Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto je všech 15 prvků příplatkové výbavy Bugatti Chiron. Jejich ceny vás dostanou
14.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máte pocit, že si Ferrari účtuje až nehorázné ceny za příplatkové prvky svých aut? Věřte, že vedle Chironu je i Ferrari sociální volba.
Není to tak dávno, co jsme se probírali ceníkem příplatků Ferrari 488 GTB. A ceny řady prvků, které v mnoha mainstreamových vozech dostáváte zcela zdarma či za pár peněz, nám vyrážely dech. Automobilka z Maranella si nechá pořádně zaplatit třeba i za emblémy značky na předních blatnících a za mnohdy tuctovou elektroniku žádá statisíce. Zní to až nehorázně, pokud si ale zasadíte věci do kontextu, zjistíte, že Ferrari je mezi bohatými jen pro ty chudší. Bugatti panují docela jiné poměry.
Už chvíli víme, že nový Chiron je vůbec nejdražším produkčním vozem, jaký si můžete pořídit. Základ stojí bratru 2,595 milionu Eur (cca 70,1 milionu korun), za tuto částku auto ale opravdu nedostanete. Alejandro Salomon se totiž dostal ke kompletnímu ceníku volitelných prvků, jenž sice čítá pouze hrstku položek, za většinu z nich byste si ale u jiných automobilek koupili auto. A o Dacii Logan tady nemluvíme.
Než se ovšem dostaneme k jednotlivým položkám, připomeňme, že přes extrémní cenu samotného auta i jeho příplatkových prvků se k němu vůbec není snadné dostat - i kdybyste si jej objednali jako jedni z prvních, dostanete jej až po věrnějších zákaznících. To už vás teď trápit nemusí, ceník by ale mohl - dá se předpokládat, že podobně jako u Ferrari by si Bugatti mohlo se stavbou vozu pospíšit, kdybyste si připlatili za všechny z jeho prima příplatkových položek. Tak se na ně podívejme...
Doplňky pro exteriér
1. Lak karoserie plně odhalující karbonovou strukturu
Každý z 500 exemplářů Chironu má karbonovou karoserii, chce se říci „samozřejmě”. Ta je však běžně zakryta barevným lakem. Pokud ovšem hodláte dát strukturu uhlíkových vláken světu najevo, připravte si dodatečných 255 000 Eur (6,9 milionu Kč). Jen pro srovnání, příplatková celokarbonová karoserie Pagani Huayra nahrazující standardní částečně karbonovou vás vyjde na 115 000 Eur (3,1 mil. Kč), přičemž čirý lak je již v ceně. Součástí tohoto prvku je i několik dalších jinak placených „drobností”, ale o tom až za chvíli,
2. Lak karoserie s kombinací barvy a průhledného laku
Pokud chcete svůj Chiron jaksepatří personalizovat, můžete se rozhodnout pro karoserii pokrytou čirým lakem jen částečně. Zbývající panely může zakrývat barva dle vašeho přání, přičemž cena v tu chvíli činí „pouze“ 180 000 Eur (4,864 milionu Kč). Je však třeba dodat, že zvolený odstín musí odpovídat standardní paletě Bugatti, za jiné se připlácí.
3. Spodní části karoserie v karbonu
Jakkoliv je valná většina karoserie již standardně z uhlíkových vláken, v případě minimálně částí nárazníků a bočních prahů se zjevně počítá s méně exkluzivními plasty. Pokud je ovšem chcete povýšit na karbon, budete si muset připlatit dalších 20 000 Eur (540 500 Kč). Je přitom otázkou, zda zrovna tato položka je součástí onoho celokarbonového provedení zmiňovaného výše - pravděpodobně ano, ale v tuto chvíli to nevíme jistě. V případě lehčí nehody však nyní víte, nač se připravit.
4. Karbonový kryt motoru
V případě Bugatti se ukazuje, že uhlíková vlákna jsou novým zlatem. Za kryt motoru z karbonu platíte nemalých 15 000 Eur (405 300 Kč). Tento prvek přitom součástí jistě není součástí celokarbonového provedení karoserie, objednat jej musíte v každém případě zvlášť.
5. Karbonové kryty zpětných zrcátek
Jeden z nejmenších venkovních prvků v exkluzivní úpravě zrovna laciný není, za uhlíková vlákna totiž dáte 8 000 Eur (216 200 Kč). Pokud ovšem sáhnete po celokarbonovém vnějším provedení, máte tuto položku již v ceně.
6. Maska ve tvaru podkovy v kontrastní barvě
Velmi dobře se podívejte na malý lem čelní masky vyvedený v podobě tradiční podkovy. Pokud jej chcete mít v odlišné barvě než zbytek karoserie, vyjde vás to na 6 000 Eur (162 200 Kč). Měli bychom pár tipů, jak totéž pořídit levněji...
7. Spodek zadního křídla v kontrastní barvě
Zadní křídlo Chironu stejně jako u Veyronu slouží také jako aerodynamická brzda. Proto jeho spodní část ukazujete ostatním častěji než majitelé ostatních supersportů. Zvolit pro ni přitom lze odlišnou barvu, v takovém případě vám ale Bugatti naúčtuje dalších 5 000 Eur (135 100 Kč) - za barevný pruh zespod onoho křídla, víc nic.
8. Brzdové třmeny v kontrastní barvě
Po možná až naprostých nesmyslech přichází první položka z ranku „pro chudé“, stačit vám na ni bude pětimístná cifra v korunách. Za brzdové třmeny v kontrastním odstínu totiž dáte „jen” 3 000 Eur (81 100 Kč). Zrovna to ale není extrémně vysoká cena, když za ně třeba Ferrari chce skoro 40 000 Kč...
9. Karbonový potah přední kapoty
Začínáme přecházet směrem k láci, neboť za potažení přední kapoty karbonovou fólií dáte „jen“ 2 500 Eur (67 600 Kč). A to jen proto, abyste zakryli standardní lak kryjící standardní, byť neobnažená, uhlíková vlákna. V případě volby celokarbonového provedení exteriéru ovšem i tento prvek dostanete „zdarma”.
10. Litá kola
V případě kol obsahuje ceník dvě možnosti - lité disky v designu Caractére za 57 500 Eur (1,55 milionu Kč), za „standardní ráfky” pak dáte 50 000 Eur (1,35 milionu Kč). Z ceníku to není zcela zřejmé, pojem „standardní ráfky” ale dává tušit, že v základní ceně vozu nejsou žádná kola. Prostě si za nějaká musíte připlatit - to občas dělají i obyčejnější automobilky, že třeba na některých trzích nabízejí pouze příplatkové laky a v základní ceně tak jako by nebyl žádný lak. Tam jde obvykle o tisíce či nízké desetitisíce Kč, u Bugatti holt o miliony. Co už.
11. Litá kola v barvě či „diamantovém“ designu
Pokud si z vašeho Bugatti chcete udělat omalovánku, pak se rozhodně nesmíte zastavit u ráfků. Barva na ně vychází na 7 500 Eur (202 700 Kč), provedení „diamantového řezu“ pak na 10 000 Eur (270 200 Kč).
Doplňky pro interiér
12. Karbonové obložení interiéru
Za provedení interiéru z uhlíkových vláken připlácíte dalších 50 tisíc Eur (1,351 milionu Kč), nicméně máte na výběr - buď zvolíte monotématické provedení či dvoubarevný lak. Bugatti je to jedno, za obojí účtuje stejně.
13. Sportovní sedadla
Pokud chcete sportovní skořepinová sedadla, která byla k mání i pro dosavadní Veyron, připravte si 15 000 Eur (405 300 Kč). Taková cifra už po všem jistě málokoho ohromí...
14. Komfortní sedadla
Doporučením dosavadních majitelů Bugatti ovšem je, abyste volili jinak a u Bugatti utráceli více, mimochodem. Konkrétně 25 000 Eur (675 500 Kč), za což dostáváte prý lepší komfortní sedadla.
15. Karbonový volant
Poslední položkou na seznamu je volant z uhlíkových vláken za 6 500 Eur (175 700 Kč). A když už sáhnete po karbonovém interiéru a karbonové karoserii, byla by asi škoda uškudlit 175 tisíc a nemít ten skvělý karbonový volant...
Tím naše procházka ceníkem končí, pročež zbývá jen sečíst veškeré doplňky a zmínit, že celkově za ně u Bugatti můžete nechat přes 11 milionů korun - za to by šlo koupit třeba dvě Ferrari 488 GTB, v základu, ovšem. Tato matematika ale platí jen tehdy, pokud se rozhodnete pro standardní doplňky. Budete-li si přát cokoli zvláštního, jen a jen pro sebe, Bugatti vám neřekne ne. Účet za vůz se pak ale dozajista přehoupne přes 100 milionů Kč.
Automobilce je třeba přičíst k dobru, že v některých ohledech také slevuje. Extrémně drahý servis Veyronu je tak minulostí, tedy alespoň dočasně - v případě koupě Chironu dostanete 4 roky kompletní servisní péče v ceně.
Již samotné Bugatti Chiron není levné, díky příplatkové výbavě však můžete v Molsheimu nechat o více než 11 milionů korun více. Na těchto fotkách ale můžete vidět třeba i „levná” kola bez laku nebo naopak řadu příplatkových voleb
Zdroj: Salomondrin@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva