Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy: Honda CR-V to s C4 Picasso projela na nálepkách a asistentech
26.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Euro NCAP opětovně klade důraz hlavně na asistenty, výstrahy a elektronické pomůcky. Papírově tak Francouzi porazili Japonce.
Dnešní den se nese především v duchu nové Mazdy 3, která ve srovnání s předchůdcem slibuje zlepšení v každé oblasti. Tedy i té pasivně bezpečnostní, jíž u vybraných automobilů sleduje také Euro NCAP. Na slovo „vybraných“ si přitom musíme dát velký pozor, neboť dokumentuje zajímavý systém testů, který organizace uplatňuje. V nejnovější várce se totiž Euro NCAP zaměřilo na Citroën C4 Picasso a Hondu CR-V a právě u japonského vozu provedlo podivnou selekci. V rámci hodnocení elektronických asistentů, které jsou za příplatek, totiž komisaři došli k názoru, že značka neprodá dostatečné množství takto vybavených vozů. A proto část těchto prvků v hodnocení ignorovala, i když je Honda nabízí.
Tedy ne že by to pro nás bylo podstatné, manipulativní hrátky NCAPu se záležitostmi, které s odolností vozu proti nárazu vůbec nesouvisejí, dlouhodobě přehlížíme i my. Není ale od věci vědět, proč Honda CR-V dopadla v posledních testech celkově hůře, i když minimálně pro dospělou posádku (a jak zjistíte v podrobnějším rozboru výsledků, u té dětské je realita také komplikovanější) nabízí citelně lepší ochranu - CR-V se totiž může pochlubit jen 66 % v kategorii bezpečnostních asistentů, zatímco správně vybavené Picasso získalo procent 81.
Tím ale rozhodně nechceme hanit francouzský vůz, spíše jen znovu poukazujeme na omezenou vypovídací hodnotu celkových výsledků aktuálních testů. NCAP přikládá až zbytečný význam nepodstatným záležitostem, místo aby se soustředilo na mnohem důležitější oblasti. Třeba na havárie, při kterých dochází ke střetu jen velmi malou částí předku automobilu - jak nám totiž ukázal americký institut IIHS, není na tom současná produkce s bezpečností zrovna nejlépe. Současné i budoucí metodice Euro NCAP jsme se ovšem již věnovali vícekrát, a proto se raději pojďme podívat na nejnověji testovanou dvojici. Dle našeho zvyku to vezmeme dle abecedního pořadí, o osud svých favoritů se ale obávat opravdu nemusíte. Hvězdiček mají oba po pětici.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP
Citroën C4 Picasso
Francouzský vůz je prvním „pánem na holení“, přičemž rovnou zůstaneme u zmíněné kategorie bezpečnostních asistentů. Zde Citroën nabídnul požadovanou stabilizaci, upozornění na nezapnuté pásy i detekci dopravního značení, čímž od Euro NCAP získal 81 procent. Velmi dobře (68 %) pak byla hodnocena ochrana chodců, kdy jediným rizikovým faktorem byla spodní část rámu čelního okna.
Daleko větším problémem je zvýšené riziko poranění hrudníku cestujících ve voze, pokud by došlo k naražení boční části do sloupu. Při simulovaných testech se totiž ochrana ukázala být velmi slabou. Při čelním nárazu ale již Euro NCAP konstatovalo dobrou bezpečnost, přičemž maximálně lehkému zranění by bylo vystaveno lýtko a koleno řidiče. Výsledkem je tak 86 %.
Bezpečnost dětských pasažérů je pak finální oblastí, přičemž se opětovně nemůžeme vyhnout srovnání s Hondou. A to znovu kvůli významu některých prvků. Citroën totiž na rozdíl od CR-V dostatečně upozorňuje řidiče na nedeaktivovaný čelní airbag při usazení dětské autosedačky proti směru jízdy. Tím pádem získává v oblasti „nálepek“ plný počet bodů, což mu napomáhá k celkovému výsledku 88 %.
Opětovně tím nechceme hanit francouzský vůz, ale spíše zavádějící metodiku Euro NCAP. Pokud totiž od daného varovného systému odhlédneme, pak Citroën ve srovnání s japonským vozem prohrál ve všech oblastech krom jediné - tou byla ochrana dětí do tří let, kdy získal 12 bodů, zatímco Honda „jen“ 11,8. Přesto ve finále skončila v této kategorii jako poražená.
Tabulka s klíčovými výsledky Citroën C4 Picasso
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Citroënu C4 Picasso na stránkách Euro NCAP.
Honda CR-V
Ačkoliv se může zdát, že japonský vůz má u nás protekci, nitku suchou na něm rozhodně nenecháme. I on má své chyby, které se nejvíce projevují v případě srážky s chodcem. Hrana kapoty totiž hrozí mnohem větším poraněním v oblasti pánve, než je tomu u Citroënu. V menším ohrožení je ale pro změnu hlava chodců, čímž výsledné hodnocení 68 % odpovídá Picassu.
Kategorii bezpečnostních asistentů jsme již probrali výše, stejně jako oblast dětských pasažérů, proto jen připomínáme zisk 66, respektive 74 procent. A doplníme poslední hodnocení, které se zaměřuje na dospělé cestující. V této oblasti CR-V získalo 93 %, přičemž Euro NCAP bylo nadmíru spokojeno při nárazu čelním, na kůl i zezadu. Komisaři navíc kvitovali fakt, že stejnou míru bezpečnosti nabízela Honda cestujícím bez ohledu na vzrůst.
Tabulka s klíčovými výsledky Honda CR-V
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Hondy CR-V na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch