Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulietta 2014: facelift přiváží svěžejší vzhled a diesel 2,0 JTDM 2
2.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Zvenčí a zevnitř se italský hatchback proměnil jen málo. Více se pracovalo na motorech, u nichž máme očekávat menší lačnost po palivu.
Se jménem Giulietta se italská automobilka blýskla již v padesátých a šedesátých letech. Tehdejší kupé, kabriolet a sedan zaznamenaly u kupujících výrazný úspěch, díky čemuž se Alfě nemůže nikdo divit, že daný název ještě několikráte zopakovala. Poprvé se tak stalo v roce 1977, kdy dorazil sedan Nuova Giulietta, podruhé pak v roce 2010, kdy se přihnal již nám dobře známý hatchback. Ten ovšem ve srovnání se svými předchůdci tak raketový úspěch nezaznamenal (prodáno bylo zatím 212 tisíc exemplářů, zatímco předchůdce skončil na 385 000 registracích), především i kvůli nepříliš lichotivé situaci samotné automobilky.
Na frankfurtský autosalon nyní míří faceliftované provedení, které by reputaci Alfy Romeo mělo napravit. Mnoho zásadních změn ovšem neočekávejte, přestože tisková zpráva je pořádně obsáhlá. Zvenčí se totiž novinka liší prakticky jen přepracovanou čelní maskou, mlhovkami, zadními LEDkami nebo novými 16palcovými, 17palcovými a 18palcovými koly. Do portfolia barev pak přibyly tři odstíny (Bronze, Anodizzato Blue a Moonlight Pearl), tím ale venkovní změny hasnou.
Uvnitř budou cestující profitovat obzvláště z nového odhlučnění, které činí jízdu komfortnější. Dále se napříč celou modelovou řadou rozšíří nový multimediální systém Uconnect, který podle výbavy přiváží 5palcový nebo 6,5palcový displej. Nechybí ani nové volanty odkazující na tvar čelní masky, přepracované části palubní desky nabízející větší praktičnost nebo kvalitnější materiály čalounění. Lepší „tapecírung“ dostal i zavazadelník, jeho 350litrový objem však zůstává nezměněn.
Nejvýraznější novinku tak najdeme v motorovém prostoru, kde se objevuje dvoulitrový turbodiesel JTDM 2 produkující 150 koní a 380 Nm točivého momentu. Stavět má hlavně na nízké spotřebě a hlučnosti, přesné údaje však značka bohužel neudává. To platí také o přepracovaném benzinovém motoru 1,4 TB MultiAir, který by ve spolupráci s dvouspojkovým automatem TCT měl rovněž přivézt nižší žíznivost (a také lepší časy při akceleraci).
Po stránce podvozkové ale již vše zůstává při starém, vpředu tak nadále najdete vzpěry MacPherson, zatímco vzadu svůj úkol plní víceprvková náprava. Standardem pak zůstává tzv. DNA selector neboli volič třech jízdních režimů (Dynamic, Normal a All Weather), chybět nesmí ani elektronický diferenciál Q2 upravující dodávku výkonu na přední kola.
V rámci výbav se v nabídce objeví pět úrovní (Impression, Progression, Distinctive, Exclusive a Quadrifoglio Verde), z nichž ta nejvyšší slibuje kromě standardně dodávaných sportovních sedadel (za příplatek je dostanete napříč portfoliem) také 235 koní produkovaných přeplňovanou Jedna-osmou. Na ceny si ale budeme muset chvíli počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Italská novinka se naživo představila ve Frankfurtu
Modernizovaná Alfa Romeo Giulietta se zvenčí liší jen detaily. Více modifikací nabízí v motorovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva