Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia se ukázala v základu. Váží 1 374 kg, v prodeji bude za měsíc
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Návrat italské značky do střední třídy je blíže, než se čekalo. Prozatím však Giulia nabídne pouze 150 či 180 dieselových a 200 benzinových koní.
Základní provedení nové Alfy Romeo Giulia jsme si mohli představit již před pár hodinami. V té chvíli ovšem italská automobilka pustila do světa pouze pár oficiálních fotek a letmé informace. Nyní tu máme kompletní tiskovou zprávu i pár nových snímků, představení tak můžeme zkompletovat. Začneme přitom zmínkou o prodeji, který by měl odstartovat již 15. dubna. Tedy měsíc po zahájení výroby a dost dříve, než se obecně čekalo.
Jak to Italové po tolika odkladech dokázali, nebudeme spekulovat a raději se budeme věnovat samotnému sedanu. Ten bude zpočátku k dostání v šesti provedeních, přičemž vrcholné provedení Quadrifoglio Verde je samozřejmě jedním z nich. Základní varianta pak dostane pod kapotu dvoulitrový benzín či 2,2litrový turbodiesel, kdy v prvním případě je možné počítat s 200 koňmi v 5 000 otáčkách a 330 Nm při 1 750 ot./min. Přenos výkonu pak bude mít standardně na starosti osmistupňový automat.
U vůbec prvního celohliníkového dieselu v historii značky je možné volit mezi 150koňovou a 180koňovou variantou, přičemž k dispozici bude šestistupňový manuál i osmistupňová automatická převodovka. Jízdní dynamiku či spotřebu automobilka prozatím nezmiňuje, nicméně dodává, že u slabšího dieselu je možné počítat se suchou hmotností 1 374 kilogramů. Šestiválcové Quadrifoglio Verde pak díky rozsáhlému využití karbonu ukáže na ručičkách vah hodnotu 1 524 kg.
Zpět ale k základní verzi, jež standardně počítá s pohonem zadních kol, dvojitými lichoběžníky vpředu a zavěšením vzadu, které Italové popisují jako 4,5prvkové. Také v tomto případě automobilka sáhla po exotických materiálech, jež mají udržet hmotnost co nejníže. Hnací hřídel je vyrobena z karbonu, přední a zadní pomocné rámy pro změnu z hliníku. S těžkými komponenty modulární platformy Giorgio se pak počítá zejména uprostřed, kvůli optimálnímu rozložení kilogramů.
Nízká hmotnost se projevila na působivě krátké brzdné dráze. Základ tak zastaví z rychlosti 100 km/h na 38,5 metrech a Quadrifoglio Verde na dvaatřiceti. Nápomocna je tomu i technologie Integrated Brake System (IBS), který kombinuje tradiční posilovač brzd se stabilizačním systémem za účelem redukce vibrací. Dále lze zmínit třeba přednárazový bezpečnostní systém, jehož součástí jsou autonomní brzdy a detekce chodců.
V závislosti na zvolené výbavě je možné počítat s 3,5palcovým či sedmipalcovým displejem zasazeným do přístrojového štítu, jemuž asistuje 8,8palcová centrální obrazovka spojená s multimediálním systémem Connect Nav 3D. Giulia nabízí konektivitu se všemi druhy mobilních telefonů, ovladačem Alfa DNA je pak možné volit specifické jízdní režimy.
Základní výbava zahrnuje zmiňované bezpečnostní systémy, k nimž se přidává také tempomat nebo monitoring jízdních pruhů. Za příplatek pak bude možné sáhnout po paketech Sport a Luxury, z nichž druhý zmíněný zahrnuje kožené čalounění, elektricky stavitelná a vyhřívaná sedadla, dřevěné a chromové dekory či adaptivní čelní světlomety AFS.
Sada Sport počítá s lepším volantem nebo hliníkovými doplňky palubní desky, středové konzole a dveřních panelů. Dodat pak již můžeme jen tolik, že základem jsou 16palcová litá kola, jenž u prostřední úrovně Super nahrazují sedmnáctky. Více se zřejmě dozvíme v příštích týdnech, kdy by Alfa Romeo mohla vyrukovat i s cenami.
Standardní provedení Giulie živě v Ženevě
Alfa Romeo Giulia je prozatím k mání pouze ve třech motorizacích, s diesely je možné spojit kromě manuálu i automat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus