„Zelené” BMW: výkonu bylo dost, teď snižujeme emise

Pamatuji si doby, kdy nejvěší devizou a jediným měřítkem jakéhokoliv BMW byly jízdní výkony. Ovšem kde že loňské sněhy jsou, dnes se místo na produkci koní spíše kouká na množství vypouštěného CO2.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

„Zelené” BMW: výkonu bylo dost, teď snižujeme emise

11.5.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

„Zelené” BMW: výkonu bylo dost, teď snižujeme emise

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pamatuji si doby, kdy nejvěší devizou a jediným měřítkem jakéhokoliv BMW byly jízdní výkony. Ovšem kde že loňské sněhy jsou, dnes se místo na produkci koní spíše kouká na množství vypouštěného CO2.

Situace na silnicích a zaváděná legislativa nutí mnoho lidí k tomu, aby si více než jízdních výkonů u svého auta všímali spíše jeho emisí. Nejhorší to mají v Londýně, kde se chystá zavedení značně přísnějších poplatků za vjezd do města a jedinou možností, jak se jim vyhnout, je mít auto vyouštějící méně, než 120g CO2 na kilometr. To spolu s požadavky EU nutí výrobce k vývoji co "nejzelenějších" aut.

Jedním z nejaktivnějších je v tomto směru BMW. Už před nějakou dobou přišla s programem Efficient Dynamics, který má vést ke snížení spotřeby paliva a tím i množství vypouštěných zplodin. Světlo světa tak spatřil model 118d produkující 119 g CO2/km a nyní se o totéž snaží dosáhnout u řady 3.

Současná 318d produkuje 123 g/km, což by se po menších úpravách v podobě vylepšené aerodynamiky, změněné převodovky a montáži pneumatik s nízkým valivým odporem mělo podařit snížit pod onu 120 gramovou hranici.

U nás toto téma ještě není tak žhavé, ale mám obavu, že moc dlouho tohoto "zeleného" šílenství uchráněni nezůstaneme. V době, kdy je možno se běžně dočíst argumenty vyvracející i podporující antropogenní příčiny globálních změch klimatu, mi investice do teoretických úspor pár gramů CO2 přijdou nesmyslné. Kéž by se výrobci raději snažili o snižování hmotností nových aut, ubylo by emisí a přibylo radosti za volantem. Věřím, že zrovna BMW by toho bylo schopno. Přesto se raději věnuje vývoji sytémů primárně váhu a tedy i spotřebu zvyšujících.

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.