Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno

Pouhých 24 hodin zbývá do oficiálního představení druhé generace modelu Z4. V pondělí jsme se měli seznámit s novinkou, která asi nezachrání propadající se prodeje BMW, ale určitě je pro něj důležitá. Plány jsou jedna věc, realita druhá. Vážené dámy a pánové, seznamte se. Nové BMW Z4 přichází.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno

13.12.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pouhých 24 hodin zbývá do oficiálního představení druhé generace modelu Z4. V pondělí jsme se měli seznámit s novinkou, která asi nezachrání propadající se prodeje BMW, ale určitě je pro něj důležitá. Plány jsou jedna věc, realita druhá. Vážené dámy a pánové, seznamte se. Nové BMW Z4 přichází.

Ne, BMW nezměnilo název a ani si nespletlo datum, to se jen nějakému šikovnému insiderovi podařilo naskenovat a pak zveřejnit reklamní brožuru nového Z4. Žádné informace se neobjevily, tak si jen můžeme prohlédnout křivky nového kupé-kabrioletu, které výrazně připomínají jednoho klasika z minulosti BMW, model 508.

Aktualizace: Jen pár momentů po obrázcích se objevil dokument s kompletním přehledem. A také další, tentokráte už oficiálně vypadající obrázky.

Původní Z4 byla v prodeji ve dvou podobách, jako roadster a kupé. Nová generace je nahrazuje obě současně. Je totiž vybavena dvoudílnou, hydraulicky ovládanou hliníkovou střechou, která se za 20 s zcela automaticky buď schová v kufru nebo uzavře interiér před nepřízní počasí. Vývoj auta byl zaměřen na uchování jízdních vlastností současné Z4 a zvýšení komfortu posádky. To neznamená nic jiného, že nová Z4 je větší a bohužel i těžší. Základní hmotnost je 1500 kg, což je o neskutečných 200 kg navíc. Lze v tomto případě ještě hovořit o agilním voze?

Prozatím máme informace jen o motorech určených pro americký trh. Slabší model, BMW Z4 sDrive30i dostane benzínový šestiválec o objemu 3 l a výkonu 258 koní. Silnější verze, BMW Z4 sDrive35i, dostane benzínový šestiválec přeplňovaný dvěma turby, který známe např. z modelu 335i. Jeho výkon dosahuje 306 koní. Obě verze budou k dostání buď s manuální 6° převodovkou nebo s automatem. Slabší se standardní 6° automatickou převodovkou s HDM, silnější se 7° dvouspojkovou skříní.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá slabší verze za 5,6 s (automat 6,0 s), silnější verze za 5,1 s (automat 5,0 s), maximální rychlost obou verzí je pro americký trh omezena na 210 km/h.

Do výbavy se mimo poslední generace iDrivu dostane Dynamic Drive Control, který umožňuje ve 3 stupních nastavení reakcí plynu, motoru, řízení, řazení (pokud je auto vybaveno automatickou převodovkou) a tzv. Adaptive M Suspension, podvozku vybaveného elektronicky ovládanými aktivními tlumiči. Nechybí ani u BMW v poslední době tak oblíbený systém BMW EfficientDynamics.

O evropské specifikaci zatím nevíme nic, nelze tak odpovědět ani na otázku, zda se pod kapotu dostane diesel nebo jestli vznikne varianta s pohonem všech kol xDrive.

Aktualizace č. 2: zdá se, že s informacemi se najednou roztrhl pytel. Víme víc o motorech pro Evropu.

Základní evropskou verzí bude BMW Z4 sDrive23i s benzínovým šestiválcem o objemu 2,5 l a výkonu 204 k. O dieselech stále žádné zprávy.


Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 1 - bmw-z4-2008-web-08Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 2 - bmw-z4-2008-web-09Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 3 - bmw-z4-2008-web-10Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 4 - bmw-z4-2008-web-23Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 5 - bmw-z4-2008-web-11Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 6 - bmw-z4-2008-web-13Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 7 - bmw-z4-2008-web-19Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 8 - bmw-z4-2008-web-15Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 9 - bmw-z4-2008-web-16Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 10 - bmw-z4-2008-web-17Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 11 - bmw-z4-2008-web-18Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 12 - bmw-z4-2008-web-14Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 13 - bmw-z4-2008-web-20Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 14 - bmw-z4-2008-web-21Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 15 - bmw-z4-2008-web-22

Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 16 - bmw-z4-2008-web-01Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 17 - bmw-z4-2008-web-02Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 18 - bmw-z4-2008-web-03Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 19 - bmw-z4-2008-web-04Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 20 - bmw-z4-2008-web-05Nové BMW Z4 v plné parádě: zase o něco dříve, než bylo plánováno - 21 - bmw-z4-2008-web-06

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše