Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
AC Cobra: šestá generace ikony přichází
23.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Omlazené retro modely jsou stále v oblibě, stačí se kouknout na úspěšnost BMW s reinkarnací značky Mini či na nový Fiat 500. Ovšem v případě vozu AC Cobra je to trochu jinak, ta je ve své původní podobě ikonou automobilového světa již desítky let. A chce jí být i nadále.
AC Cobra je sportovní vůz, který začal svou existenci v 60. letech na Britských ostrovech. Nejdříve výhradně britská záležitost se postupně zinternacionalizovala. Do hry totiž vstoupil Caroll Shelby a na jeho popud se pod kapotu dostal V8 od Fordu. A u tohoto schematu už zůstalo. Lehký vůz, který později kvůli účasti ve sportovních podnicích typu Le Mans, dostal i podobu kupé a motor V8 pod kapotu. O výrobu se společně staraly firmy Caroll Shelby International a AC Motor Holdings, první v USA, druhá v Německu.
A nyní přichází na scénu již šestá generace této ikony. Zachovává si podobu zakladatele rodu, ale tím odkaz na historii končí, vše ostatní je soudobá technika. Karoserie, která spojuje kovové díly s hybridními materiály, je posazena na trubkovém rámu. Na ten je namontován i podvozek, který má původ na závodních tratích a byl přizpůsoben pro provoz na silnici. Novinkou je hardtop s křídlovými dveřmi, o které se postarala německá firma Gullwing GmbH. Po jeho nasazení si budete připadat jako za volantem legendárního modelu Mercedes-Benz 300SL.
Pohon novinky obstará motor V8 o objemu 6,2 l, který má původ v Chevroletu Corvette. Nabízet se bude hned ve dvou výkonových provedení. S označením GT přijde 437 koní čí nervy drásajících 647 koní s označením GTS. O bezpečné zastavení se postará brzdová soustava značky Porsche s velikostí kotoučů 332 mm vpředu a 298 mm vzadu. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne AC Cobra GTS, která váží pohých 1 025 kg, za 3,3 sekundy. Výroba bude situována v německém městečku Heyda.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 8 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 11 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva