Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia se ukázala v základu. Váží 1 374 kg, v prodeji bude za měsíc
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Návrat italské značky do střední třídy je blíže, než se čekalo. Prozatím však Giulia nabídne pouze 150 či 180 dieselových a 200 benzinových koní.
Základní provedení nové Alfy Romeo Giulia jsme si mohli představit již před pár hodinami. V té chvíli ovšem italská automobilka pustila do světa pouze pár oficiálních fotek a letmé informace. Nyní tu máme kompletní tiskovou zprávu i pár nových snímků, představení tak můžeme zkompletovat. Začneme přitom zmínkou o prodeji, který by měl odstartovat již 15. dubna. Tedy měsíc po zahájení výroby a dost dříve, než se obecně čekalo.
Jak to Italové po tolika odkladech dokázali, nebudeme spekulovat a raději se budeme věnovat samotnému sedanu. Ten bude zpočátku k dostání v šesti provedeních, přičemž vrcholné provedení Quadrifoglio Verde je samozřejmě jedním z nich. Základní varianta pak dostane pod kapotu dvoulitrový benzín či 2,2litrový turbodiesel, kdy v prvním případě je možné počítat s 200 koňmi v 5 000 otáčkách a 330 Nm při 1 750 ot./min. Přenos výkonu pak bude mít standardně na starosti osmistupňový automat.
U vůbec prvního celohliníkového dieselu v historii značky je možné volit mezi 150koňovou a 180koňovou variantou, přičemž k dispozici bude šestistupňový manuál i osmistupňová automatická převodovka. Jízdní dynamiku či spotřebu automobilka prozatím nezmiňuje, nicméně dodává, že u slabšího dieselu je možné počítat se suchou hmotností 1 374 kilogramů. Šestiválcové Quadrifoglio Verde pak díky rozsáhlému využití karbonu ukáže na ručičkách vah hodnotu 1 524 kg.
Zpět ale k základní verzi, jež standardně počítá s pohonem zadních kol, dvojitými lichoběžníky vpředu a zavěšením vzadu, které Italové popisují jako 4,5prvkové. Také v tomto případě automobilka sáhla po exotických materiálech, jež mají udržet hmotnost co nejníže. Hnací hřídel je vyrobena z karbonu, přední a zadní pomocné rámy pro změnu z hliníku. S těžkými komponenty modulární platformy Giorgio se pak počítá zejména uprostřed, kvůli optimálnímu rozložení kilogramů.
Nízká hmotnost se projevila na působivě krátké brzdné dráze. Základ tak zastaví z rychlosti 100 km/h na 38,5 metrech a Quadrifoglio Verde na dvaatřiceti. Nápomocna je tomu i technologie Integrated Brake System (IBS), který kombinuje tradiční posilovač brzd se stabilizačním systémem za účelem redukce vibrací. Dále lze zmínit třeba přednárazový bezpečnostní systém, jehož součástí jsou autonomní brzdy a detekce chodců.
V závislosti na zvolené výbavě je možné počítat s 3,5palcovým či sedmipalcovým displejem zasazeným do přístrojového štítu, jemuž asistuje 8,8palcová centrální obrazovka spojená s multimediálním systémem Connect Nav 3D. Giulia nabízí konektivitu se všemi druhy mobilních telefonů, ovladačem Alfa DNA je pak možné volit specifické jízdní režimy.
Základní výbava zahrnuje zmiňované bezpečnostní systémy, k nimž se přidává také tempomat nebo monitoring jízdních pruhů. Za příplatek pak bude možné sáhnout po paketech Sport a Luxury, z nichž druhý zmíněný zahrnuje kožené čalounění, elektricky stavitelná a vyhřívaná sedadla, dřevěné a chromové dekory či adaptivní čelní světlomety AFS.
Sada Sport počítá s lepším volantem nebo hliníkovými doplňky palubní desky, středové konzole a dveřních panelů. Dodat pak již můžeme jen tolik, že základem jsou 16palcová litá kola, jenž u prostřední úrovně Super nahrazují sedmnáctky. Více se zřejmě dozvíme v příštích týdnech, kdy by Alfa Romeo mohla vyrukovat i s cenami.
Standardní provedení Giulie živě v Ženevě
Alfa Romeo Giulia je prozatím k mání pouze ve třech motorizacích, s diesely je možné spojit kromě manuálu i automat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch