Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku
13.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Chystaná S90 nebude prvním takovým strojem Volva. Tohle označení nesl i končí sedan 960.
Automobilka Volvo pilně pracuje na stroji s názvem S90, který má konkurovat BMW řady 5 a Mercedesu třídy E a být v tom lepší než dosavadní špička nabídky, sedan S80. Dokonce už i máme představu, jak bude vypadat, neboť unikl ve formě malého modelu. Není to ale první S90, která se v nabídce švédské automobilky objeví, jak si mnozí myslí.
První byl model 960 sedan, který se pro rok 1998, poslední rok výroby, přejmenoval na S90. Měl také variantu kombi, označenou V90, a tahle dvě auta byla posledními zadokolkami značky Volvo. Vrcholem nabídky S90 byly verze Executive a Royal, jejichž zaměření je dost očividné už z pojmenování. Nebyla to ale jen tak nějaká vrcholná výbava, obě dvě tyto varianty měly o 15 cm prodloužený rozvor, z čehož benefitovali cestující na zadních místech.
Kromě toho bylo zvenčí S90 Executive a Royal poznat podle černého panelu v C-sloupku, kde vůz pro běžné, třebaže majetnější smrtelníky měl ještě malé okénko. A také tu byla pochopitelně loga, která říkala, s čím má člověk tu čest. Pod kapotu se montovaly řadové šestiválce o objemu 2,5 a 2,9 litru, které nabídly 170, 180 nebo 204 koní. Oněch 180 koní dával 2,9litrový motor s upravenými vačkami pro trhy, kde byly přísnější emisní regule. S automatickým čtyřkvaltem a nejsilnějším motorem byl člověk na stovce za 9 vteřin a maximálka činila 210 km/h.
To ale nebylo tak podstatné. Důležitější bylo, co S90 nabídla pasažérům vzadu. Existovaly tři úrovně, označené jednoduše I, II a III, které se lišily provedením zadních sedaček. Všechny verze byly pružinové pro extra komfort a kůži pro čalounění jste si mohli objednat i od značky Hermés. V úrovni I byla vzadu třímístná lavice, v úrovni II už individuálně nastavitelná křesla.
V úrovni III, která byla označena Royal, mezi tato křesla ještě přibyla konzole, kde bylo možno ovládat klimatizaci, audiosystém, připevnit telefon nebo dokonce namontovat tiskárnu, která bude spolupracovat s notebookem top manažera na pravém zadním místě. A když by dostal žízeň, za loketní opěrkou je chladicí box pro dvě plechovky s nápoji.
Tenhle vůz byl snahou Volva nabízet auto, které by se dokázalo postavit vozům typu Jaguaru XJ. Chce se říct i BMW řady 7 či Mercedes třídy S, ale Volvo je spíš volbou lidí, kteří nejdou úplně s davem, tedy podobně jako Jaguar. A také bylo tohle auto proti sedmě či esku stále relativně malé a V8 či V12 byste tu hledali marně. Používaly ho nicméně třeba ambasády.
Zároveň nebylo levné, cena nového S90 Executive začínala v přepočtu na nějakých 2,8 milionech korun. To je podstatně méně než třída S s plnou výbavou, ale stále je to pořádný balík na auto, které je na konci svého životního cyklu. Tento vůz tak na silnicích zas tak často nepotkáte, ale pokud ano a pokud ho poznáte, vězte, že máte před sebou něco velmi výjimečného...
Volvo S90 Executive/Royal je někdejší špička švédské nabídky a je to na něm vidět
Inspirace: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024 - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien