Home > Rubriky a sekce > Inzerce > Článek
Automobilový průmysl hledá schopné inženýry a IT profesionály
6.12.2022 | inzerce
V Polsku a České republice proběhl kvalitativní průzkum mezi inženýry zaměstnanými ve skupině ZF, který zkoumal svět jejich profesních hodnot, potřeb a také jejich vnímání odvětví a vizi jeho rozvoje.
Automobilový průmysl se dynamicky rozvíjí a generuje poptávku po inovativních řešeních a nových technologiích, které se vyvíjejí i v Polsku a České republice. Stejně jako v jiných oblastech průmyslu je v současné době poptávka po specializovaných inženýrech mnohonásobně větší než dostupnost specialistů.
Inženýři nové generace a inženýři v automobilovém průmyslu
Skupina ZF, která v současné době zaměstnává téměř 23 750 inženýrů a programátorů v 31 zemích světa, provedla v červnu letošního roku průzkum veřejného mínění mezi inženýry zaměstnanými na pobočkách společnosti v Polsku a České republice a zkoumala svět jejich hodnot, profesních potřeb, stejně jako jejich vnímání odvětví a vize jeho rozvoje.
Průzkum byl kvalitativní a po jeho výsledcích následovala zpráva „Inženýři nové generace a inženýři v automobilovém průmyslu“, která se blíže zabývá názory a postoji průmyslu. Hlavní těžiště této problematiky se přesunulo k otázkám mladá generace inženýrů na trhu práce. Konkrétně jaké hodnoty je řídí, jaké jsou jejich potřeby a aspirace, co inspiruje a pohání mladé inženýry, i jak vidí vývoj technologií a automobilového průmyslu. Stranou nezůstala ani otázka ženského pohlaví ve strojírenství, tedy jakým výzvám čelí a podporují se inženýrky navzájem. Koneckonců zprávu doplňují příspěvky odborníků na řízení lidských zdrojů a technologický trh.
Trh hladový po inženýrech
„V celé Evropě čelíme podobným problémům. Technologický pracovní trh je velmi hladový a stále nemáme dostatek specialistů, jak v IT, tak v dalších technologických oborech. Seznam nedostatkových profesí je dlouhý: odborníci na analýzu dat (datoví vědci), manažeři technologických projektů, odborníci na digitální transformaci, odborníci na kybernetickou bezpečnost a také profese, které zprostředkovávají kontakt mezi lidmi z oblasti technologií a podnikání,“ zdůrazňuje Jowita Michalska, spoluzakladatelka a generální ředitelka Digitální univerzity.
Je třeba zdůraznit, že na celkovém trhu práce pro inženýry vyniká automobilový průmysl nabídkou pro specialisty téměř ve všech oblastech strojírenství a IT, která je spojena s možností neustálého rozvoje a kariérního růstu. Podle odborníků dotázaných ZF je rozvoj a zvyšování jejich kvalifikace něčím, co dává práci smysl a motivuje je, zejména ty nejmladší v této profesi. „Skupina ZF vytváří příležitosti pro růst inženýrů, protože naše jednotky v Polsku již neplní pouze podpůrné role vůči těm v západní Evropě. Již několik let provozujeme projekty sami, což vyvolalo potřebu vytvářet nové, nezávislé pozice, které vyžadují specializované zaměstnance pro řízení projektů,“ zdůrazňuje Natasza Swacha, HR manažerka inženýrského centra ZF v Bielsko-Biała.
Flexibilní pracovní doba, školení a neustálý rozvoj a práce s inovativními, společensky relevantními technologiemi - to jsou podle respondentů i odborníků klíčové hnací síly v pracovním životě profesionálů ve strojírenství a IT. “Mladí pracovníci a studenti, mají nyní velmi odlišné potřeby. Především chtějí mít rovnováhu mezi životem a prací, chtějí vědět, na jakých projektech budou pracovat a na jakých zařízeních. Chtějí se podílet na projektech, které jsou zajímavé a rozvíjející se. Peníze pro ně nejsou to nejdůležitější,“ říká Šárka Valentová, HR manažerka ZF v České republice.
Jaké výzvy a příležitosti čekají na odborníky v oblasti strojírenství a IT? Co je pro ně v práci nejdůležitější? Které zaměstnanecké benefity dnes musíte mít a které jsou rozhodující při výběru zaměstnání? Těmito a dalšími otázkami se detailněji zabývá zpráva ZF Group Report, kterou si můžete přečíst na webových stránkách ZF.
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva