Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Za cenu Fabie je k mání na míru postavený, dodnes nejetý světově unikátní šestiválcový kombík ze zlatých časů BMW
9.3.2025 | Petr Miler
Jestli si fanoušek BMW chce za relativně směšné peníze dopřát hotový poklad z dob, kdy jeho oblíbená automobilka byla na vrcholu, toto je šance, která se nemusí opakovat. Jeho specifikace je svérázná, ale to je právě to, co jej činí unikátním.
Pokud přijde řeč na zajímavé ojetiny BMW řady 3, obvykle se naše pozornost stočí k exemplářům respektované generace E46. Je to auto, které bylo technicky už tak na výši, že ani dnes nepůsobí zastarale, stále dobře vypadá, osvědčilo se jako velmi trvanlivé a v závislosti na zvolené specifikaci umí být cokoli od řidičsky zajímavého až po komfortní. Anebo klidně obojí současně.
Zachovalých ojetin na trhu logicky jen ubývá, však je to model, jehož výroba skončila už skoro před dvěma dekádami. Zajímavé zachovalé exempláře v prodeji se ale pořád najdou, však naposledy včera jsme vám ukazovali jeden, který dnes platí skoro za světový unikát. A ten na fotkách níže jím skutečně je.
Není tedy zajímavý jen tím, že je dodnes skoro jako nový, je to i vskutku pozoruhodná specifikace. Jen málokdo si v dobách E46 nechal vyparádit trojku u divize Individual, v tomto případě se ale přesně to stalo. Vznikl tak svérázně neobvykle kombík, který je podle prodávajícího jediným takovým na světě. A nemáme důvod tomu nevěřit, podobné druhé auto si pomalu ani nedokážeme představit.
V rámci nabídky trojek řady E46 navíc jde o jeden z nejnovějších možných kousků, který vznikl až koncem roku 2003. Tedy po faceliftu v době, kdy do konce výroby zbývalo něco přes rok. Racionálně dává volba právě takového exempláře největší smysl - jakkoli to zní trochu jako klišé, modely z těchto fází výrobního cyklu bývají opravdu vyladěné takřka k dokonalosti, což je proces, který s příchodem další generace začne více či méně od nuly.
Prodávaný kus má navíc to, co by ideál nadšeného řidiče měl mít, tedy šestiválcový motor, zadní pohon a manuální převodovku. Dobře, kůže a dřevo už tak řidičsky nezní, ale podívejte se, co je to za kůži a dřevo - světle béžová, bavorskou značkou zvaná citrónová kůže spolu s podobně laděným dřevěným obložením zase tak špatně nevypadá. A obojí docela dobře ladí s mosaznou metalízou, do níže je oděna karoserie. Takto svého času divize Individual ladila své prezentační kousky a byť prodávající neumí potvrdit, zda je to i případ tohoto vozu, bylo to buď tak, nebo se někdo nechal inspirovat barevnou specifikací s oblibou používanou i BMW.
Tím nejzajímavějším je ale nakonec fakt, že na tachometru auta najdeme číslovku pouhých 32 299 km. Skutečně jen 36 tisíc km, tohle auto jezdilo asi 1 500 kilometrů ročně. Navíc je třeba dodat, že nejsou kilometry jako kilometry a v tomto případě měl vůz už od pohledu patřičnou péči. Vůz byl tedy po většinu času garážován a ze servisní knížky a dalších servisních záznamů je patrné, že vždy mírně jezdil, není to tak, že najel 20 tisíc kilometrů a pak 18 let stál na jednom místě. Z hlediska historie též ideál svého druhu.
Co dál dostanete? Navzdory označení 320i skutečně atmosféricky plněný šestiválec o objemu 2,2 litru (kdeže tyto časy jsou...), který na kola posílá až 170 koní. Není to žádná nirvána, tohle auto jede slušně a zní skvěle, víc nic, na druhou stranu - stovka za 8,5 sekundy a maximálka 224 km/h nejsou žádná ostuda. Všechno ostatní též fandí spíše roli pěkného auta na běžné ježdění, žádné víkendovky.
Auto je momentálně na prodej v nizozemském Aalsmeeru kousek od Amsterdamu za 18 499 Eur, tedy asi 460 tisíc Kč. Na trojku generace E46 to na dnešní dobu není málo, ale na tuhle trojku? Však je skoro nová a její specifikace má grády. Vždyť si představte, že zítra vyjedete na silnice se skoro novou 320i E46 s atmosférickým šestiválcem, bez downsizingu, bez start/stopu, bez vší té nekvality a přetvářky, která moderní auta často obchází, podřadíte si s meziplynem a budete se usmívat na celé kolo. To vše za peníze, za které vám Škoda leda tříválcovou Fabii ve střední výbavě, víc nic. Není to svým způsobem krásné?











































Takto neobyčejné BMW řady 3 E46 se nevídá v jakémkoli stavu, natož pak v tomto. Je to dodnes zánovní auto, které ve světě nemá obdoby. Foto: Magalimoto, publikováno se souhlasem
Zdroj: Magalimoto@Marktplaats
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 10 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nejnovější články
Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
před 9 hodinamiNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 10 hodinamiElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
před 11 hodinamiVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včeraNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva