Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Abarth 500L: levnější konkurence Mini Countryman Cooper S nabídne 180 koní
24.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tuningová odnož italské automobilky se podívá také na zoubek modelu Panda. Návštěvu showroomů značky Alfa Romeo však nechystá.
Značce Abarth se pod ochrannými křídly Fiatu v poslední době velmi daří, od roku 2008 se totiž její odbyt více než zdesetinásobil. Je proto více než jasné, že ostrých modelů se štírem ve znaku uvidíme do budoucna mnohem více, ostatně, již v dubnu jsme hovořili o příchodu výkonnějšího provedení 500X. Šéf evropské divize Abarthu Marco Magnanini však momentálně naznačil, že přednost by mohl dostat model 500L.
Bližší informace prozatím nejsou známy, v zákulisí se ovšem spekuluje o využití 1,4litrové pohonné jednotky MultiAir, která by produkovala 180 koní a 270 Nm točivého momentu. Abarth 500L by se tak stal konkurencí pro Mini Countryman Cooper S, i když by dorazil s nižší cenovkou. Ani její přesnou výši však Magnanini neuvádí.
Jen modelovou řadou 500 ovšem snahy Abarthu o expanzi nekončí, obdobnou péči má očekávat také Panda. I v tomto případě pochopitelně půjde o klasickou sportovní modifikaci, nikoliv vlastní model. „Abarth je sportovní odnož Fiatu. Je o modifikacích a výkonu. Nejsme samostatná automobilka, vždy totiž začínáme se standardním modelem, ke kterému vyvineme příslušenství,“ říká Magnanini.
Samostatného modelu s logem škorpiona se tedy zřejmě nikdy nedočkáme. I když supersportovní Milan Abarth asi bude z tohoto pravidla vyloučen, neboť s italskou značkou nemá příliš společného. Kromě toho ovšem tuningová divize nezanechá svůj otisk ani na modelech Alfy Romeo, a to ani přes historickou spolupráci, na kterou by nyní bylo možné pouze navázat.
Fiat 500L by se měl dočkat modifikací ze strany divize Abarth. V motorovém prostoru následně nabídne 180 koní
Zdroj: Cars UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch