Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulietta 2014: facelift dorazí na IAA, interiér už byl odhalen
18.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Do mozaiky novinek pro letošní frankfurtský autosalon můžeme vložit další dílek. Alfa na IAA představí svůj pokus o zvýšení přitažlivosti modelu Giulietta.
Současná generace Alfy Romeo Giulietta se představila na sklonku roku 2009 a druhá polovina roku 2013 se tak zdá být vhodným okamžikem k představení tradičního mezigeneračního faceliftu. Bohužel pro Alfu to nebude formalita snažící se pouze udržet kompaktní model na výsluní, ale spíše pokus o jeho zatraktivnění do té míry, aby se konečně začal pořádně prodávat. Život novodobé Giulietty zkrátka není příběhem úspěchu a podobně jako u technicky spřízněného Fiatu Bravo lze hovořit spíše o opaku. Facelift se tak zdá být příležitostí otočit kormidlem dějin vpřed, obáváme se ale, že na dosavadním stavu mnoho nezmění.
Nechceme být špatnými proroky, ale Giulietta zkrátka selhává ve snaze najít si své místo na trhu. Cenově i svým pojetím míří kamsi mezi konfekční modely a „prémiové” kompakty, zdá se ale, že na tomto trhu není koho oslovovat - masám se zřejmě stále zdá příliš výjimečná, i když verzemi jako 1,4 Turbo se 105 koňmi k nim sestoupila až až, náročným zákazníkům se pak zřejmě zdá zajímavá málo. Buď jak buď, koncern Fiat je zřejmě s tímto stavem smířen, neboť s žádnou velkou perestrojkou pro letošní rok nepočítá.
Pokud jde o vnější design, konkrétní informace zatím nemáme, soudě dle dřívějších špionážních fotek se ale Giulietta dočká jen lehkého přepudrování nosu (kamufláž naznačovala úpravy masky chladiče a částí předního nárazníku, které zřejmě bude provázet pár obvyklých novinek jako dosud nenabízené laky či typy kol). Velké změny nečekáme ani v případě techniky, nabízené motory pravděpodobně o trochu posílí a uberou na papírové spotřebě, nové jednotky přijdou jen stěží.
Největší změna se tak bude týkat interiéru a v jeho případě už víme, co nás čeká. Zjevně z některého z interních prezentačních materiálů se totiž dostal ven obrázek palubní desky i s popisem některých změn. Jeho autenticitu můžeme potvrdit, neboť též koresponduje s dřívější špionáží, a je třeba říci, že tady se toho změní poměrně hodně. Samotný obrázek hovoří jen o pár drobnějších inovacích, z viděného je ale patrný i zcela nový volant, částečné modifikace přístrojové desky nebo dosud nepoužívaný palubní systém, který by měl údajně sázet na 5,5palcovou dotykovou obrazovku.
Větším množstvím informací ani snímků zatím nemůžeme sloužit, i bez nich je ale po našem soudu zřejmé, že tyhle novinky pravidla hry nezmění. Alfa jako taková by potřebovala poněkud větší impuls, na ten si ale zřejmě budeme muset ještě nějaký ten rok. Naopak facelift Giulietty by se měl oficiálně, tedy alespoň virtuálně, ukázat světu už v řádu dnů či týdnů...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Uniklý snímek přístrojové desky Giulietty 2014 odhaluje poměrně dost změn
Pro srovnání současná verze ve vysoké specifikaci
V případě zevnějšku se toho ovšem mnoho nezmění, kamufláž prototypů naznačovala jen lehké retuše
Zdroj: LeftLaneNews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus