Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia Veloce je poloviční QV, má až 280 turbokoní a 4x4
20.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
Italská sportovní značka představí na pařížském autosalonu nové varianty Giulie, běžné čtyřkolky s označením Veloce a úsporné provedení k tomu.
Zatímco před pár lety nebylo o Alfě moc co psát, pokud tedy opomeneme hlavně sliby, současná situace vypadá pro příznivce automobilky i značku samotnou výrazně lépe. Aktuálně se mluví především o další novince, připravovaném crossoveru Stelvio se světovou premiérou naplánovanou na losangeleský autosalon v polovině listopadu, to ale neznamená, že bychom měli opomíjet Giulii. Dosud totiž nebyly odhaleny všechny její verze a další dvě z nich nyní míří na autosalon v Paříži.
Ta první nese už dříve využívaný přídomek Veloce, tedy rychlá, přičemž se nejedná pouze o jméno na papíře, ale nápisy se objevují také na obou předních blatnících. Jedná se o slibované silnější varianty benzínových a naftových čtyřválců, tak se na ně pojďme podívat detailněji.
Po stránce designu budou mít tyto modely trochu jinak tvarovaný střed předního nárazníku pod charakteristickou trojúhelníkovou maskou chladiče a přepracován byl rovněž náznak difuzoru v zadní části s integrovanými jednoduchými koncovkami výfukového systému. Součástí výbavy je též černé lemování oken či příplatková devatenáctipalcová kola ve specifickém designu.
Změny se odehrály také v interiéru, kterému dominuje černé kožené čalounění, ačkoli se Alfa pozapomněla zmínit, jestli jde o součást standardní výbavy či příplatkovou položku (tipujeme, že „a“ je správně). Jak už jsme zmiňovali, to nejdůležitější se ukrývá pod přední kapotou.
Nejzajímavější novinkou je benzínový dvoulitr s turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva produkuje 280 koní při 5 250 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 400 newtonmetrů dostupných od 2 250 ot./min. Vyplňuje tak propast mezi dosud nejsilnějším dostupným benzinem pro běžné verze, který měl „jen” 200 koní, a 510koňovým V6 ostrého QV.
Alternativou pro tuto novinku je další dosud nepoznaný agregát - 2,2litrový (poprvé v historii Alfy celohliníkový) naftový čtyřválec, který pro změnu nabídne 210 koní při 3 500 otáčkách za minutu a až 470 newtonmetrů při 1 750 otáčkách. Dynamické parametry ani jedné z těchto variant zatím zveřejněny nebyly.
I tak novinky vypadají slibně, co však na těchto modelech poněkud zamrzí, je fakt, že je Alfa momentálně hodlá nabízet výlučně s osmistupňovou automatickou převodovkou, zatímco o manuálu, respektive jeho možném nasazení v pozdějším čase nepadla ani zmínka.
Stoprocentně naopak víme, že Veloce bude k mání také s pohonem všech kol Q4, který ve srovnání se standardními modely zvyšuje hmotnost o 60 kg. Systém využívá mezinápravovou elektronicky ovládanou spojku, přičemž auto se za běžných podmínek chová jako zadokolka. Automobilka tvrdí, že v takovém případě auto posílá všech 100 procent síly na kola zadní nápravy, při ztrátě adheze pak umí dopředu poslat maximálně šedesát procent výkonu.
Druhý nový model Giulie připravený pro pařížskou premiéru má na víku zavazadlového prostoru písmena AE, což je zkratka pro úspornou verzi Advanced Efficiency. Postavená je na základech modelu s 2,2litrovým dieselem o výkonu 180 koní s osmistupňovým automatem, oproti výchozímu autu má však upravené převody, nízkotlaký EGR ventil, modifikované chlazení a o pět milimetrů snížený podvozek snižující koeficient aerodynamického odporu na 0,23. Giulia AE má dále pouze šestnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 205/60 R16 a sníženém valivém odporu, takže v normovaném testu NEDC byl vůz schopen vykázat průměrnou spotřebu jen 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. Navzdory tomu umí Giulia AE pořád zrychlit na stovku za 7,2 sekundy a při plném zatížení se rozjede na 230 kilometrů v hodině.
Na další detaily si musíme počkat do Paříže? kde Italové jistě řeknou vše o současných i budoucích možnostech těchto variant. Zatím se můžeme kochat fotografiemi - minimálně v případě verze Veloce je čím...
Alfa Romeo Giulia dorazií do Paříže ve verzi Veloce, která uzavře propast mezi standardem a QV
Provedení Advanced Efficiency chce šetřit palivo, brzda provozu to ale podle všeho také nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva