Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
0,9 TCe od Renaultu dostane funkci overboost. 5 koní přidá, válec navíc nikoli
18.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejrozpačitějších benzinových motorů dneška se dočká vylepšení. Jeho neduhy ale těžko odstraní a atmosférická verze 0,9 SCe je jen podtrhne.
Když jsme předloni testovali nový Renault Clio s jednotkou 0,9 TCe, nemohli jsme výsledek počastovat jinými slovy než „tragický motorový omyl”. Nová pohonná jednotka s přeplňováním, která nahrazuje starší atmosférický motor o objemu 1,2 litru, totiž vsadila na tříválcovou koncepci a šlápla hodně vedle. Na papíře je motor králem zejména díky tomu, že oproti předchůdci zlepšuje výsledky v některých dynamických disciplínách a snižuje spotřebu, v praxi ale zůstává leda u toho prvního. Ani dynamický projev ale není nijak zvlášť přesvědčivý (ostatně, špičkový výkon je o 10 koní nižší, nejvyšší točivý moment poklesl o 10 Nm), uživatelská přívětivost je minimální, charakter motoru bídný, o kultivovanosti či příjemném zvuku nemůže být řeč. A když přijde na spotřebu, nedokáže novinka zaujmout ani zde.
Je to zkrátka typický produkt doby, kdy se jako klíčový faktor sleduje pouze papírová spotřeba paliva a z ní pramenící normované emise CO2, základ nesmlouvavých pokut Evropské unie. Pro automobilky je to faktor tak důležitý, že jen kvůli tomu upozadí při vývoji všechny ostatní, nic složitějšího se v případě Clia nestalo.
Nevíme, jak moc je tento motor pro Renault prodejně úspěšný, ale žádná tragédie to v tomto případě zřejmě nebude. Automobilka jej jako obvykle nenabízí jako alternativu, ale jako jedinou možnost a pokud chcete benzinové Clio s vyšším výkonem, můžete mít 0,9 TCe, nebo nic. Nevíme, kolik lidí se rozhodlo pro „nic” (a to by Renault mělo trápit...), i těch, kteří nakonec zvolili 0,9 TCe, bude dost. Přesto si je automobilka limitů motoru zjevně vědoma a po dvou letech na trhu jej oblaží několika vylepšeními.
Nic zatím není oficiální, obvykle dobře informovaný francouzský L'Automobile ale informuje, že klíčovou novinkou bude doplnění funkce overboost. Ta se - pochopitelně - postará o krátkodobé zvýšení točivého momentu a tedy i výkonu, takže místo současných až 90 koní resp. 135 Nm bude 0,9 TCe alespoň dočasně nabízet až 95 koní a 145 Nm. To nepochybně zahýbá s dynamikou, která by oproti předchozí 1,2 mohla být lepší už ve všech ohledech, konkrétní čísla ale neznáme. Stejně tak nevíme, jak provedené modifikace ovlivní spotřebu, zde ale lze očekávat posun směrem dolů.
Podle francouzských kolegů Renault aktualizaci s dalšími detaily avizuje už v nejbližších týdnech, jen u turbotříválce ale nezůstane. Francouzské mini (a zřejmě i jeho menší sourozenec Twingo, odvozené Smarty či spřízněné Dacie) má dostat také atmosférické provedení motoru 0,9, které přijme označení SCe. V takovém případě má nabízet už jen 70 koní a dovolíme si dodat, že přinejmenším uživatelská přívětivost bude nepochybně ještě horší než u TCe. Tato novinka se má ale na trh dostat až letos v září.
Tuto zprávu lze, snad až na avízo verze SCe, označit za pozitivní, neboť projev motoru bude ze strany Renaultu snad jistě vylepšen. Faktem ale zůstává, že to, co jednotce 0,9 TCe chybí - tedy jeden válec - mu žádná dodatečná modifikace tohoto typu rozhodně nepřidá...
Nové Clio jako takové z našeho někdejšího testu nevyšlo nejhůř, jeho motor 0,9 TCe jsme ale nemohli označit za nic jiného než omyl. Jeho letošní modifikace největší neduhy nejspíš neodstraní, trochu výkonu ale přidají
Zdroj: LAutomobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
včera - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025 - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Otylé obludě BMW nepomáhá ani Cristiano Ronaldo. Je to takový propadák, že v USA za rok oslovila míň lidí než za tři čtvrtě toho předchozího
před 8 hodinami - „Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
před 10 hodinami - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
před 11 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Nová velká Dacia Bigster zná své první ceny. Bude to nejspíš hit i přes zklamání z interiéru
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva