Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Giulia QV odhalila detaily. Jede 307 km/h, Ring dá za 7:39, stojí jako M3
15.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Italové konečně řekli vše k svému novému vrcholnému sedanu. Má 510 koní a 600 Nm na 1 524 kg.
O nové Alfě Romeo Giulia QV se pravidelně zmiňujeme již více než dva měsíce. Za tu dobu ovšem Italové pustili do světa jen velmi málo konkrétních údajů a navíc nebylo jasno, zda se náhodou na ve Frankfurtu neukáže také standardní provedení. Po zahájení autosalonu je ovšem jasné, že na očekávané navýšení registrací si značka bude muset ještě nějakou tu chvíli počkat. Do hesenské metropole totiž opravdu dorazilo jen Quadrifoglio Verde, a to v odstínech Competizione Red, Trofeo White, Vulcano Black, Vesuvio Grey a Montecarlo Blue. Na standardní verzi si budeme muset počkat do Ženevy 2016.
Kromě palety barev máme k dispozici také podrobnou tiskovou právu, pročež jsou konečně známy veškeré technické parametry. S jejich představováním začneme přímo u srdce vozu, tedy u 2,9litrového přeplňovaného šestiválce, který má kořeny u Ferrari. Jak již delší dobu víme, tato pohonná jednotka dává až 510 koní. K tomu se přidává nově ohlášený točivý moment 600 Nm, stovku tak italský sedan zdolá za 3,9 sekundy a maximálně se rozjede na 307 km/h. To jsou opravdu úctyhodné dynamické parametry, jasně nejlepší mezi srovnatelnými auty, i kvůli absenci omezovače rychlosti.
Od pohonného motoru se můžeme přesunout ke zcela nové platformě Giorgio, která počítá s pohonem zadních kol. Počítat zde přitom můžeme s pětiprvkovou nápravou, zatímco vpředu se objevují dvojité lichoběžníky. Mimo to dostala Giulia QV do vínku zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu či nový integrovaný brzdný systém (IBS), díky kterému vůz zvládne zastavit ze stovky na nulu na pouhých 32 metrech.
Dále tu máme systém CDC (Chassis Domain Control), který slouží jako „mozek“ sedanu a koordinuje veškerou palubní elektroniku. Tedy jak ono vektorování či brzdy, tak i aktivní podvozek, posilovač řízení, stabilizaci nebo aktivní lízátko čelního nárazníku (Active Aero Splitter), které při nejvyšší rychlosti generuje 100 kil přítlaku. Řidič si přitom může vybrat mezi čtyřmi jízdními režimy Dynamic, Natural, Advanced Efficiency a Race.
Zmínit musíme rovněž i suchou hmotnost, která počítá s 1 524 kg a rozložením v poměru 50:50 mezi nápravami. Nakonec se tedy nejedná o až tak nízký počet kilogramů, jak se očekávalo, nicméně i tak jde o velmi dobrou hodnotu. Vliv na to má využití exotických materiálů, kdy kupříkladu kapota, střecha či hřídel jsou z karbonu, zatímco na motor, brzdy, zavěšení, zadní pomocný rám, dveře a blatníky byl použit hliník.
Uvnitř je možné počítat především s multifunkčním volantem, na který byla soustředěna většina tlačítek včetně toho startovacího. Středovou konzoli pak zdobí dva ovladače, kdy ten první ovládá zmíněné jízdní režimy, zatímco druhý má na starosti multimediální a navigační systém Connect 3D Nav. Mimo to je součástí výbavy i 8,8palcový TFT displej, který je možné ovládat hlasem či prsty na Rotary Padu.
Audiofilové dozajista přivítají také možnost pořízení aparatury Harman Kardon Sound Theatre, která na tomto modelu debutuje a jenž počítá s 12kanálovým zesilovačem a 14 reproduktory. Tím ale naše představení můžeme uzavřít, přičemž poslední zmínky věnujeme ceně. Ta základní byla na italském trhu stanovena na 79 000 Eur (cca 2 139 000 Kč), čímž je Giulia QV i cenově velmi blízko BMW M3, které je tamtéž k mání od 76 750 Eur (2 078 000 Kč).
Zákazníci přitom budou moci sepsat objednávky již na samotném autosalonu, ovšem pouze na verze, které jsou oproti standardu vybavené navíc karbon-keramickými brzdami Brembo a ultralehkými karbonovými sedadly od firmy Sparco. Cena takového modelu naroste na 95 000 Eur (2 572 000 Kč), za což ovšem dostáváte schopnost zvládnout Ring za 7 minut a 39 sekund.
Je to tedy ještě lepší čas, než se nedávno spekulovalo - dost možná byl i ten předchozí jistou chvíli platný, teď ale platí tento. A jde opět o výsledek hodný úcty. Jsme tak o to více zvědavi, jak si nové QV povede v praxi...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Novou Alfu Romeo Giulia QV si můžete objednat již na autosalonu. Ovšem za nemalých 2,6 milionu korun
Novou Giulii QV jsme si mohli do detailu prohlédnout zvenčí i zevnitř už dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus