Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo chystá hned dvě SUV, postaví se Porsche Macan i Volvu XC90
31.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské novinky stanou na nové platformě s hmotností rozloženou půl na půl mezi obě nápravy. Výkon vrcholného šestiválce vyšplhá až na 500 koní.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne v květnu představil rozsáhlé plány pro všechny zúčastněné značky. Ty mají vést jen a pouze k profitu, což je u takové Alfy Romeo podmíněné příchodem hned osmi nových modelů. Již letos bychom se tak měli dočkat kabria 4C Spider, po kterém bude v roce příštím následovat nová Giulia. Tuto konkurenci pro BMW řady 3 následně doplní ještě rival pro řadu 5, snad největší úspěch si ovšem Italové slibují od příchodu dvou SUV.
První takový model by se měl objevit již v roce 2016, přičemž soupeřit má zejména s Porsche Macan a sesterským Audi Q5. Pod kapotou proto máme očekávat plejádu nových čtyřválců a šestiválců, kdy vrcholná vé-šestka Turbo nabídne 500 koní. Řeč je samozřejmě o benzinovém agregátu, slabý ovšem nebude ani ten dieselový. Produkovat by totiž měl zhruba 350 koní, čímž bude deklasována i verze SQ5.
Druhý model by pro změnu měl konkurovat chystanému Volvu XC90, přičemž pod kapotou můžeme s největší pravděpodobností očekávat tytéž pohonné jednotky. Mimo to budou oba vozy sdílet také modulární architekturu, která počítá s pohonem zadních nebo čtyř kol a jež má nabídnout ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Díky tomu by měla být zaručena špičková ovladatelnost.
Zda k tomu skutečně dojde či nikoliv, o tom se velmi rádi necháme přesvědčit. V jednom směru ale prohlášení Alfy věříme. Řeč je o designu, který by měl naprosto zadupat do země německé rivaly i švédskou konkurenci. Očekávat tak můžeme nafouklé blatníky a nízko položenou linii střechy, se kterou přijde zkosená záď. Emoce tedy budou obě SUV budit na potkání. Nyní jen musíme počkat, než skutečně dorazí. U Alfy a Sergia M. totiž nikdy nikdo neví, co lze a nelze brát úplně vážně...
Koncepční Alfa Romeo Kamal byla odhalena již před deseti lety. Sériového SUV bychom se ovšem měli dočkat až za dva roky, přičemž design bude o poznání působivější
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch