Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Abarth 695 Biposto 2014: 190 koní a 997 kg, stovka pod 6 sekund
4.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nejrychlejší Abarth všech dob vznikl vyházením nepotřebných komponentů a nasazením silnějšího motoru.
Dvorního úpravce Fiatu už asi omrzelo, že si z jeho výtvorů lidé neustále utahují. Modely jako 595 50th Anniversary Edition nebo silnější 695 Maserati Edition už k smíchu zrovna nebyly, ale to, co nám Italové předvedli na výstavišti ženevského autosalonu 2014, to je teprve nářez. Výsledkem je totiž řádně nazlobená pětistovka, která jakoby měla před čumákem neustále rudo.
Přivítejme 695 Biposto v takřka závodnické úpravě, o kterém se traduje, že je vůbec nejextrémnějším Abarthem historie. To jsou docela silná slova, jejichž význam začínáme chápat až při podrobnějším průzkumu. Na lov se tenhle malý klepítkatec vydává dokonce do revíru motokárového Mini JCW GP, které se vyznačuje kupou okruhových elementů. Stejně jako on má „abartí pětikoule“ jen dvě sedadla, podstoupila však citelně radikálnější odtučnovací kúru.
Raketka postavená k padesátiletému výročí původního modelu 695 váží 997 kilogramů a její přeplňovaný motor 1,4 disponuje ještě o deset koní vyšší hodnotou výkonu než dosavadní nejsilnější vydání. Výsledkem je 190 koní a sprint na stokilometrovou rychlost v čase kolem šesti sekund (5,9 sekundy), maximálka údajně dosáhne na 230 km/h. To není zlé když uvážíme, že se s přenosem výkonu na silnici musejí prát jen přední kola. Pro navození té správné závodní atmosféry je za sedaly trubkový rám, který se stará o vyšší tuhost celku.
Jak se dalo čekat, aby podvozek dokázal držet krok s výkonným motorem, dostal řadu upravených dílů. Zkráceny byly pružiny, upraveny tlumiče, extrémem jsou prý okruhově orientované pneumatiky a výkonné brzdy od Bremba. Pohled na karoserii může vyvolat úsměv, jenomže ten difuzor, ani okapové roury od firmy Akrapovič nebo rozšířené podběhy tady nebudou jen na ozdobu. Aby byla ušetřena hmotnost, inženýři Abarthu použili polykarbonátová boční okénka a lehká osmnáctipalcová kola. Prolisy v kapotě jsou odkazem na model 124 Rally. Celkový exteriérový paket má na svědomí firma Zender, přestože o jeho návrh se postaral Abarth sám.
O potenciálu těžko pochopitelného závodního městského vozu ledacos napoví i další prvky v interiéru. Zcela nový TFT displej před řidičem toho ale neprozrazuje tolik, jako telemetrický kolega z LCD na centrální konzoli. Kromě toho jsou uvnitř parádní závodní skořepiny a oholená kulisa převodovky s nádechem motorsportu, která prý pro přeřazení v tempu údajně nepotřebuje sešlápnout spojku. Cena tohoto fanatika nebyla dosud zveřejněna, ale je jisté, že se ještě letos dočká sériové výroby a že nebude zřejmě levnější než zmiňované Mini. Odhadovaná částka leží nad hranicí 1,32 milionu Kč, přičemž za ní dostane zákazník i vtupenku do programu Abarth Driving Academy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Extrémní Abarth naživo
Tak takhle nasupenou kabelku jsme ještě neviděli. Abarth 695 Biposto má 190 koní, váží sotva tunu, jeho vnitřnosti voní i z fotek vůní spáleného benzinu a pneumatik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus