Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Škoda: dočkáme se emotivnějších modelů s novou tváří
18.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Škoda se dnes charakterem své nabídky snaží útočit spíše na rozum, do budoucna ale chce hrát i na emotivnější notu. Jak? Přece jinak pojatým designem.
Škoda Auto právě oslavila 20 let své existence pod křídly Volkswagenu. Jde o 20 let, které se nesly ve znamení snahy o zbavení se pověsti výrobce zaostalých vozů z východního bloku a etablování se mezi ne-li světovou, pak určitě evropskou špičkou. To by jistě nebylo možné bez velké podpory mateřského koncernu. Ten poskytl finance, techniku a pomohl mladoboleslavským překonat původní nedůvěru zhýčkaných Evropanů. Z Wolfsburgu ale nedorazila jen slova chvály, přišly i restrikce a omezování. Počalo to definicí značky, kdy Škodovka dostala za úkol vyrábět auta útočící na hlavu kupujících, ne na jejich srdce. Ovšem když tuto snahu dotáhla téměř k dokonalosti a druhá generace Superbu začala ohrožovat pozice Volkswagenu Passat, zazněly z centrály značky mrazivé výtky.
Ukazuje se, že koncernoví šéfové mají jasno, kam Škodovka v hierarchii zapadá a nechtějí ji příliš pouštět z řetězu. V dnešní době unifikovaných aut ale značka musí něčím zaujmout, už nelze bojovat jen spolehlivostí a nízkou cenou. Do hry se totiž zapojili korejští výrobci, nad jejichž produkty ještě před 10 lety kdekdo ohrnoval nos. Dnes už je ale nelze opomíjet, stali se z nich silní hráči, kteří svým způsobem přebrali Škodovce její tradiční zbraně a zčásti i cílovou skupinu.
Jednou z oblastí, kde může Škoda Auto vylepšit své skóre a tím i šance u zákazníků, je design jejích aut. Až dosud se ve svých PR materiálech chlubila nadčasovostí, což ale do jisté míry znamenalo sterilitu a nezajímavost. Slova hlavního designéra značky, Jozefa Kabana, potvrzují, že je to právě design, kde dojde k jistým změnám. „Dnešní modely jsou velmi funkčně zaměřené a působí hlavně na mozek, ale já bych chtěl, aby více působily na srdce”, prohlásil pan Kaban. Prvním náznakem budoucího směru byla studie Vision D vystavená v Ženevě a prvním vozem, který jej uvede na silnice, bude sesterský model VW Up!.
„Neříkám, že se všechny další modely ponesou přesně v duchu konceptu Vision D, ale nová maska s odděleným znakem je jistou budoucností”, pokračuje v popisu dalších kroků Jozef Kaban. Současně ujistil, že přes aplikaci sjednocujících prvků si jednotlivé řady zachovají individuální charakter.
Je otázkou, nakolik se snaha pana Kabana přenese ze skic a konceptů do reálu. Z pohledu na Vision D je totiž jisté, že se ze Škodovky nestane česká Alfa Romeo, její design je i nadále v souladu s tím, na co jsme u vozů se šípem ve znaku zvyklí. Nezbývá, než si počkat na příštích několik let, od následujícího roku chce Škoda Auto každých šest měsíců uvádět nový či vylepšený model. První bude již zmíněné městské vozítko, následovat pak bude malý sedan postavený na podvozku současné Fabie, který se zařadí mezi ni a větší Octavii.
Studie Škoda Vision D živě na autosalonu v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus