Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo chystá hned dvě SUV, postaví se Porsche Macan i Volvu XC90
31.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské novinky stanou na nové platformě s hmotností rozloženou půl na půl mezi obě nápravy. Výkon vrcholného šestiválce vyšplhá až na 500 koní.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne v květnu představil rozsáhlé plány pro všechny zúčastněné značky. Ty mají vést jen a pouze k profitu, což je u takové Alfy Romeo podmíněné příchodem hned osmi nových modelů. Již letos bychom se tak měli dočkat kabria 4C Spider, po kterém bude v roce příštím následovat nová Giulia. Tuto konkurenci pro BMW řady 3 následně doplní ještě rival pro řadu 5, snad největší úspěch si ovšem Italové slibují od příchodu dvou SUV.
První takový model by se měl objevit již v roce 2016, přičemž soupeřit má zejména s Porsche Macan a sesterským Audi Q5. Pod kapotou proto máme očekávat plejádu nových čtyřválců a šestiválců, kdy vrcholná vé-šestka Turbo nabídne 500 koní. Řeč je samozřejmě o benzinovém agregátu, slabý ovšem nebude ani ten dieselový. Produkovat by totiž měl zhruba 350 koní, čímž bude deklasována i verze SQ5.
Druhý model by pro změnu měl konkurovat chystanému Volvu XC90, přičemž pod kapotou můžeme s největší pravděpodobností očekávat tytéž pohonné jednotky. Mimo to budou oba vozy sdílet také modulární architekturu, která počítá s pohonem zadních nebo čtyř kol a jež má nabídnout ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Díky tomu by měla být zaručena špičková ovladatelnost.
Zda k tomu skutečně dojde či nikoliv, o tom se velmi rádi necháme přesvědčit. V jednom směru ale prohlášení Alfy věříme. Řeč je o designu, který by měl naprosto zadupat do země německé rivaly i švédskou konkurenci. Očekávat tak můžeme nafouklé blatníky a nízko položenou linii střechy, se kterou přijde zkosená záď. Emoce tedy budou obě SUV budit na potkání. Nyní jen musíme počkat, než skutečně dorazí. U Alfy a Sergia M. totiž nikdy nikdo neví, co lze a nelze brát úplně vážně...





Koncepční Alfa Romeo Kamal byla odhalena již před deseti lety. Sériového SUV bychom se ovšem měli dočkat až za dva roky, přičemž design bude o poznání působivější
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva