Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulietta 2016: facelift oficiálně, změn je vážně poskrovnu
25.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Italský hatchback dostal nový nárazník či čelní masku. Uvnitř nabízí zrevidované čalounění, pod kapotou se ale nepohnul šroubek.
Zakrátko tomu bude přesně šest let od chvíle, co se Alfa Romeo Giulietta představila na ženevském autosalonu. Dle současných automobilových trendů bychom se tedy pro letošek měli dočkat nové generace, Italové však v posledních letech slibovali spíše konec tohoto modelu. Své rozhodnutí si ale nakonec rozmysleli, možná i proto, že poté by vlastně neměli co prodávat. Nakonec tedy přišel na světlo světa avizovaný facelift, který by měl Giuliettu udržet ve formě po příštích pár let.
Na modernizaci jsme si mohli pořádně posvítit již včera, kdy byla inovovaná Giulietta odhalena neoficiálně. Dnes tu máme oficiální představení, nicméně předchozí informace tisková zpráva příliš nerozšiřuje. Stále tu máme jen pár modifikací, které nemění ani vzhled vozu, ani jeho mechaniku. Za největší rozdíl vůči dřívějšku se tak dá považovat přejmenování vrcholného modelu Qudrifoglio Verde neboli QV na Veloce.
Ostřejšímu hatchbacku se ovšem budeme věnovat až za chvíli, nejprve zmíníme obecné změny. Ty se vpředu soustředí na výměnu nárazníku, se kterým dorazila modifikovaná čelní maska s odlišným výpletem. Dále lze zmínit jiný design litých kol, font označení modelu pak připomíná větší Giulii. Tím jsme se ale dostali na konec venkovních změn, zamířit tedy můžeme do interiéru.
Uvnitř kabiny se dá mluvit o zrevidovaném čalounění a dekorech, vylepšen byl také multimediální systém Uconnect. V jeho rámci je možné počítat s technologií Live Services, která umožňuje snadnější připojení k Facebooku, Twitteru, Deezeru, TuneIn, Reuters nebo TomTomu. K ničemu dalšímu se však Italové neodhodlali, přes zimu tak skutečně spíše spali než pracovali.
V motorovém prostoru se zjevně nepohnul ani šroubek, i když v aktuálním výčtu nevidíme základní jedna-čtyřku naladěnou na 105 koní. Je proto možné, že tento motor byl vypuštěn, nově se tedy v případě benzinových agregátů bude začínat na 120 koních. Mimo to je motor 1,4 TB MultiAir naladěn také na 150 či 170 koní. Vyšší výkon přitom může přenášet i automat.
Po stránce dieselové však již nedošlo k jediné změně, 1,6litrový čtyřválec JTD tak posílá na přední kola 120 koní, dvoulitr poté 150 nebo 175. Na vrchol nabídky se pak postaví avizovaná Giulietta Veloce, která dostala do vínku sportovnější nárazníky, zrevidované boční prahy nebo lesklé černé kryty zpětných zrcátek. Uvnitř pak nabídne sportovní sedadla či falešný karbon.
V případě pohonného ústrojí této varianty můžeme mluvit o 1,75litrovém přeplňovaném čtyřválci, který opětovně produkuje 240 koní a 300 Nm točivého momentu (respektive 340 Nm při využití funkce Overboost). Znovu je přitom u toho šestistupňový dvouspojkový automat, očekávat tedy rozhodně nemůžeme odlišnou jízdní dynamiku. Snad jen jinou cenu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Facelift Alfy Romeo Giulietta patří do ranku neviditelných. Nový je čelní nárazník či maska, pod kapotou zůstává vše při starém
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva