední kapota a krátká záď, dlouhý rozvor a přitom krátká karoserie. To všechno má odrážet snahu Italů stvořit vpravdě sportovní vůz se zadním náhonem - ne někdy, ne v nějakých verzích, ale vždy, jen v některých verzích více.
Máme-li být faktičtější, vůz se chlubí prý dokonalým rozložením hmotnosti mezi nápravy (50:50) i samotnou nízkou hmotností. Jaká přesně je, nevíme, Italové ale hovoří o výkonu 510 koní a hmotnostním poměru méně než 3 kg na koně, prý výrazně méně. To by znamenalo dost pod 1 500 kilogramů pohotovostní hmotnosti, a to by u auta takto vysokého výkonu bylo vynikající číslo. Dosaženo pochopitelně nebylo „jen tak” - vůz má spoustu karbonových prvků (kardan, střecha, kapota), hliníkových prvků (motory, nápravy, brzdy, dveře) a na blíže neupřesněných místech spoléhá i na plastové a kompozitní části.
Co vás jistě bude hodně zajímat, je motor. Už jsme naznačili, že jeho výkon činí nejvýše 510 koní, tím ale po všech dosavadních zkazkách nepřekvapuje a nakonec to nečiní ani svou konstrukcí. Jde o vidlicový šestiválec 3,0 biturbo známý hlavně od Maserati, Alfa ale ráda dodává, že byl vyladěn inženýry se zázemím u Ferrari. A nemusí to být jen marketing - ostatně, je to všechno jedna firma a Italové by asi byli hloupí, kdyby při vývoji jakékoli pohonné jednotky nevyužili know-how jedněch z nejproslulejších motorářů světa.
Se zmíněnou hmotností a výkonem zrychluje Alfa Romeo Giulia QV na stovku za pouhých 3,9 sekundy, což je v této třídě opravdu nízká hodnota. Jak Giulia QV pojede? Pohled na dynamiku Mercedesu-AMG GT S by nemusel být špatným vodítkem. Další dynamické parametry neznáme, automobilka ale dodává, že máme očekávat i výjimečnou provozní efektivitu. Konkrétní hodnotu spotřeby paliva ale ani nenaznačuje.
Výrobce dále hovoří o dílčích inovativních řešeních jako je vekotorování točivého momentu separátně pro každé kolo, pohon zadních nebo všech kol, nízký odpor vzduchu spojený s vysokým přítlakem, adaptivní podvozek, karbon-keramické brzdy a v neposlední řadě ostrý převod řízení, prý vůbec nejostřejší ve třídě. Fungování některých z těchto prvků pak může nabírat různých podob podle nastavení známého ovladače DNA - nově i s úsporným režimem Advanced Efficient (to je ono A, další je D za Dynamic a N za Normal), který u verze QV má též režim Racing.
Závěrem už Alfa dodává jen tolik, že navzdory nízké hmotnosti auto nepozbývá své pevnosti a nabídne největší torzní tuhost ve své třídě, která se má postarat o skvělé jízdní vlastnosti, bezpečnost i dobrou akustickou pohodu při aktivní jízdě.
Zní to samozřejmě velmi optimisticky, až čas ale ukáže, jak moc se tento vůz Alfě povedl. Jak dlouhý čas to bude, vlastně nevíme - Italové nejenže neprozradili další detaily jako je maximální rychlost, přesná hmotnost či cena, ale neuvedli více ani k datu vstupu na trh a momentu odhalení dalších verzí. Přece jen, Giulia jistě nebude živa jen z vrcholného QV. Během následujících měsíců ale jistě budeme chytřejší...
Tohle je nová Alfa Romeo Giulia QV, teď už oficiálně. Poprvé také můžeme vidět vůz v jiné než červené barvě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 11 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus