Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Všechny turbo Nissany GT-R v plných kolech na Nordschleife: od 8:22 po 7:08
28.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Nissan ukázal v New Yorku všechna GT-R, a tak se podívejme, jak si ta nejlepší z nich vedla v Zeleném pekle. Jsou úchvatně rychlá.
Severní smyčka Nürburgringu vstupuje s pár změnami, např. lepším asfaltem na Flugplatzu a drsnějšími obrubníky u Brünnchenu, do další etapy existence. O několik tisíc kilometrů daleko ukázal Nissan všechny generace GT-R, konkrétně na newyorském autosalonu.
Jak to spolu souvisí? Jednoduše - minimálně všechny GT-R s turby a pohonem všech kol se po Nordschleife v posledních dekádách prohnaly. A protože legendární japonská show Best Motoring pamatuje doby nikoliv před YouTube, ale dokonce i před DVD, můžeme se podívat na tyto ikony JDM na posvátném asfaltu v době, kdy byly nové a po napsání hesla „GT-R Nordschleife” do internetového vyhledávače na vás nevypadly tisíce výsledků s poslední generací tohoto stroje.
Pokud vás tedy na koledě napájeli domácími či jinými pálenkami a vy se tak v dnešním krásném počasí nemůžete jet projet, vezměte zavděk aspoň snímky níže. Jsou sice v japonštině, ale jazyku tady není potřeba rozumět - hlavní slovo má jízda a um pilotů a tanec ostrých Skylinů v Zeleném pekle je univerzální řečí všech automobilových nadšenců kdekoli na světě.
1. Nissan Skyline GT-R R32 (1989)
Píše se rok 1989 a poslední Velká cena F1 se na Nordschleife jela před více než deseti lety. Německo má úplně jiné starosti, než jezdit po starém a smrtícím okruhu na plný plyn a celosvětový věhlas Severní smyčky má daleko k dnešnímu. Jenže ona pořád funguje a jedním z aut, která se na ní tehdy objevila, byl nový Skyline GT-R. Všimněte si, že jeho pilot sice má kombinézu, ale s helmou se neobtěžuje. A z auta před kamerami legendárního Best Motoring skutečně ždíme všechno - výsledkem je tehdy vynikající čas 8:22,38.
2. Nissan Skyline GT-R R33 V-Spec (1995)
Ze stejného zdroje pochází i video o šest let mladší, tentokrát se Skylinem GT-R R33 V-Spec v hlavní roli. Ukazuje jízdu Motohara Kurosawy, který dosáhl času 8:01,72. Před dvaceti lety. Je to onboard celého kola od začátku do konce a vidíme i práci nohou na pedálech, krásná podívaná a krásný čas, skoro pod 8 minut, 21 let zpátky.
3. Nissan Skyline GT-R R34 Nismo Z-Tune (2002)
Video ostré verze R34 GT-R je také onboard, ale už ne pokus o co nejlepší čas; mimo jiné na začátku trati jsou na vozovce překážky, kolem kterých pilot jede pomalu. Video také není moc kvalitní, jak po obrazové, tak i po zvukové stránce, ale zdroj je stále stejný - Best Motoring. Auto v hlavní roli má 500 koní, je to Z-Tune a nakonec dá Ring v čase okolo 8:30. Kvůli času si tento snímek nepouštějte, pro dojem z jízdy tohoto jedinečného stroje klidně.
4. Nissan GT-R R35 Nismo (2013)
Onboardů nejnovější generace GT-R z Ringu je plné YouTube, ale abychom ukázali to nejlepší, existuje v podstatě jen jediné video, které přichází v úvahu - to s rekordním časem 7:08,58. Produkční auto to úplně nebylo, bylo lehčí a mělo víc přítlaku, ale pořád je to krásná jízda. Jen je škoda, že na kompletním onboardu od Nismo TV není vidět detail tachometru a časomíra. Alespoň to druhé si ale snadno domyslíte...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 17 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva