Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo 4C: venku jsou nové detaily o technice a výbavě, jsou už konečné?
28.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská kráska nakonec slibuje 241 koní a jiné rozměry. Známe také podrobnosti o přetížení, nabídce barev, litých kol nebo čalounění interiéru.
Malé italské kupé je pomalu jako Columbova žena. Tedy s tím rozdílem, že zatímco choť televizního detektiva nikdy nikdo neviděl, Alfa Romeo 4C se již ukázala na celé řadě fotografií, videí a dokonce nejednom autosalonu. Navíc již byla spuštěna výroba, v showroomech však sporťáček ještě nepotkáte. Počítá se totiž s tím, že první várka vozů nazvaná „Launch Edition“ bude k mání až někdy na počátku příštího roku. K dealerům ale již dorazily snad finální brožury, na jejichž základě mohou kupé začít nabízet.
Ačkoliv tak pro mnohé budou následné informace nošením dříví do lesa, tu cestu s nimi ujít musíme. Upřesňují totiž třeba i rozměry, o kterých jsme si dávno mysleli, že jsou dávno dané. Realita však ukazuje, že nikoliv. „Nová“ délka tak činí 3 989 mm, šířka 1 864 mm (2 090 mm se zpětnými zrcátky), výška 1 183 mm a rozvor 2 380 mm. Ohlášená suchá hmotnost 895 zůstává nezměněna, stejně jako 1,8litrový objem přeplňovaného čtyřválce.
Upřesnění ovšem přichází v rámci výkonu, který narost o jednoho koníka na 241 koní. Točivý moment 350 Nm se ale již nepohnul ani o píď, stejná tak zůstává i akcelerace z klidu na stovku za 4,5 sekundy nebo dříve upřesněná nejvyšší rychlost 258 km/h. Nově ale můžeme dodat údaje o deceleraci, kdy ze stovky plně zastavíte na 36 metrech. Při tom na vás působí maximální síla 1,25 g, v zatáčkách lze pak dosáhnout přetížení 1,1 g.
V případě praktických informací víme o zavazadlovém prostoru, který nabídne nepříliš enormních 110 litrů, do palivové nádrže se pak litrů vejde 40. Udávaná spotřeba ve městě má přitom činit 9,8 l/100 km, zatímco mimo město má Alfa Romeo 4C jezdit za pět litrů. Průměr byl pak vypočítán na 6,8 l/100 km, což má odpovídat 157 gramům emisí CO2 na kilometr. V rámci norem není problémem splnění Euro 6.
Co se týče samotné výbavy, pak v rámci litých kol je možné vybírat ze čtyř designů ve velikostech od 17 do 19 palců. Brzdové třmeny lze nechat nalakovat šedou, červenou, žlutou nebo černou, v tmavém odstínu pak mohou být vyvedena i zpětná zrcátka. Koncovka výfuku se naopak může lesknout, záď lze ozdobit malým spoilerem a boky či přední kapotu několika grafickými motivy.
Na výběr je pak šest barev karoserie, zatímco pro interiér je možné volit prakticky jen mezi černou a červenou. V těchto odstínech pak mohou být vyvedena i sportovní sedadla, kdy volit můžete mezi standardní látkou, kůží nebo kombinací kůže a mikrovlákna. Z dalších prvků lze zmínit třeba hasicí přístroj, chybět nebudou ani zvýhodněné pakety.
Nyní tak snad o Alfě Romeo 4C víme opravdu vše, až na zmiňované datum prodeje a případnou českou cenu. Doufáme ale, že nejpozději letos italská automobilka obě „křivdy“ napraví. Přeci jen, věčný hon za chimérou se časem může omrzet.
Soudě podle jazyka unikly na internet části brožury německých či rakouských prodejců
Zdroj: AutoEdizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva