Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia 2014: potíže s designem ji mají připravit o pohon zadních kol
4.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stylizace nového sedanu je prý neskutečně náročná. Proto zřejmě nezbude čas a peníze na novou platformu, místo toho se upraví podvozek Giulietty.
Alfa Romeo Giulia je skutečnou ikonou italského automobilového průmyslu. Díky nízké hmotnosti vůz nevyžadoval objemný motor, což vyústilo jak v působivé jízdní zážitky na silnici, tak i v nízkou spotřebu. K tomu samozřejmě napomohla i aerodynamická karoserie s koeficientem odporu vzduchu, který byl nižší než u tehdejšího Porsche 911. Není proto divu, že vůz v letech 1962 až 1978 okouzlil ve dvou sériích prakticky celý svět.
Od té doby však již uběhlo moře času, v jehož průběhu Alfa Romeo klesla z výšin prakticky na úplné dno. V posledních letech však Italové usilovně pracují na rekonvalescenci, která na sebe momentálně vzala podobu kupé 4C. To ovšem automobilku rozhodně nespasí, proto jsou velké naděje vkládány právě do nové generace modelu Giulia. Podle plánů značky by se jej totiž mělo ročně prodávat okolo 250 000 exemplářů.
Otázkou ovšem je, kdy se novinka skutečně objeví v prodeji. Původně byl totiž ve hře letošek, nyní již Alfa odkládá premiéru na rok příští. Podle šéfdesignéra značky Lorenza Ramaciottiho je přitom její design tou největší výzvou, jaké kdy koncern Fiat Chrysler Group musel čelit. „Je zde spousta očekávání. Takže my musíme přijít s designem, který bude pozoruhodný, ale zároveň odolá zubu času.“
Tato stylizace je navíc ještě náročnější díky zmiňovanému prodejnímu plánu, na jehož základě bude muset být Giulia vozem pro celý svět. Svou vizáží se tak musí zavděčit evropskému, americkému i asijskému publiku, což není zrovna snadný úkol. Zvláště když si uvědomíme, že taková byla původní myšlenka revitalizace - tu však nakonec Alfa Romeo zavrhla s odůvodněním, že jde o velký risk.
Bude tedy zajímavé sledovat, kdy, kde a s jakou vizáží se nová Giulia nakonec objeví. Pd kapotou ale prý máme očekávat věrný odkaz originálu, tedy maloobjemové dieselové a benzinové motory, z nichž jeden již velmi dobře známe. Jedná se totiž o přeplňovaný čtyřválec 1,8 TBi o výkonu 240 koní, který pohání také zadní kola Alfy Romeo 4C.
Neznamená to ovšem, že by se chystaný sedan objevil pouze s downsizovanými pohonnými jednotkami. Zejména v Americe se dá očekávat, že pod přední kapotou skončí také šestiválce Pentastar z produkce Chrysleru. Přičemž jejich výkon by měl překročit 300 koní. Navzdory původním zprávám však prý tato síla nezamíří dozadu.
S ohledem na problematiku designu totiž prý Alfa Romeo nepoužije originální platformu, ale místo toho sáhne po prodloužení podvozku modelu Giulietta. Očekávat tak ve standardu můžeme pohon předních kol, který za příplatek rozšíří systém 4x4. Zadokolka by pak měla dorazit až s novou generací, kterou lze očekávat někdy po roce 2020.
Alfa Romeo Giulia je již druhým rokem předmětem spekulativních ilustrací. Aktuálně přitom není možné říci, zda má některá z nich blízko k realitě. Italové totiž své plány o revitalizaci mění jak na běžícím pásu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Expert rozebral vrcholnou „papalášskou” Ladu na díly. A objevil komponenty ze všech koutů světa
včera - Elektrická Kia se zrychlením supersportů ruinuje majitele, roční se po obřím propadu hodnoty prodává téměř za polovinu
včera - BMW už za týden zredukuje emise svých dieselů o 90 procent, k dobrému mu to ale nikdo nepřičte
včera - Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
včera - Hyundai se dál otáčí k zákazníkům zády. Obří designovou bizarnost nového SUV ještě snesou, konec nejzajímavějších motorů už míň
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.23. 23:32 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.23. 22:48 - abgx1
- Politický koutek 12.23. 20:12 - řidičBOB
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.22. 14:49 - pavproch