Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Abarth 500 2014: ostrá pětistovka dostala digitální displej a pár dalších novinek
5.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní Abarth se kromě přístrojového štítu z TFT-displeje dočkal i dalších barev. Pro závodní Assetto Corse je ovšem nově připraveno 215 koní.
Ženevský autosalon nehostí pouze premiéru nového Abarthu 695 Biposto, ale také modernizaci standardního italského škorpiona. Ta se přitom soustředí především na přístrojový štít, kde se objevuje nový TFT-displej. Ten samozřejmě nechybí ani ve zvláštní verzi, kde mu společnost dělá LEDkový kolega na středové konzoli (zobrazující takřka závodní telemetrii). Na ten samozřejmě ve standardu můžete zapomenout.
Přesunout se tak můžeme k dalším změnám, kterých je jako šafránu. Nová jsou totiž pouze 16palcová kola s retro vzhledem, zatímco v paletě barev se objevuje nový béžový odstín a dvě dvoutónové kombinace - modrá se šedou a modrá s červenou. Tím ale modernizace končí, přičemž k mání je jak pro hatchback, tak pro polokabriolet. Ty lze přitom objednávat s výkonem 135 nebo 160 koní.
O poznání větší sílu si ovšem mohou vychutnat klienti závodního oddělení, pro které je připravena verze 695 Asetto Corse Evoluzione. Ta se pyšní prakticky stejným bodykitem jako dosud uvedené modely 500 Asetto Corse a 695 Asetto Corse, výkon ovšem zvyšuje z 200 na 215 koní. Tím se dozajista vylepší i jízdní dynamika, nic konkrétního ovšem Italové nezveřejnili.
To je ale v rámci změn opravdu vše, článek tak můžeme uzavřít úspěchem značky Abarth v Japonsku. Tamní prodeje totiž loni narostly o 112 procent oproti roku 2012. Není tedy divu, že Země vycházejícího slunce je pro škorpiona druhým domovem. Přičemž pro letošek se prý hodlá zaměřit na Rusko a Střední Východ.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Standardní Abarth 500 se pyšní hlavně novým přístrojovým štítem, který je k dispozici i pro verze 595 Competizione a Turismo
Závodní provedení 695 Assetto Corse Evoluzione se pro změnu dočkalo zvýšení výkonu na 215 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 4 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva