Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tak končí vykoupené VW s TDI. Opuštěné čekají v obrovských kvantech na smrt
24.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Statisíce Volkswagenů s TDI může v USA zachránit jen zázrak. VW v něj zjevně doufá, a tak je skladuje, kde se jen dá, po celých Státech.
Největší skandál v dějinách Volkswagenu je nyní už skoro rok a půl starou historií. Přesto má daleko ke svému konci - v Evropě tedy bylo nalezeno „konečné řešení”, přesto se občas ozývají hlasy, že by tak úplně konečné být nemuselo. Své závěry má aféra i v místech, kde se zrodila, ve Spojených státech, kde už je od loňského roku jasné, co se stane s motory 2,0 TDI vybavenými podvodným software. Jejich osud na papíře je ale věc jedna, vidět jejich konec na vlastní oči je trochu něco jiného.
Němci auta už po mnoho týdnu čile vykupují a až na drobné zádrhele jde vše podle plánu. Poslední informace od soudu, který na rozuzlení celé aféry z pohledu zákazníků dohlíží, VW už koncem roku reálně vykoupil 200 tisíc aut. Dnes jich může být více - může jít o 250 tisíc či ještě více vozů, výsledek bude ale tak jako tak jeden: vykoupeno musí být okolo 400 tisíc automobilů s motory TDI, aby celá aféra mohla být označena za ukončenou.
A to spousta aut. Sakramentsky velká spousta aut.
Kdybychom je poskládali za sebe s očekávanou délkou 4,5 metru na jedno (jsou tu Passaty, Jetty, Golfy, Beetly, sem tam nějaké Audi...), dojdeme ke šňůře vozů měřící 1 800 kilometrů. To je jako bychom auty zaplnili skoro celou cestu z Prahy do Moskvy. Všechna tahle auta musí VW někde uložit, protože mu podmínky výkupu dávají jen velmi malý manévrovací prostor - auta může buď v USA opravit a prodat jako ojetá, nebo je tam může zlikvidovat a použít na díly vše krom motorů. Leckdo si proto myslel, že Němci budou vykoupená auta, šrotovat, protože... kam s nimi. Ale oni to nedělají, věří, že je budou schopni opravit a prodat, a tak je skladují.
Pochopitelně, na uskladnění takového kvanta aut nebude stačit záchytné parkoviště v Kunraticích. Popravdě, pokud bychom každému měli vyhradit konzervativní plochu 10 m2, jsme na 4 čtverečných kilometrech, takové parkoviště neexistuje ani v Rusku. A tak si VW pronajal různé neobvyklé plochy po celých Spojených státech, kam vozy postupně silážuje.
Kolega David Tracy z Jalopniku dal spolu se Samem Hillem a Nathanem Brownem, lidmi z amerických automobilových fór, dohromady fotky tří míst, kde Volkswagen tato auta evidentně skladuje. A ty snímky berou dech. Je to pohled na zřejmě „jen” tisíce aut (jen proto, že celkově jich bude ještě mnohem, mnohem více), přesto musí každého člověka se srdcem bijícím pro auta tyto pohledy rmoutit. Jsou to často zánovní či svěže vypadající stroje, které byly předurčeny k tomu „natáčet” statistíce kilometrů, teď mohou jen opuštěné a nikým nechtěné na opuštěných parkovištích čekat na zázrak.
Podívejte se na to sami na přiložených snímcích ze třech míst - opuštěného parkoviště zpustošeného stadionu Pontiac Silverdome v Michiganu, staré vojenské základy Norton, dnes součásti letiště San Bernardino v Kalifornii a přístavu Baltimore v Marylandu.
Mohou se auta z těchto obřích odstavných ploch ještě někdy vrátit do provozu? Upřímně řečeno, nevěříme tomu, ale doufejme v to, ať už si o Volkswagenu, TDI a jeho podvodu myslíme cokoli. Žádné auto si nezaslouží zhynout předčasně, natož takto smutným způsobem - sama auta nikdy za nic nemohou....
Snímky z parkoviště u opuštěného stadionu Pontiac Silverdome
Snímky z opuštěné Norton Air Force Base
Snímky z odstavné plochy Port of Baltimore
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva