Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takto si VW před 15 léty představoval své první SUV, zapomnělo se na to
12.11.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jakkoli to z dnešního pohledu to zní podivně, ještě před 15 léty VW žádné SUV nenabízel. Tento koncept měl ukazovat to první, střílel ale mimo.
Volkswagen Passat páté generace je dodnes zajímavý vůz. Mimo jiné proto, že se s faceliftem koncem roku 2000 objevil pod jeho kapotou osmiválec s označením W8. Byly to v podstatě dva bloky VR4 na jedné klikové hřídeli a tento motor sloužil jako testovací platforma pro pozdější motory W12 a W16, které v autech koncernu VW žijí dodnes.
Motor W8 v Passatu dával 275 koní ze čtyř litrů objemu bez přeplňování. Se stejným výkonem se tento motor objevil ještě v jednom autě - konceptu Magellan. Ten se představil na detroitském autosalonu zkraje roku 2002. V době, kdy nic jako Touareg ještě VW neprodával, vzbudil Magellan patřičné pozdvižení.
Nebyl totiž jen SUV, jak dnes může vypadat. Jistě, měl osmiválec, pohon všech kol a vzduchové odpružení, ale jeho cílem bylo nabídnout rozmanitost - spojit to nejlepší ze segmentů SUV, MPV a pick-upů do jednoho auta. Vzniklo tak auto se vzhledem offroadu, všestranností MPV a jízdními vlastnostmi kombíku, jak psal dobový tisk.
Offroadový tu ale byl nejen vzhled. Magellan měl např. elektronické uzávěrky diferenciálů, krátké převisy zlepšující nájezdové úhly a 19" kola obutá do pneumatik Michelin PAX, které nabízely tehdy novou technologii runflat. A díky absenci rezervy pod podlahou zavazadelníku tu bylo víc místa.
Interiér měl být co nejvíce variabilní a nabídl šest míst po dvou ve třech řadách. Co na něm však zaujme nejvíce, je futurističnost palubní desky a displej ve volantu - něco takového nemají auta dodnes. Není to ovšem jen tak nějaký displej, je to jednotka GPS, která funguje v autě jako navigace a kterou si můžete vzít s sebou, aby vás navigovala, když půjdete pěšky.
V horní části palubní desky vidíme displej, který asi nelze úplně označit za displej infotainmentu v dnešním slova smyslu, předzvěstí něčeho takového ale jistě byl. Pozoruhodné na něm je provedení - panel, na kterém je umístěn spolu s hodinami a digitálním přístrojovým štítem, vypadá, jako by se nad zbytkem palubní desky vznášel.
Koncept Magellan se představil i se střešním boxem, který si můžeme prohlédnout na některých fotografiích. Logo Magellan je na jeho zádi vzhůru nohama, protože bylo možné víko kompletně odejmout a použít jako člun, snad v poctě mořeplavci Fernãu de Magalhãesovi, jehož flotila jako první v historii dokázala tím, že ji obeplula, že je země kulatá. Volkswagen Magellan byl pojmenován po něm, neboť právě Magellan mu anglicky hovořící říkáji. A aby příslušenství nebylo málo, představil se i s přívěsem, jehož design bral inspiraci z Mezinárodní vesmírné stanice. Navzdory nátuře vozu nebyl obytný, byl to prostě jen přívěs.
Magellan „ztělesňuje naplnění potřeb zákazníků, kteří se nemohou rozhodnout mezi klasickým SUV, MPV nebo kombíkem a kteří oceňují klíčové charakteristiky těchto typů karoserie”, uváděl tehdy Volkswagen s tím, že Magellan by mohl být předzvěstí toho, jak bude vypadat připravované SUV. Produkční Touareg však byl úplně jiný a Magellan zůstal konceptem, na který si dnes už málokdo vzpomene...
„Takhle nějak by mohlo vypadat produkční SUV Volkswagenu,” myslel si tisk v té době a VW neodporoval. Sériový Touareg byl ale nakonec úplně jiný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 5 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 6 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 8 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 9 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva