Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují 240 až 270 koní a premiéru v Ženevě

Dlouho očekávaný sportovní model od Alfy prý bude představen už v Ženevě a interní zdroje predikují také ostřejší verze Racing a Stradale.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují 240 až 270 koní a premiéru v Ženevě

4.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují  240 až 270 koní a premiéru v Ženevě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dlouho očekávaný sportovní model od Alfy prý bude představen už v Ženevě a interní zdroje predikují také ostřejší verze Racing a Stradale.

Ambiciózních, odvážných i definitivních plánů na znovuobjevení či opětovné dobití Spojených států značkou Alfa Romeo měl Fiat a především jeho šéf Sergio Marchionne už spoustu, a přestože dnes jim věří snad už jen beznadějní optimisté, Italové by se letos přeci jen měli dokopat k představení malého sporťáku s motorem uprostřed - dlouho slibované Alfy 4C.

Tato informace, včetně předběžných neoficiálních specifikací novinky, pochází od švýcarského prodejce milánské značky, který se nedávno zúčastnil interní prezentace a o své poznatky se neváhal podělit s kolegy z Carsoopu.

Zdroj předně potvrdil, že produkční verze kompaktního kupé bude mít světovou premiéru už příští měsíc na blížícím se ženevském autosalonu. Navzdory původním slibům auto nebude mít 300 koní, ale základní model s přeplňovaným řadovým čtyřválcem 1750 TBi (1 742 cm3) vyprodukuje „pouze“ 240 koní, tedy o pět více než v Giuliettě Quadrifoglio Verde, ze které pochází.

Klíčem k nadprůměrné dynamice a ovladatelnosti má být nízká hmotnost, kterou informátor přesně nespecifikoval, přesto se ale počítá, že ani spousta karbonových komponentů neudrží základní hmotnost na 850 kilogramech vystavovaného konceptu. Cena stroje se má pohybovat od 56 do 64 tisíc Eur, v přepočtu v rozmezí od 1,43 do 1,64 milionu korun, což je přímo uprostřed teritoria Porsche Boxster a Cayman s výkony od 265 do 325 koní. Už proto bude muset být 4C hodně dobrá a poměr výkonu ke hmotnosti velmi podobný.

Marchionne si však údajně dost věří a s cenou půjde ještě výš v případě dalších verzí. Celosvětová produkce má být omezena na pouhých 2 000 kusů, přičemž toto číslo zahrnuje kupé, roadster a speciální varianty Racing (čistě okruhová záležitost) i silniční Alfu Romeo 4C Stradale s výkonem zvýšeným na 270 koní - obě dorazí v roce 2014. Na to, zda se tyto informace promění v realitu, si můžete „vsadit” v diskuzi - okolo 4C už toho bylo řečeno tolik, že věřit stoprocentně nelze ani oficiálním avízům, natož podobným neoficiálním zvěstem.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují  240 až 270 koní a premiéru v Ženevě - 1 - Alfa Romeo 4C Frankfurt 01Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují  240 až 270 koní a premiéru v Ženevě - 2 - Alfa Romeo 4C Frankfurt 02Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují  240 až 270 koní a premiéru v Ženevě - 3 - Alfa Romeo 4C Frankfurt 03Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují  240 až 270 koní a premiéru v Ženevě - 4 - Alfa Romeo 4C oficialni 01Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují  240 až 270 koní a premiéru v Ženevě - 5 - Alfa Romeo 4C oficialni 02Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují  240 až 270 koní a premiéru v Ženevě - 6 - Alfa Romeo 4C oficialni 03Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují  240 až 270 koní a premiéru v Ženevě - 7 - Alfa Romeo 4C testovaci mula turin 02Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují  240 až 270 koní a premiéru v Ženevě - 8 - Alfa Romeo 4C testovaci mula turin 03Alfa Romeo 4C 2013: interní informace slibují  240 až 270 koní a premiéru v Ženevě - 9 - Alfa Romeo 4C testovaci mula turin 04
Finální design produkčního auta se má od konceptu odlišovat jen minimálně

Zdroj: Carscoop

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.