Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle Volvo testovalo bezpečnost nové XC60. Je jako tank, bez nadsázky
9.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Švédové možná zapomněli příchod nové generace XC60 zběsile avizovat, neopomněli jej ale zběsile testovat. Jeho odolnost je neskutečná.
Nové Volvo XC60 jsme zvolili za jednu z hvězd ženevského autosalonu. Volvo při jeho uvedení zvolilo dnes neobvyklou marketingovou strategii, která na příchod druhé generace nikterak výrazně neupozorňovala. Zejména pak v porovnání s některými značkami - hlavně těmi koncernovými - které nás vždy dlouhé měsíce zásobují tu snímkem světla, tu fotkou nárazníku, tu tiskovou zprávou popisující třeba náročné testování. Nic z toho Volvo neučinilo.
Na jedné straně si to Švédové mohou dovolit. Nové XC60 se stejně jako první generace bude prodávat jak na běžícím pásu. Značka tak vlastně ušetřila za marketing, které mohly být vloženy kupříkladu do vývoje. Během něj bylo samozřejmě zapracováno na tradiční bezpečnosti, která má být na vrcholné úrovni, přičemž elektronickými systémy se již Volvo pochlubilo.
Pokud jste ovšem obsáhlou fotogalerii procházeli opravdu pozorně, došli jste v jejím závěru ke snímkům z interních nárazových testů, které ukazují také pevnost skeletu. Blíže si na toto téma můžeme posvítit dnes, neboť publikována byla videa z těchto zkoušek. Je jasně patrné, že pokud dojde na nehodu, můžete od XC60 očekávat příkladnou úroveň ochrany posádky, ať již dospělé, tak i té dětské.
Opravdu zajímavý je přitom test tuhosti karoserie během převrácení, ke kterému dochází v rychlosti 50 km/h. Přestože se totiž během něj XC60 několikráte otočí okolo své osy, de facto se dočká pouze odpadnutí venkovních zrcátek. Jinak druhá generace švédského SUV působí dojmem robustního tanku, kterému neublíží vůbec nic. Snad vozu i půjdou otevřít dveře, to je po takové simulované nehodě na velmi tvrdém povrchu skoro neuvěřitelné.
Mimo to tu máme náraz celou částí přídě v rychlosti 56 km/h a náraz s 25procentním odsazením, ke kterému dochází dokonce při tempu 64 km/h. Kabina vždy zůstává nedotčena, byť zejména během druhého testu překážka projde přední částí vozu jako nůž máslem. Volvo tím dokázalo, že je připraveno nejen na Euro NCAP, ale také na americký institut IIHS.
Od obou organizací tedy neočekáváme jiné než špičkové hodnocení. Ta bruselská pak jistě ocení aktivní systémy, o nichž jsme mluvili v úvodu a mezi které patří třeba vylepšená technologie City Safety zahrnující nejen autonomní brzdění a detekci chodců, ale nově také asistenta řízení, díky kterému může XC60 za určitých okolností překážku na cestě objet.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.











Volvo XC60 dává slovu robustnost nový význam, jak ostatně druhá generace deklaruje během interních testů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva