Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo GTV s turbomotorem Nissan má 306 k na 950 kg
1.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Někteří to označí za svatokrádež, jiní za zajímavý stroj. Ať už patříte mezi ty nebo ony, 322 koní na tunu v tomto hávu je více než krásných.
Sériová Alfa Romeo 2000 GTV byla schopna nabídnout nějakých 130 koní. To není úplně málo pro obyčejné auto, ale když chcete něco zvláštního, nestačí to. A stroj, který vidíte na fotkách, zvláśtní rozhodně je. Jeho majitel se však dopustil něčeho, co mu spousta alfistů možná nebude chtít odpustit - namontoval pod kapotu motor SR20 z Nissanu. A přimontoval k němu turbodmychadlo.
V Austrálii, odkud majitel pochází, jsou Alfy GTV docela vzácné. Naopak motorů SR20 se tu prý válí hromada, takže nebyl problém sehnat kousek v dobrém stavu. Ovšem, bylo potřeba značně upravit motorový prostor, přepážku mezi ním a kabinou a středový tunel, aby se sem motor i převodovka dobře vešly. Čtyřválec sedí také o kus víc vzadu, a to ze dvou důvodů - vpředu bylo potřeba místa na mezichladič a aby bylo dosaženo lepšího rozložení hmotnosti.
Motor je také lehce upraven, ale není tu žádný výrazný zásah, snad až na zakázkové svody, které byly potřeba, aby se slušně velké turbo Garrett pod kapotu vešlo. Výsledkem je ale 306 koní výkonu, více než dvojnásobek toho, co byla Alfa GTV schopna nabídnout v sérii. Tomu samozřejmě odpovídá všechno ostatní, podvozek a brzdy pochází od Alfaholics. Odpružení je specifikace GTA-R a brzdy mají vpředu šestipístkové třmeny a z kabiny lze nastavovat poměr brzdné síly na přední/zadní nápravě.
Co zabralo dlouhou dobu, bylo hledání vhodných kol. Repliky kol GTA o rozměru 15x8 palců byly příliš málo a je potřeba najít něco s roztečí šroubů 4x108. Vhodné disky se našly u Saabu a byly upraveny tak, aby měly vpředu šíři 9" a vzadu 10". Na tak malé auto je to slušná šířka, ale také musíte přes zadní kola na asfalt dostat 306 koní. A hmotnost 950 kg přilnavosti pneumatik moc nepomáhá.
Obuty jsou semislicky Yokohama, takže i když není k dispozici mnoho informací o jízdních parametrech této Alfy, jistě si dovedete představit, jak musí jezdit. Dobrou nápovědou jsou také skořepiny Bride v kabině a chladič oleje v předním nárazníku - tohle auto není žádné ořezávátko, 322 koní na tunu je pořád víc než slušné číslo.
„Vyrostl jsem v rodině, kde výlety na závodní okruh a sledování australských řidičských velikánů bylo normou,” komentuje majitel tohoto stroje fakt, že má rád auta a že v dětství závodil na motokárách. „Jezdit rychle bylo to jediné, na co jsem byl schopen myslet,” dodává. Není tedy vůbec s podivem, že zkombinoval klasický italský sporťák s pořádnou silou. A výsledek jeho práce stojí za to i po vizuální stránce, jak ukazují i fotografie.
Téhle Alfě GTV sériový stav vážně hádat nebudete, úprava je ale víc než zajímavá
Zdroj: Stance Works
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 2 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejčtenější články
- BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva