Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo představí do roku 2016 devět novinek včetně 4C Spider a nového Duetta
27.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuální nabídka značky zahrnuje jen dva modely. Do čtyř let však dorazí jejich modernizace, nové kupé, kabriolety, sedany, crossover i kombík.
Pokud patříte mezi fanoušky italské automobilky a ze zvědavosti otevřete webové stránky značky, pak vás pohled na aktuální nabídku musí nutit k pláči. Kromě modelů MiTo a Giuliettae na vás kouká pouze postarší sedan a kombi 159, u nichž Alfa Romeo vyprodává skladové zásoby. Tím ale výčet končí, potenciální zákazníky tak automobilka ztrácí ještě před návštěvou showroomu. Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne však má plán, jak skomírající značku zachránit před odchodem do věčných lovišť. Jeho podstatou jsou samozřejmě nové modely, slovo „nové“ je ale s uvozovkami. Povětšinou jde totiž o kopie originálů. Může tedy vůbec takto vypadat plán na záchranu?
Podle informací, které k nám v poslední době míří snad z každé automobilky, se s přehlcením již tak přehlceného trhu opravdu počítá jako s jedinou možností návratu do černých čísel. Je však otázkou, jak na takovou nabídku zareagují zákazníci. V případě koncernu Fiat je totiž do značné míry čekají jen překarosované modely od Chrysleru, Maserati nebo Mazdy.
Originálem tak má být především Alfa Romeo 4C, která se v produkční verzi má ukázat v březnu na autosalonu v Ženevě. Následovat ji bude otevřená verze, po které by se v roce 2014 měl ukázat další kabriolet. Figurovat bude pod názvem Duetto, což odkazuje na legendární roadster značky, ve své podstatě však půjde o jinak značenou Mazdu MX-5.
Tato kooperace navíc nebude vyživovat hladové italské krky, neboť o výrobu se postará Mazda ve své továrně v japonské Hirošimě. Všechny tři novinky navíc mají dorazit s exkluzivní cenovkou, což z nich nebude dělat masové zboží. Tím pádem rozhodně nejde o pilíře, na nichž značka založí svůj plán prodeje více než 300 tisíc vozů ročně.
Stavět se místo toho bude na nováčkovi v segmentu B, který by měl dorazit příští rok. Jednat se zřejmě bude o nástupce modelu MiTo, který je na trhu již od roku 2008 a na modernizaci má tak plné právo. Stávající Giulietta, která působí v segmentu C, by se pak omlazení měla dočkat v roce 2014.
Snad největší naděje Alfy Romeo ale spočívají v segmentu D, kde se má představit hned trojice nových modelů. Či spíše karosářských verzí. Základem je totiž sedan Giulia, který by měl dorazit i jako kombík a crossover či SUV. S tímto modelem přitom Alfa Romeo plánuje návrat do USA.
Kromě dieselových motorů nutných pro evropský prodej se tak pod kapotou této novinky očekává i benzinový šestiválec. Po stránce platformy ještě nepadlo finální rozhodnutí (že by Chrysler 300C?), zřejmě však můžeme počítat s pohonem zadních kol i volitelným systémem 4x4.
Expanzivní finále Alfy Romeo pak uzavře limuzína, která by měla nastoupit proti Audi A6, BMW řady 5 a Mercedesu třídy E. Postavena přitom bude na základech Maserati Ghibli, díky čemuž nedorazí dříve než v roce 2015.
Takový je tedy záchranný plán, který by během dvou let měl slupnout miliardovou investici (v eurech, samozřejmě). Jsme přitom opravdu zvědavi, zda se návrat Alfy Romeo povede. Více šancí totiž značka nedostane.
Záchranný plán Alfy Romeo kopíruje záměry mateřského Fiatu. Během čtyř let se tak dočkáme 9 nových modelů, ne všechny ale budou italským originálem
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva