Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Renault plánuje oživení aut se značkou Alpine
16.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pár let zpět se všichni snažili přijít s buď přímo SUV nebo variantou některého ze svých modelů určenou do lehkého terénu. Nyní se zdá, že móda se obrací a popularitu nabírají malá sportovní auta.
Na konci loňského roku Renault oznámil plán uvést v blízké budoucnosti na trh 26 nových modelů. Součástí tohoto plánu je oživit slavné spojení z minulosti, Renault Alpine. Alpine byla původně samostatná francouzká firma, která používala Renaulty jako základ pro vlastní sportovní a závodní vozy a byla v tom poměrně úspěšná. V roce 1970 v ní Renault získal majoritu a až do roku 1994, kdy byla uložena výroba zastavena, produkovala různá více či méně úspěšná sportovní auta.
V současné době se Renault snaží vytěžit maximum ze spolupráce s Nissanem, který je na poli sportovních kupé čím dál tím úspěšnější. Před nedávnem jsme psali o přípravě malého kupé, které by mělo posloužit za základ i nového Renaultu Alpine. Vše by ale mělo být zorganizováno tak, aby si Renault a Nissan nekonkurovali.
Jako hlavní cíl si Alpine bere Mazdu MX-5, tedy vůz ve spodní části trhu sportovních vozů. V Evropě momentálně hrají velkou roli při rozhodování zákazníků faktory jako nízká spotřeba a emise a i pořizovací a provozní náklady nesmí překročit určitou mez. Většina aut tohoto segmentu je totiž kupována jako druhé či třetí auto do rodiny a u nich se na ekonomiku hledí opravdu přísně.
Po zvážení těchto faktorů byla vytvořena sada základních parametrů nového modelu. Nízká váha, pohon zadních kol, šestistupňová manuální převodovka a čtyřválcocý motor o výkonu cca 220 koní. Jestli bude přeplňovaný nebo ne, ještě není rozhodnuto. Zástavba turbodmychadla by totiž zvyšovala cenu a to, jak už víme, je nežádoucí.
Jedním z náznaků, kam by se vývoj kupé mohl vydat, by mohla být designová studie Renault Alpine Interlagos, která se objevila na začátku letošního roku. Jednalo se o malé kupé odkazující se na původní auto stejného jména, která bylo vyráběno v Brazílii na začátku 70. let. Údajně se v Brailii pracuje na uvedení této studie na trh, přičemž základem má být šasi s pohonem zadních kol a dvoulitrový motor o výkonu 142 koní z Renaultu Megane.
Zdroj Motor authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 42 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB