Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle unikátní Ferrari 37 let chátralo ve stodole, teď se prodá až za 44 milionů Kč
25.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na první pohled nevypadá výjimečně a už vůbec není výjimečně zachovalé. Jenže je to zcela unikátní verze, která po dekády nespatřila světlo světa.
Když člověk najde něco, co ztratil a už se s tím nadobro rozloučil, má jistě radost. A když se najde něco, co bylo dobře schováno nebo zapomenuto po celé dekády, je radost o to větší. Tím spíš, když se ukáže, že to lze prodat za víc než 44 milionů korun, jako tohle unikátní Ferrari 365 GTB/4 Daytona.
Jaká unikátnost, když se Daytona vyrobila ve zhruba 1 200 exemplářích, ptáte se? Není to „normální” Daytona, nýbrž varianta Berlinetta Alloy, jediný existující kus se silniční homologací. Z oněch dvanácti stovek totiž vzniklo pět aut s lehčí, hliníkovou karoserií. Ta byla určena k závodění a dominovala čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně odkud ostatně dostala své neoficiální jméno - Daytona tomuto modelu řekne snad každý, ne však Ferrari ve svých dokumentech.
Pak vzniklo ještě šesté odlehčené auto, které jediné dostalo silniční homologaci. A tohle, co dnes stojí před námi pod tlustou vrstvou prachu a se zteřelými pneumatikami, je právě ono. S původním lakem Rosso Chiaro, bez jakékoliv renovace, s potvrzením autenticity expertem na stará Ferrari Marcelem Massinim. A také bez hnutí od roku 1980.
Tahle Daytona má číslo šasi 12653 a byla vyrobena v červnu 1969. Kromě zmíněné hliníkové karoserie má lehčí plexisklové kryty světlometů a elektrické stahování oken, což tehdy standardem nebylo. Jako první si ji v Bologni koupil muž jménem Luciano Conti, zakladatel a vydavatel magazínu Autosprint, mimo jiné přítel Enza Ferrariho.
Vůz několikrát změnil majitele v Itálii, až v roce 1971 byla jeho italská registrace zrušena a byl exportován do Japonska. Tam se v lednu 1972 objevil v magazínu Car Graphic. V roce 1980 ho koupil Makoto Takai - a strčil ho do stodoly. Pak se na něj pozapomnělo, málokdo si pamatoval, že takové auto existovalo. Jen pár sběratelů se Makota snažilo přesvědčit, aby vůz prodal, ale neúspěšně.
Po sedmatřiceti letech však je na prodej a je na něm vidět každý rok, kdy nejezdil, nebyl udržován a sedal na něj prach. Během zhruba jedenácti let, kdy jezdilo, na něm byly provedeny drobné kosmetické modifikace, ale jako celek je tahle Daytona v pozoruhodně dobře zachovalém originálním stavu.
Ovšem, vůz bude potřebovat renovaci. Nový majitel může zvolit buď kompletní obnovu, nebo může zrepasovat mechanické části auta a zbytek jen vyčistit pro zachování patiny. Interiér je údajně v docela dobrém stavu včetně sedaček, stropnice a koberců, byť na fotkách vidíme značné znečištění. Unikátní bude tenhle vůz v každém případě.
Máte-li zájem, 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy bude k mání na aukci Ferrari - Leggenda e Passione 9. září letošního roku v italském Maranellu, pořádané domem RM Sotheby's. Odhad ceny míří mezi 1,4 a 1,7 milionu Eur, tedy 36,54 a 44,37 milionu korun. Málo to v žádném případě není, ale taky před sebou nemáme jen tak nějaké Ferrari...
Po 11 letech provozu byla tahle unikátní Daytona zavřena na 37 let do stodoly. Vypadá podle toho
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Zkoušení samohřivých aut jako alternativa klasickým vozidlům. 12.28. 05:14 - JasonVessy
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus