Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Abarth 500 2014: ostrá pětistovka dostala digitální displej a pár dalších novinek
5.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní Abarth se kromě přístrojového štítu z TFT-displeje dočkal i dalších barev. Pro závodní Assetto Corse je ovšem nově připraveno 215 koní.
Ženevský autosalon nehostí pouze premiéru nového Abarthu 695 Biposto, ale také modernizaci standardního italského škorpiona. Ta se přitom soustředí především na přístrojový štít, kde se objevuje nový TFT-displej. Ten samozřejmě nechybí ani ve zvláštní verzi, kde mu společnost dělá LEDkový kolega na středové konzoli (zobrazující takřka závodní telemetrii). Na ten samozřejmě ve standardu můžete zapomenout.
Přesunout se tak můžeme k dalším změnám, kterých je jako šafránu. Nová jsou totiž pouze 16palcová kola s retro vzhledem, zatímco v paletě barev se objevuje nový béžový odstín a dvě dvoutónové kombinace - modrá se šedou a modrá s červenou. Tím ale modernizace končí, přičemž k mání je jak pro hatchback, tak pro polokabriolet. Ty lze přitom objednávat s výkonem 135 nebo 160 koní.
O poznání větší sílu si ovšem mohou vychutnat klienti závodního oddělení, pro které je připravena verze 695 Asetto Corse Evoluzione. Ta se pyšní prakticky stejným bodykitem jako dosud uvedené modely 500 Asetto Corse a 695 Asetto Corse, výkon ovšem zvyšuje z 200 na 215 koní. Tím se dozajista vylepší i jízdní dynamika, nic konkrétního ovšem Italové nezveřejnili.
To je ale v rámci změn opravdu vše, článek tak můžeme uzavřít úspěchem značky Abarth v Japonsku. Tamní prodeje totiž loni narostly o 112 procent oproti roku 2012. Není tedy divu, že Země vycházejícího slunce je pro škorpiona druhým domovem. Přičemž pro letošek se prý hodlá zaměřit na Rusko a Střední Východ.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Standardní Abarth 500 se pyšní hlavně novým přístrojovým štítem, který je k dispozici i pro verze 595 Competizione a Turismo
Závodní provedení 695 Assetto Corse Evoluzione se pro změnu dočkalo zvýšení výkonu na 215 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus