Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia 2014: potíže s designem ji mají připravit o pohon zadních kol
4.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stylizace nového sedanu je prý neskutečně náročná. Proto zřejmě nezbude čas a peníze na novou platformu, místo toho se upraví podvozek Giulietty.
Alfa Romeo Giulia je skutečnou ikonou italského automobilového průmyslu. Díky nízké hmotnosti vůz nevyžadoval objemný motor, což vyústilo jak v působivé jízdní zážitky na silnici, tak i v nízkou spotřebu. K tomu samozřejmě napomohla i aerodynamická karoserie s koeficientem odporu vzduchu, který byl nižší než u tehdejšího Porsche 911. Není proto divu, že vůz v letech 1962 až 1978 okouzlil ve dvou sériích prakticky celý svět.
Od té doby však již uběhlo moře času, v jehož průběhu Alfa Romeo klesla z výšin prakticky na úplné dno. V posledních letech však Italové usilovně pracují na rekonvalescenci, která na sebe momentálně vzala podobu kupé 4C. To ovšem automobilku rozhodně nespasí, proto jsou velké naděje vkládány právě do nové generace modelu Giulia. Podle plánů značky by se jej totiž mělo ročně prodávat okolo 250 000 exemplářů.
Otázkou ovšem je, kdy se novinka skutečně objeví v prodeji. Původně byl totiž ve hře letošek, nyní již Alfa odkládá premiéru na rok příští. Podle šéfdesignéra značky Lorenza Ramaciottiho je přitom její design tou největší výzvou, jaké kdy koncern Fiat Chrysler Group musel čelit. „Je zde spousta očekávání. Takže my musíme přijít s designem, který bude pozoruhodný, ale zároveň odolá zubu času.“
Tato stylizace je navíc ještě náročnější díky zmiňovanému prodejnímu plánu, na jehož základě bude muset být Giulia vozem pro celý svět. Svou vizáží se tak musí zavděčit evropskému, americkému i asijskému publiku, což není zrovna snadný úkol. Zvláště když si uvědomíme, že taková byla původní myšlenka revitalizace - tu však nakonec Alfa Romeo zavrhla s odůvodněním, že jde o velký risk.
Bude tedy zajímavé sledovat, kdy, kde a s jakou vizáží se nová Giulia nakonec objeví. Pd kapotou ale prý máme očekávat věrný odkaz originálu, tedy maloobjemové dieselové a benzinové motory, z nichž jeden již velmi dobře známe. Jedná se totiž o přeplňovaný čtyřválec 1,8 TBi o výkonu 240 koní, který pohání také zadní kola Alfy Romeo 4C.
Neznamená to ovšem, že by se chystaný sedan objevil pouze s downsizovanými pohonnými jednotkami. Zejména v Americe se dá očekávat, že pod přední kapotou skončí také šestiválce Pentastar z produkce Chrysleru. Přičemž jejich výkon by měl překročit 300 koní. Navzdory původním zprávám však prý tato síla nezamíří dozadu.
S ohledem na problematiku designu totiž prý Alfa Romeo nepoužije originální platformu, ale místo toho sáhne po prodloužení podvozku modelu Giulietta. Očekávat tak ve standardu můžeme pohon předních kol, který za příplatek rozšíří systém 4x4. Zadokolka by pak měla dorazit až s novou generací, kterou lze očekávat někdy po roce 2020.
Alfa Romeo Giulia je již druhým rokem předmětem spekulativních ilustrací. Aktuálně přitom není možné říci, zda má některá z nich blízko k realitě. Italové totiž své plány o revitalizaci mění jak na běžícím pásu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva