Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Abarth Fuoriserie 695: čtyři specialitky pro Ženevu jedou až 225 km/h
25.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní Fiat 500 vymění sériové turbo IHI přeplňované 1,4 za komponenty od Garrettu. Výsledkem je až 180 koní výkonu a citelně vylepšená dynamika.
Pokud máte pocit, že verzí nové pětistovky existuje malé množství (ať už standardních se znakem Fiatu, nebo sportovních s logem škorpióna od Abarthu), pak byste stoprocentně měli za čtrnáct dní zamířit do Ženevy. Na stánku italské automobilky se totiž vyjma mnoha dalších modelů představí také čtyři speciální verze ze série „fuoriserie“ používající pod kapotou 1,4litrový motor. Na první pohled nic nového, pohonná jednotka ale standardní není - díky výměně turbodmychadla IHI za přeplňování Garrett a dalším úpravám došlo k nárůstu výkonu ze 160 na 180 koní. Zrychlení z klidu na stovku tak kleslo o necelou půlsekundu (ze 7,4 na 6,95 s), zatímco nejvyšší rychlost narostla z 211 na 225 km/h.
To ovšem není jediný odklon oproti sérii. Nově totiž výkonné modely Abarthu (k dispozici jsou jako kupé nebo kabriolet) dostanou také 305 mm kotouče Brembo se čtyřpístkovými třmeny nebo speciální tlumiče Koni disponující technologií FSD (dvojí charakteristika v jednom ekonomickém balení bez nutnosti dalších senzorů nebo kabelů). Standardem se pak stanou xenonové světlomety nebo sportovní výfuk Record Monza, který se nad 3 000 otáček projevuje daleko řezavějším zvukem.
Uvnitř pak tyto novinky nabídnou karbonové dekory, sportovní sedadla nebo audio systém JBL s devíti reproduktory a osmikanálovým zesilovačem o výkonu 400 wattů. S ohledem na adorování minulosti nebo přítomnosti pak budou rozděleny na dvě vlny (New Heritage a New Wave), podle čehož se bude lišit barevné zpracování nebo dekorace (od matných až po blýskavé) či dodatečná výbava zahrnující třeba kožené čalounění nebo Alcantaru.
Linie New Heritage, která skládá hold vozům jako Fiat 750 Record nebo 124 Sanremo, je tak tvořena modely Abarth 695 Record a 695 Scorpione. Ten první přitom dostala matně šedou karoserii kombinovanou s červeno-bílou šachovnicovou střechou, matně černými 17palcovými ráfky nebo červeně lakovanými třmeny. Uvnitř pak nechybí červené prošívání či červené středy sedadel v kombinaci kůže/Alcantara nebo karbonová palubní deska.
Série Scorpione je v tomto ohledu daleko nenápadnější, po stránce venkovní totiž kombinuje matně černou kapotu s leskle černou karoserií a stříbrnými koly. Ani zde přitom nechybí červeně lakované třmeny nebo vnitřní švy, oproti předchozí verzi je ale vše umírněnější. To bychom mohli říci také o modelu Abarth 695 Hype, který se stejně jako verze Black Diamond hlásí k nové vlně a odkazuje především na soudobé moderní trendy.
V obou případech tak dostanete dvoubarevně lakovanou karoserii, kde Hype kombinuje šedou a zelenou, zatímco Black Diamond černou a šedou. První model pak uvnitř sází hlavně na zelené kontrastní švy, zatímco ten druhý dostal béžová sedadla. Ta přitom jako u jediného modelu již na první pohled upřednostňují komfort před boční oporou v zatáčkách, kterou se chlubí zbývající tři zástupci série „fuoriserie“.
Cena těchto modelů by se měla pohybovat okolo 40 000 Eur (cca milion korun), což není málo. Dá se ale předpokládat, že Fiat dostupnost trochu omezí, aby zachoval exkluzivitu. To se zřejmě bude týkat také už z dřívějška známého modelu Abarth Punto Supersport, který do Ženevy rovněž dorazí, s výkonem 180 koní. Toto stádo přitom zkrátí zrychlení z klidu na stovku za 7,5 sekundy a zapříčiní nejvyšší rychlost 216 km/h.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Abarth představí v Ženevě hned čtyři speciální modely. Verze Record a Scorpione odkazují na minulost, zatímco Hype a Black Diamond favorizují soudobé moderní trendy
Mimo sportovní verze Fiatu 500 představí Abarth také Punto Supersport s výkonem 180 koní, 17palcovými koly a brzdami Brembo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva