Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia: unikla kompletní data motorů, QV možná dostane „jen” 500 koní
16.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský sedan se má stát spásou značky, přičemž k mání bude s přeplňovanými čtyřválci a šestiválci, manuálem i dvěma automaty nebo pohonem 4x4.
Letošní rok nebude pro italskou automobilku zrovna jednoduchým, neboť prodeje ve srovnání s loňskem klesají. Od ledna do konce září totiž bylo registrováno 43 506 vozů, tedy o 1 824 kusů méně než ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Alfa Romeo samozřejmě čeká na nový sedan Giulia, který by jí měl výrazným způsobem pomoci k černým číslům. Je však otázkou, kdy vlastně dorazí, neboť poslední informace naznačovaly citelné zpoždění.
Vrcholná verze Quadrifoglio Verde by se tak měla objevit až polovině příštího roku, zatímco základní modely by dorazily až na jeho konci. Tedy šest měsíců po původním termínu. Ani příští rok se tedy nejspíše nebudou bořit prodejní rekordy, přičemž je otázkou, kdy a zda vůbec se Italům povede překonat výsledek z roku 2001, kdy zaregistrováno bylo 205 431 vozů.
Možnému naplnění černého scénáře ale nebudeme předcházet. Místo toho se podíváme na detailní přehled motorů, se kterým celá řada počítá a který doplňuje dříve uniklé informace.
Základem se tedy stane 2,2litrový turbodiesel o 150 koních, který bude možné spřáhnout s manuálem i automatem a pohonem zadních kol. Mimo to ovšem bude možné pořídit tento motor i se 180 či 210 koňmi a pohonem 4x4.
Vonnější výpary jsou spojené s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, který produkuje 200, 250 nebo 280 koní. Tento výkon pak ve všech případech přenáší osmistupňový automat, a to na zadní nebo všechna čtyři kola. Mimo to by měla dorazit i verze tohoto motoru naladěná na 330 koní a dieselový šestiválec o výkonu 340 koní, tyto agregáty však zatím ve výčtu chybí, tudíž se s nimi minimálně pro chvíli, kdy vůz přijde na trh, zřejmě nepočítá.
Vrcholem nabídky se stane už několikrát probírané provedení QV, které dostalo do vínku 2,9litrový šestiválec. Podle nových informací přitom bude spřažen nejen s manuálem a sedmistupňovou dvouspojkovou skříní, ale rovněž s konvenčním automatem. Trochu zarážející jsou ovšem uváděné výkony, v jejichž případě se počítá s 500 koňmi, respektive se 490 koňmi.
Zatímco nižší výkon nejspíše souvisí s možnostmi osmistupňové převodovky ZF, u verzí s manuálem a dvouspojkou je daná hodnota nižší než doposud uváděných 510 koní. Můžeme zkusit vše zdůvodnit uváděním výkonu v „amerických koních” (hp), jenže v takovém případě by těch evropských (PS) bylo 507, což také nesedí. Že by tedy zpoždění nebylo jediným problémem této Alfy? Uvidíme, jaká nakonec bude realita a zda vůbec bude možné se zcela sériovým vozem zajet udávaný čas na Ringu...
Motory pro Alfu Romeo Giulia budou pokrývat pásmo od 150 do 500 koní, tedy zřejmě o trochu menší, než bylo původně oznámeno
Mimochodem, tohle vypadá na první pokutu pro Guilii QV...
Verze QV bude v prodeji jako první, nikoliv však ještě letos, nýbrž až v polovině příštího roku
Zdroj: Alfa Romeo Project 952
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva