Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Acura TLX 2015: nový sedan odhalen, poputuje na silnice i na závodní okruhy
15.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Japonská Acura představila novinku TLX, která vyústí v nástupce současného TSX. Pod kapotou bude čtyř- nebo šestiválec, představil se i závoďák.
Acura, luxusní odnož Hondy, v Detroitu představila model TLX, který je konceptem středně velkého sedanu. V nabídce této značky nahradí model TSX, který v Evropě známe jako Hondu Accord, a bude tak stát uprostřed nabídky sedanů Acury.
Zjevně předprodukční koncept dostal přední i zadní světla z LED a nová dvacetipalcová kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 265/35 ZR20. Světla na produkční verzi pravděpodobně zůstanou, kola ale budou jistě v nabídce i menší. Nové TLX je o 9,6 cm kratší než dosluhující TSX, ale rozvor zůstává stejný, 2 776 mm, proto místa pro pasažéry nebude méně. Kratší jsou zejména převisy, což vzhledu také prospělo.
Pod kapotou produkční verze dle výrobce najdeme dva motory: 2,4litrový čtyřválec, který přes osmistupňovou dvouspojkovou převodovku bude hnát přední kola, nebo 3,5litrovou V6, která dostane devítistupňový automat. U tohoto motoru bude na výběr mezi předním pohonem nebo čtyřkolkou SH-AWD, které se dostane vylepšení, odlehčení a také vektorování točivého momentu.
O vývoj Acury TLX se starají centra Acury v Los Angeles v Kalifornii a v Richmondu v Ohiu. Výroba bude probíhat v továrně v Marysville v Ohiu; kdy se rozběhne, zatím nevíme. Produkční model uvidíme s největší pravděpodobností na dubnovém autosalonu v New Yorku a nejspíš se od tohoto koncepčního moc lišit nebude.
Spolu se silničním konceptem TLX ukázala Acura také jeho závodní verzi, označenou TLX GT Race Car. Má závodit v šampionátu Pirelli World Challenge. Acura se s tímto vozem dostane do nejvyšší třídy GT, kde bude závodit proti strojům jako Audi R8, Mercedes SLS, Porsche 911, Nissan GT-R nebo Ferrari 458.
Pod kapotou závodní TLX bude pracovat dvakrát přeplňovaný šestiválec, který vznikne z atmosféricky plněné 3,5litrové jednotky v silniční verzi. Podobně jako tam, ani u závodního motoru zatím neznáme přesná čísla výkonu. Závodní verze také dostane nový pohon všech kol. Vznikla v divizi Honda Performance Development (HPD), což je závodní odnož americké Hondy, a bude jezdit pod RealTime Racing, dlouhodobým závodním partnerem značky Acura.
„Acura TLX je luxusní sportovní sedan, proto je vhodné s ním závodit proti ostatním luxusním vozům v Pirelli World Challenge,” řekl Art St. Cyr, prezident HPD. „Acura a stáj RealTime Racing Petera Cunninghama mají za sebou dlouhou řadu společných úspěchů. Na tuto tradici chceme s Acurou TLX GT navázat i v roce 2014,” dodal.
































Koncept Acury TLX se od produkční verze nejspíš moc lišit nebude.
Závodní verze míří do třídy GT v šampionátu Pirelli World Challenge.
Zdroje: Acura, Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva