Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy: čínský Qoros 3 má jedno z nejvyšších hodnocení
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský sedan dosáhl hvězdičkově i procentuálně jednoho z nejvyšších hodnocení v historii testů NCAPu. Za sebou nechal i novu Kiu Carens.
O nové čínské automobilce Qoros jsme psali již mnohokrát. Na její první produkční model hledíme od počátku s optimismem, a to i navzdory těžko pochopitelnému selhání, které provázelo výstavní debut na autosalonu v Ženevě. Přes svébytný design a patřičnou výbavu jsme však stále měli na paměti místo jeho původu, které dosud po stránce bezpečnostní odkazovalo jen k páchnoucímu lepidlu použitému v interiéru a venkovním plechům, jež se při nárazu mačkaly více než harmonika. To ovšem v případě Qorosu 3 sedan neplatí.
Čínský model se momentálně podrobil sérii crash testů Euro NCAP, ze kterých odešel bez ztráty květinky, dokonce si jako první vůz z Říše středu odnáší populární pětihvězdičkové ohodnocení. I když zrovna tomuto spíše marketingovému ohodnocení příliš neholdujeme, zde jej nemáme důvod shazovat, neboť za nálepky a asistenční systémy jej totiž Qoros 3 nezískal. Souběžně s hvězdami totiž přichází také nejlepší hodnocení letošního roku a jedno z nejlepších v historii Euro NCAP v případě samotných nárazových zkoušek.
„Bezpečnost našich vozů byla jedním ze základních cílů vývoje již od počátku. Věrohodně tak ukazujeme, že na zákazníka bereme maximální ohled a zároveň je potvrzena propracovanost tohoto modelů,“ říká k úspěchu viceprezident značky Qoros Volker Steinwascher. Je tedy více než jasné, že nový útok čínských automobilek na evropské trhy již není tak unáhlený jako kdysi ten první.
Pokud tedy Qoros 3 sedan nabídne po příchodu na evropský trh zajímavou jízdní dynamiku a také cenovou politiku, pak by se strádající evropské automobilky měly opravdu začít obávat. Tomu ovšem nebudeme předcházet a raději se zaměříme na konkrétní výsledky posledních crash testů. Ty se kromě čínského sedanu týkají také nové Kie Carens, na kterou se dle našeho abecedního pořádku zaměříme jako první.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP

Kia Carens
I když úvodní řeč byla víceméně jen o čínském sedanu, není na tom s bezpečnostní špatně ani korejské MPV. I v jeho případě můžeme samozřejmě zmínit zisk pět hvězd, ty ale pro nás bernou minci nepředstavují. Důraz klademe spíše na procenta dosažená v kategoriích ochrany dospělých a dětských pasažérů a chodců. Již menší váhu má pak pro nás oblast asistenčních prvků, na kterou Euro NCAP pro změnu klade důraz vyšší. Přetlačovat se však s organizací sídlící v Bruselu nehodláme, a proto přikročíme rovnou k jednotlivým výsledkům.
V rámci ochrany dospělých tak Kia dosáhla 94 %, a tak nepřekvapí, že se v tomto směru najde jen velmi málo výtek. Při čelním nárazu je v lehčím nebezpečí hrudník a levá noha řidiče, tím ale testovací komisaři se svou kritikou končí. O trochu větší výhrady však mají k bezpečnosti dětských pasažérů. U tříletých dětí se totiž hlava může při bočním nárazu dostat do kontaktu s tvrdšími částmi interiéru, čímž hrozí vážnější poranění. Proto byla tato oblast ohodnocena pouze 76 procenty.
Větší kritiku schytala Kia také za ochranu chodců. Za nebezpečné byly označeny rohy kapoty a spodní kraje čelního okna, nedostatečnou ochranu však nenabízí ani střed kapoty či dolní část okna. Samotný nárazník je však již v pořádku, stejně jako střed okna. Výsledkem je tak 64 %. Náladu si ovšem korejské MPV může spravit v sekci pomocných berliček, které ji přihazují dalších 81 %. K dispozici je totiž požadovaná stabilizace, varování před nezapnutými bezpečnostními pásy či alespoň manuální omezovač rychlosti.
Tabulka s klíčovými výsledky Kia Carens
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Kia Carens na stránkách Euro NCAP.
Qoros 3
Po představení výsledků Kie Carens tak již můžeme naplno sklouznout k čínskému sedanu, jehož výsledky jsou opravdu působivé. Za ochranu dospělých pasažérů si totiž odváží hned 95 procent, přičemž vůči korejskému MPV nabízí lepší ochranu pro nohy řidiče. Po stránce dětských cestujících je pak ohodnocen hned 87 %, čímž je jasná prakticky nulová kritika. Pro potenciální zájemce pak jistě bude mít význam i fakt, že do vozu padnou všechny dětské autosedačky dostupné na evropském trhu.
Špatně na tom není Qoros 3 ani v oblasti chodců. Stejně jako Kia byl kritizován v oblasti spodních krajních lemů čelního okna a na dvou částech hrany kapoty motoru, tím ale pro komisaře Euro NCAP jejich práce de facto skončila. Zbytek vozu je totiž k nohám, pánvi, hrudníku a hlavě chodců mnohem přívětivější než korejské MPV, proto zisk 77 %.
Velmi dobře se pak Číňané připravili i na oblast asistenčních pomůcek, kde získali stejných 81 procent jako Kia. Ani v tomto případě nechyběl nastavitelný omezovač rychlosti, díky čemuž se Qoros 3 může chlubit renomé, o jakém vozy z Říše středu dosud ani nesnily. Uvidíme časem, zda se jedná pouze o náhodný výsledek, či zda čínské automobilky zvládnou adaptaci na evropské podmínky natrvalo.
Tabulka s klíčovými výsledky Qoros 3
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Qoros 3 na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.