Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
VW Golf I s výkonem 1 056 koní překoná i rychlost 300 km/h
17.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) První Golf v sériovém stavu dosáhne na veteránské SPZ, jenže tenhle není sériový. Má šestikvalt, 4x4 a 1 056 koní díky obřímu turbu.
Při vyřčení slov Německo, Volkswagen Golf a Boba Motoring si možná vzpomenete na stroj s názvem 16Vampire, tedy údajně nejrychlejší Golf II v celém Německu, jak jej sám jeho majitel označil. Onen stroj zvládl stovku za 2,3 vteřiny a měl pohon všech kol, převodovku DSG a 1 013 koní z přeplňované osmnáctistovky.
Stejný autor nyní ukazuje svůj další počin, který je ještě starší a ještě silnější. Je to Golf první generace, který by v sériové podobě u nás s přehledem dosáhl na veteránské značky - ale tento konkrétní kousek má sériové možná tak hodiny v přístrojovém štítu. Všechno ostatní je kompletně nové anebo alespoň výrazně upravené, aby tento Golf mohl na Autobahnech prohánět superbiky - a také nad nimi vítězit.
Zvenčí toho na první pohled zas tolik vidět není, pokud dělíte auta na šedá a žlutá. Není ale potřeba příliš pozorného oka, abyste si všimli, že tu něco nesedí. Dost nápadná jsou například 17" kola Porsche, která obouvají semi-slicky Toyo R888 o rozměru 205/40 R17. A když se podíváte dovnitř, nelze si nevšimnout bílé ochranné klece nebo čtyřbodových pásů Schroth.
Pokud budete koumat trochu více, všimnete si, že na přístrojovém štítu opravdu zůstaly sériové hodiny i tachometr do 200 km/h - který ale opravdu pro plný kalup stačit nebude. Výdechy ventilace uprostřed přístrojovky byly nahrazeny přístroji skutečně použitelnými pro rychlosti, jakých je tento stroj schopen. A jsou tu i diody, indikující moment pro odřazení - šestistupňovým manuálem.
Ne, opravdu to není standardní interiér Golfu I, nicméně to hlavní je zde pod kapotou. Motor je stále čtyřválcový a stále tu sedí napříč, jenže ze dvou litrů jeho objemu doluje obří turbo Garrett GTX4202R tlakem 3,4 baru výkon 1 056 koní a 1 001 Nm. Zrychlení na stovku neznáme, ale maximálka je údajně přes 300 km/h - a to jsou kvalty poskládané nakrátko, aby bylo dosaženo co nejlepší akcelerace. Nemáme problém tomu věřit, i když na videích třístovku nevidíme - auto se i za hranici 290 km/h žene pozoruhodným tempem. Spíše přemýšlíme, jak tato krabice v takové rychlosti drží na silnici, protože žádné velké změny aerodynamiky nejsou patrné a standardní Golf I nebyl na takové rychlosti zrovna stavěný...
Dá se tedy počítat s tím, že i podvozek byl kompletně přepracován, aby takovou sílu zvládal a aby auto bylo stále ovladatelné. Čtyřpístkové brzdy Wilwood se jistě víc než hodí a dost velké úpravy si musela vyžádat zástavba pohonu všech kol, bez kterého by ale byl vážně problém dostat takový výkn na asfalt. I tak si můžeme na videích všimnout, že protočit všechna kola není pro tento stroj problém.
A ono prohánění superbiků? Tento splašený Golf se na Autobahnu pustil do několika závodů s Yamahou YZF-R1, jejíž litrový čtyřválec dává 182 koní ve 12 500 otáčkách, která má suchou váhu 177 kg a která zvládne stovku za nějakých 2,9 vteřiny a 160 km/h za 5,6 s. Jak dopadly souboje, se můžete podívat na prvním videu níže, výsledek ale dost možná tušíte...
Zvenčí jedničkový Golf, vnitřnostmi stroj, který si to rád rozdá s nejlepšími superbiky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva