Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Produkční verze italského sporťáčku je tady. Má 240 koní, na stovku zrychlí za 4,5 s a dočkala se i lehčích designových změn.
Po letech slibů a natahování fandů na skřipec Alfa konečně překročila svůj stín a na scénu uvádí Alfu Romeo 4C. Italská automobilka tak na letošním ženevském autosalonu vzala vítr z plachet všem Tomášům, kteří v příchod produkční verze konceptu z roku 2011 již nevěřili. Obavy vůbec nebyly plané, problémy evropské divize mateřského Fiatu jsou dobře známy. Alfa Romeo však nakonec splnila, co několikráte slíbila (a stejně tak i odvolala). Nakonec ještě před ženevským debutem na malém dvoudveřovém kupé učinila pár posledních designových retuší.
Nejviditelnější to je u čelních partií, kde přibyly dva ventilační otvory. Pozměněn byl také tvar zadního difuzoru, stejně jako se na kapotě motoru objevuje výrazné karbonové křídlo a nikoliv jen naznačený spoiler, jaký jsme mohli spatřit na zádi červeného exempláře ještě pár dní před autosalonem. Otázkou však samozřejmě zůstává, zda tyto modifikace budou vyhrazeny jen pro první sérii Launch Edition, či zda je bude možno doplnit i k pozdějším exemplářům Alfy Romeo 4C.
Odpověď však zřejmě nemá ani samotná automobilka. Nebo ji nechce prozradit. Místo toho se hodlá soustředit na samotnou výrobu tisícovky exemplářů, které sérii Launch Edition formují. Již dopředu přitom bylo určeno, že rovná polovina produkce zamíří do Spojených států, 400 vozů zůstane vyhrazeno Evropě, Africe a Střednímu východu a zůstatek se rozprchne do zbytku světa. Cena pro Evropu pak činí 60 000 Eur (cca 1 500 000 Kč), což na malý sporťáček s přeplňovanou osmnáctistovkou není zrovna málo.
Po stránce motorické přitom budou všechny tyto modely naprosto identické. Těšit se lze na přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec naladěný na 240 koní spojený s dvouspojkovou automatickou převodovkou TCT. Stovku by tak Alfa Romeo 4C se suchou hmotností 895 kg měla pokořit za pouhých 4,5 sekundy při své cestě k nejvyšší rychlosti přes 250 km/h.
Rychlost v přímce však nemá být prioritou, o čemž svědčí i přítomnost nového voliče DNA. Kromě režimu dynamického, normálního a pro veškeré druhy počasí (že by zimní úroveň?) je totiž k mání také úroveň Race, kdy dochází k úplné deaktivaci stabilizace a protiskluzu. Alfa přitom dodává, že tento režim je ideální pro závodní dráhy.
Právě na okruzích by přitom sporťáček 4C měl vyjma nízké hmotnosti uplatnit i své kapesní rozměry. S délkou 4 000 mm, šířkou 2 000 mm, výškou 1 180 mm a rozvorem 2 400 mm se totiž pohybuje mezi Lotusy Elise a Evora, které jsou považovány za ideální závodní nástroje. Ke stejnému renomé očividně směřuje i italská novinka.
Pro všechny majitele první tisícovky exemplářů je tak k dispozici (již v ceně vozu) speciální školení v doprovodu závodních jezdců, kteří jim umožní dostat z modelu 4C plný potenciál. Od roku 2014, kdy Alfa Romeo hodlá produkci navýšit na 2 500 vozů ročně, by pak měla být k mání také ryze závodní verze.
Mimo to hodlá italská automobilka příští rok představit také model Stradale, který má nabídnout výkon 270 koní, a plánuje se i kabriolet. To je ovšem hudba budoucnosti. Prozatím tak můžete vybírat pouze z barvy exteriéru, kdy k mání je bílá White Carrara nebo červená Alpha Red.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Živé snímky sériové 4C z ženevského Palexpa
Alfa Romeo 4C získala těsně před debutem sériové verze pár nových designových kliček, z nichž nejvíce patrné jsou ventilační otvory v čelních partiích. Výkon 240 koní, hmotnost pod jednu tunu či exkluzivita však byly zachovány
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva