Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo GTV s turbomotorem Nissan má 306 k na 950 kg
1.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Někteří to označí za svatokrádež, jiní za zajímavý stroj. Ať už patříte mezi ty nebo ony, 322 koní na tunu v tomto hávu je více než krásných.
Sériová Alfa Romeo 2000 GTV byla schopna nabídnout nějakých 130 koní. To není úplně málo pro obyčejné auto, ale když chcete něco zvláštního, nestačí to. A stroj, který vidíte na fotkách, zvláśtní rozhodně je. Jeho majitel se však dopustil něčeho, co mu spousta alfistů možná nebude chtít odpustit - namontoval pod kapotu motor SR20 z Nissanu. A přimontoval k němu turbodmychadlo.
V Austrálii, odkud majitel pochází, jsou Alfy GTV docela vzácné. Naopak motorů SR20 se tu prý válí hromada, takže nebyl problém sehnat kousek v dobrém stavu. Ovšem, bylo potřeba značně upravit motorový prostor, přepážku mezi ním a kabinou a středový tunel, aby se sem motor i převodovka dobře vešly. Čtyřválec sedí také o kus víc vzadu, a to ze dvou důvodů - vpředu bylo potřeba místa na mezichladič a aby bylo dosaženo lepšího rozložení hmotnosti.
Motor je také lehce upraven, ale není tu žádný výrazný zásah, snad až na zakázkové svody, které byly potřeba, aby se slušně velké turbo Garrett pod kapotu vešlo. Výsledkem je ale 306 koní výkonu, více než dvojnásobek toho, co byla Alfa GTV schopna nabídnout v sérii. Tomu samozřejmě odpovídá všechno ostatní, podvozek a brzdy pochází od Alfaholics. Odpružení je specifikace GTA-R a brzdy mají vpředu šestipístkové třmeny a z kabiny lze nastavovat poměr brzdné síly na přední/zadní nápravě.
Co zabralo dlouhou dobu, bylo hledání vhodných kol. Repliky kol GTA o rozměru 15x8 palců byly příliš málo a je potřeba najít něco s roztečí šroubů 4x108. Vhodné disky se našly u Saabu a byly upraveny tak, aby měly vpředu šíři 9" a vzadu 10". Na tak malé auto je to slušná šířka, ale také musíte přes zadní kola na asfalt dostat 306 koní. A hmotnost 950 kg přilnavosti pneumatik moc nepomáhá.
Obuty jsou semislicky Yokohama, takže i když není k dispozici mnoho informací o jízdních parametrech této Alfy, jistě si dovedete představit, jak musí jezdit. Dobrou nápovědou jsou také skořepiny Bride v kabině a chladič oleje v předním nárazníku - tohle auto není žádné ořezávátko, 322 koní na tunu je pořád víc než slušné číslo.
„Vyrostl jsem v rodině, kde výlety na závodní okruh a sledování australských řidičských velikánů bylo normou,” komentuje majitel tohoto stroje fakt, že má rád auta a že v dětství závodil na motokárách. „Jezdit rychle bylo to jediné, na co jsem byl schopen myslet,” dodává. Není tedy vůbec s podivem, že zkombinoval klasický italský sporťák s pořádnou silou. A výsledek jeho práce stojí za to i po vizuální stránce, jak ukazují i fotografie.












Téhle Alfě GTV sériový stav vážně hádat nebudete, úprava je ale víc než zajímavá
Zdroj: Stance Works
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB