Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Víte, kolik zavazadelníků skrývá ve svých útrobách extrémní McLaren F1?
12.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Spousta supersportů vám nedovolí si vzít si sebou skoro žádné zavazadlo, ten kdysi nejrychlejší z nich, McLaren F1, k nim ale zdaleka nepatří.
Supersporty obvykle nejsou auta, která by hýřila praktičností. Je to pochopitelné, jsou určeny pro rychlou jízdu a tomu podřizují vše - pokud zbude krom nezbytné techniky a řidiče prostor pro něco dalšího, fajn, když ne, nedá se nic dělat. A podle toho také praktičnost většiny z nich vypadá. Například Lamborghini Huracán má kvůli své subtilní stavbě, torzní tuhosti, motoru uprostřed a pohonu všech kol vepředu jen prťavý zavazadelník o objemu 100 litrů, do kterého se pořádně nevejde ani jeden kufr velikosti příručního zavazadla do letadla, natož dva, chcete-li jet někam se svou drahou polovičkou.
Pochopitelně, pokud lidé touží po co největší praktičnosti a zároveň po rychlosti, jsou tu jiné nabídky. Třeba Mercedes-AMG E 63 S Kombi nebo Audi RS6 Avant mají dynamiku supersportů i s obřími kufry, ale... pořád se svými schopnostmi nemohou rovnat skutečným sportovním automobilům. RS6 Avant je extrémně rychlý stroj a v přímce si může troufat i na seriozní sporťáky, ale zkuste si vedle sebe postavit RS6 a Huracán na okruhu se srovnatelně schopnými řidiči - výsledkem rozhodně nebudou dvě stejné jízdy, akorát jen bez kufru a druhá bez. A to hovoříme o čase, ne o pocitech pro řidiče.
Naštěstí ne všechny supersporty jsou šity podle jednoho kopyta a je paradox, že vůz, který mezi nimi po léta zářil právě svou rychlostí, je zastiňuje i svou praktičností. Řeč je o McLarenu F1, které k nepraktickým sporťákům rozhodné nepatří. Věnovali jsme se mu detailně před nějakou dobou, protože tenhle legendární stroj za to opravdu stojí, ale zmínku o zavazadlových prostorech jsme vynechali. Možná to byla trochu škoda, protože jsou podobně zajímavé, jako zbytek auta.
Je jich tu totiž stejně jako sedadel pro cestující - tři. Pod miniaturní přední kapotou najdete jeden, nejmenší. Další dva, o poznání větší, jsou na bocích, mezi dveřmi a zadními koly. Panely se vyklápějí dolů a když jste v 90tých letech dostali svůj nový McLaren F1, byly uvnitř na míru dělané kufry, na každé straně dva. Ve výsledku tedy byl prostor pro zavazadla celkem velkorysý - celkem dle dobových tiskových materiálů nabízí až 280 litrů, tedy skoro třikrát více než zmiňovaný Huracán. A přitom byl tak neuvěřitelně rychlý...
Kromě kufříků byl k F1 dostupný i golfový bag dělaný na míru, ale ten bylo nutné připevnit na jedno ze sedadel spolujezdců, jinam se nevešel. A pokud si lámete hlavu, co ukrývá trojúhelníkový karbonový kryt u levého zavazadelníku, je to baterie, řídící jednotka a pojistková skříň, tam už se další „harampádí” nevejde.
Co na to říkají dnešní supersporty s motorem uprostřed? Vesměs nic, až na jeden - Pagani Huayra má prakticky na stejném místě jen trochu jinak dostupné zavazadelníky. Murrayho nápad tak žije dál...
Gordon Murray postavil perfektní supersport - byl nejen nejrychlejší, ale i nejpraktičtější
Murrayovým nápadem se zjevně nechal inspirovat Horacio Pagani - Huayra má „kufry” řešené velmi podobně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus