Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
VW Golf 6: pět hvězdiček v crash testu Euro NCAP
17.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Nový Volkswagen Golf 6 byl prověřen novými testy společnosti Euro NCAP. Nově jsou totiž připočitány body za elektronické systémy jako např. ESP. Jak si tedy vedla šestá generace Golfu?
Nový Golf jsme pro vás důkladně otestovali již dvakrát. Poprvé jste si u nás mohli přečíst o dostupnější verzi Trendline s motorem 1,4 TSI, nedávno jsme přidali test špičkové varianty Highline 2,0 TDI DSG. Jednu věc jsme ale při obou testech vynechali - nárazovou zkoušku. Naštěstí za nás tuto černou práci nyní oddřeli u Euro NCAP...
VW Golf 6 1,4l Trendline
Společnost Euro NCAP, která nedávno prověřila model Citroën C3 Picasso, Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Toyota Avensis a Toyota iQ, se nyní zaměřila na favorita nižší střední třídy. Prověřený vůz byl s motorem o objemu 1,4l a s výbavou Trendline, neboli stejný kus, jaký prošel i výše zmíněným testem.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní, A sloupek se posunul zpět o méně než 10 mm. Ochrana cestující figuríny byla hodnocena jako dobrá pro všechny části těla. Řidičova kolena a stehna byla dobře chráněna kolenním airbagem. Volkswagenu se podařilo prokázat, že airbagu nabídne podobnou úroveň ochrany cestujících různého vzrůstu, nezávisle na jízdní pozici. Při bočním nárazu vůz ztratil půl hvězdy za ochranu hrudníku. Dobrá byla poskytnuta ochrana proti zranění od ostrých předmětů při zadním nárazu.
Ochrana dětí
Golf získal plný počet bodů za ochranu i kojenců. Auto ztratilo body za nedostatečně bezpečnostní značení a instruktáž, pouze upozornění na nebezpečí dozadu směřující dětské sedačky, aniž by byl nejprve vypnutý airbag. Airbag lze vypnout, ale informace pro řidiče o stavu airbagu není dostatečně jasná. Zadní vnější sedadla mají ISOFIX a vrchní ukotvení a jsou jasně označeny.
Chodci
Při střetu chodce s nárazníkem získal plný počet bodů za ochranu nohou. Přední hrana kapoty byla hodnocena jako dobrá v některých oblastech. Ochrana nabízená kapotou při střetu s hlavou dítěte byla hodnocena jako převážně dobrá, ale pro dospělého chodce byla ochrana převážně chudá.
Crash test si můžete prohlédnout i na přiloženém videu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 4 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva