Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy: čínský Qoros 3 má jedno z nejvyšších hodnocení
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský sedan dosáhl hvězdičkově i procentuálně jednoho z nejvyšších hodnocení v historii testů NCAPu. Za sebou nechal i novu Kiu Carens.
O nové čínské automobilce Qoros jsme psali již mnohokrát. Na její první produkční model hledíme od počátku s optimismem, a to i navzdory těžko pochopitelnému selhání, které provázelo výstavní debut na autosalonu v Ženevě. Přes svébytný design a patřičnou výbavu jsme však stále měli na paměti místo jeho původu, které dosud po stránce bezpečnostní odkazovalo jen k páchnoucímu lepidlu použitému v interiéru a venkovním plechům, jež se při nárazu mačkaly více než harmonika. To ovšem v případě Qorosu 3 sedan neplatí.
Čínský model se momentálně podrobil sérii crash testů Euro NCAP, ze kterých odešel bez ztráty květinky, dokonce si jako první vůz z Říše středu odnáší populární pětihvězdičkové ohodnocení. I když zrovna tomuto spíše marketingovému ohodnocení příliš neholdujeme, zde jej nemáme důvod shazovat, neboť za nálepky a asistenční systémy jej totiž Qoros 3 nezískal. Souběžně s hvězdami totiž přichází také nejlepší hodnocení letošního roku a jedno z nejlepších v historii Euro NCAP v případě samotných nárazových zkoušek.
„Bezpečnost našich vozů byla jedním ze základních cílů vývoje již od počátku. Věrohodně tak ukazujeme, že na zákazníka bereme maximální ohled a zároveň je potvrzena propracovanost tohoto modelů,“ říká k úspěchu viceprezident značky Qoros Volker Steinwascher. Je tedy více než jasné, že nový útok čínských automobilek na evropské trhy již není tak unáhlený jako kdysi ten první.
Pokud tedy Qoros 3 sedan nabídne po příchodu na evropský trh zajímavou jízdní dynamiku a také cenovou politiku, pak by se strádající evropské automobilky měly opravdu začít obávat. Tomu ovšem nebudeme předcházet a raději se zaměříme na konkrétní výsledky posledních crash testů. Ty se kromě čínského sedanu týkají také nové Kie Carens, na kterou se dle našeho abecedního pořádku zaměříme jako první.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP
Kia Carens
I když úvodní řeč byla víceméně jen o čínském sedanu, není na tom s bezpečnostní špatně ani korejské MPV. I v jeho případě můžeme samozřejmě zmínit zisk pět hvězd, ty ale pro nás bernou minci nepředstavují. Důraz klademe spíše na procenta dosažená v kategoriích ochrany dospělých a dětských pasažérů a chodců. Již menší váhu má pak pro nás oblast asistenčních prvků, na kterou Euro NCAP pro změnu klade důraz vyšší. Přetlačovat se však s organizací sídlící v Bruselu nehodláme, a proto přikročíme rovnou k jednotlivým výsledkům.
V rámci ochrany dospělých tak Kia dosáhla 94 %, a tak nepřekvapí, že se v tomto směru najde jen velmi málo výtek. Při čelním nárazu je v lehčím nebezpečí hrudník a levá noha řidiče, tím ale testovací komisaři se svou kritikou končí. O trochu větší výhrady však mají k bezpečnosti dětských pasažérů. U tříletých dětí se totiž hlava může při bočním nárazu dostat do kontaktu s tvrdšími částmi interiéru, čímž hrozí vážnější poranění. Proto byla tato oblast ohodnocena pouze 76 procenty.
Větší kritiku schytala Kia také za ochranu chodců. Za nebezpečné byly označeny rohy kapoty a spodní kraje čelního okna, nedostatečnou ochranu však nenabízí ani střed kapoty či dolní část okna. Samotný nárazník je však již v pořádku, stejně jako střed okna. Výsledkem je tak 64 %. Náladu si ovšem korejské MPV může spravit v sekci pomocných berliček, které ji přihazují dalších 81 %. K dispozici je totiž požadovaná stabilizace, varování před nezapnutými bezpečnostními pásy či alespoň manuální omezovač rychlosti.
Tabulka s klíčovými výsledky Kia Carens
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Kia Carens na stránkách Euro NCAP.
Qoros 3
Po představení výsledků Kie Carens tak již můžeme naplno sklouznout k čínskému sedanu, jehož výsledky jsou opravdu působivé. Za ochranu dospělých pasažérů si totiž odváží hned 95 procent, přičemž vůči korejskému MPV nabízí lepší ochranu pro nohy řidiče. Po stránce dětských cestujících je pak ohodnocen hned 87 %, čímž je jasná prakticky nulová kritika. Pro potenciální zájemce pak jistě bude mít význam i fakt, že do vozu padnou všechny dětské autosedačky dostupné na evropském trhu.
Špatně na tom není Qoros 3 ani v oblasti chodců. Stejně jako Kia byl kritizován v oblasti spodních krajních lemů čelního okna a na dvou částech hrany kapoty motoru, tím ale pro komisaře Euro NCAP jejich práce de facto skončila. Zbytek vozu je totiž k nohám, pánvi, hrudníku a hlavě chodců mnohem přívětivější než korejské MPV, proto zisk 77 %.
Velmi dobře se pak Číňané připravili i na oblast asistenčních pomůcek, kde získali stejných 81 procent jako Kia. Ani v tomto případě nechyběl nastavitelný omezovač rychlosti, díky čemuž se Qoros 3 může chlubit renomé, o jakém vozy z Říše středu dosud ani nesnily. Uvidíme časem, zda se jedná pouze o náhodný výsledek, či zda čínské automobilky zvládnou adaptaci na evropské podmínky natrvalo.
Tabulka s klíčovými výsledky Qoros 3
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Qoros 3 na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus