Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Mi.To: Mladá krev
7.5.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Italská automobilka Alfa Romeo představila svůj nejmenší model, o kterém se již nějaký čas spekulovalo. Malý vůz měl mít původně nudný název Junior. O něco později se uvažovalo o názvu Furiosa. Ovšem zajímavý vůz by měl mít i zajímavý název, a proto se Alfa rozhodla pokřtít tuto extravagantní novinku velmi netradičním jménem Mi.To.
Tento nový přírůstek do kategorie malých kompaktních vozů se chce zařadit se svou sportovní a originálně emotivní karosérií do tohoto segmentu vedle podobně zajímavých jako třeba Mini, který má být i jeho největším konkurentem. Alfa Mi.To vznikla zcela samostatně a nevychází z žádného vyráběného modelu. Její originální název je utvořen spojením dvou slov - Milano, známé italské město proslulé módou a designem, a Torino, tj. dalším italským městem, ve kterém se novinka bude vyrábět.
Přesto, že jsme tvrdili, že Mi.To je originální, není to tak úplně pravda. Malá Alfa vychází z vozu Fiat Grande Punto, se kterým sdílí podvozkovou platformu a zcela jistě i nějaký motor. Podobně si při pohledu na design lze všimnout, že si Mi.To vypůjčila určité partie od krásného sportovního modelu 8C Competizione symbolizující výjimečný styl a nové technologie. Mezi tyto prvky patří specifický tvar bočních oken bez rámů, tři výrazné oblouky odlišující přední nárazník, tvar předních světel a v neposlední řadě zadní světla tvořena LED diodami. Přední i zadní světla jsou obehnaná rámem, jenž je složený z různých materiálů a barev tak, že tvoří stylový efekt „očních linek“. Ty se projeví zejména ve tmě a propůjčuje vozu naprostou originalitu. Všechny tyto prvky podtrhují dravost a sportovní ambice Mi.Ta.
Interiér nejmenší Alfy je tvořen se stejnou italskou vášní, o čemž svědčí speciální řešení přístrojové desky a sedadel. Materiály použité na čalounění vnitřku jsou velmi kvalitní. Tvůrci vozu byli při tvorbě interiéru důslední a neopomenuli žádný detail. Kompaktnost dává najevo auto svými vnějšími rozměry. Délka je 4060 mm, šířka 1720 mm a výška 1440 m.
O pohonných jednotkách malého dravce je známo jen to, že pro Mi.To bude na výběr ze dvou benzínových přeplňovaných motorů a dvou přeplňovaných vznětových alternativ mající výkonové rozpětí od 66 do 114 kW (90 až 155 k). Můžeme předpokládat, že sem bude patřit 1,3 JTD MultiJet, či přeplňovaná 1,4 T-Jet z bratrského Grande Punta. Tato nabídka působí slibně a mohla by to stačit na pěkný požitek z jízdy. Již teď je však jisté, že paleta motorů by se měla v budoucnu ještě více rozšířit. Hovoří se i o nejsilnější verzi tradičně označené GTA, pod jejíž kapotou by se mohl usadit nově vyvíjený benzínový motor s přímým vstřikováním T-Jet o objemu 1,8 l a výkonu 169 kW (230 k). Tyto motory budou spojeny nejen s klasickými manuálními převodovkami, ale také s novou dvouspojkovou samočinnou převodovkou, kterou koncern Fiat chystá. Malá Alfa by měla mít kvalitní podvozek doplněný systémem Alfa DNA. Ten různým způsobem reguluje motor, brzdy, řízení, nápravu a převodovou skříň. Tím umožňuje řidiči volit různý styl jízdy : sportovní (Dynamic), městský (Normal) a maximálně bezpečný i v obtížných situacích (All-Weather). Je zajímavostí, že Mi.To je prvním automobilem v daném segmentu, který tuto technologickou vymoženost poskytuje. Ve všech stupních výbavy se standardně objeví dnes už běžný stabilizační systém u Alfy Romeo označovaný VDC.
Novinářské veřejnosti by se měla Alfa Mi.To představit v červnu tohoto roku. Základní cena vozu by se mohla pohybovat okolo 400 000 Kč. Bohužel zatím nepřinášíme bližší technické parametry novinky, jelikož je zatím automobilka nezveřejnila.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 52 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 51 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch