Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie, Fascinace a historie > Článek
Subaru Impreza STI Cosworth CS400: 400 koní pro 75 vyvolených
29.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Impreza STI Cosworth CS400 je výsledkem spolupráci anglické firmy, která mimo jiné připravuje motory pro formuli 1, a japonské automobilky Subaru. První silniční Cosworth od roku 1996 nabídne excelentní jízdní výkony ale pouze pro 75 vyvolených. Více jich totiž postaveno nebude.
Přeplňovaný boxer 2,5 litru prošel pod rukama techniků firmy Cosworth komplexní proměnnou, která umožnila získat z tohoto čtyřválce o 33 procent více „života“. Na všechna čtyři kola prostřednictvím ručně řazené šestistupňové převodovky se nyní dostane až 295 kW (400 k) a 542 N.m. Stovku tenhle hatchback nižší střední třídy dosáhne během 3.7 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena hodnotou 250 km/h.
Hlavním cílem bylo přetvořit celohliníkový 2,5litrový boxer tak, aby poskytnul excelentní výkon, fungoval i v běžné provozu, splňoval záruční podmínky, které dává na své produkty japonský výrobce, a přitom mohl navštěvovat běžné servisy Subaru. Plochý čtyřválec proto dostal nové písty, které jsou vyrobeny stejnou metodou jako pro motory pro F1, aby bylo minimalizováno tření, snížena hmotnost a zvýšena životnost, kované ojnice byly vyrobeny ze speciální vysokopevnostní oceli stejně jako speciální ložiska. Nové je vícevrstvé těsnění pro hlavu a vysokotlaké olejové čerpadlo. Motor dostal také nový systém přeplňování kompresorem a kompletně přepracován byl i výfukový systém s trubkami většího průměru, které umožní rychlejší odvod horkých výfukových plynů a navíc zajistí motoru jedinečný zvuk, který rozvine neopakovatelnou harmonii čtyřválcového boxeru.
S ohledem na obrovský nárůst výkonu dostal automobil úplně novou spojku, jinak je použita sériová převodovka se stejným odstupňováním rychlostí. Impreza Cosworth má samozřejmě stálý pohon všech kol prostřednictvím mezinápravového diferenciálu s viskózní spojkou, který rozděluje točivý moment v základním režimu na přední a zadní kola v poměru 50:50, ale tento poměr se mění v závislosti na adhezních podmínkách jednotlivých kol. Vpředu a vzadu jsou samosvorné diferenciály.
Podvozek ladili společně s inženýry firmy Cosworth také experti od značek Bilstein (tlumiče) a Eibach (pružiny), světlá výška byla vpředu snížena o dalších 10 mm. Přední brzdy (větrané kotouče o průměru 355 mm) jsou od AP Racing, které kromě vyšší účinnosti nabídnou stálé schopnosti i při opakovaném použití, vzadu zůstaly standardní kotouče Imprezy STI a sériový je také systém ABS. Použitá kola mají stejný rozměr (8,5Jx18), ale jsou lehčí a pevnější, a zároveň rozšiřují stopu o 12 mm. Pneumatiky Michelin SP3 mají rozměr 245/40 R18.
Subaru Impreza Cosworth RC400 dostala navíc nový nárazník, mřížku chladiče a mlhová světla. Uvnitř najdete nová přední sedadla Recaro, zadní sedadla a volant dostaly nové kožené čalounění. Původně antracitové výplně středového panelu byly nahrazeny leskle černými (Piano Black). Nic se pak nezměnilo na standardní výbavě, která mimo jiné zahrnuje elektricky ovládaná okna, audiosystém s 10 reproduktory, navigační systém, bezklíčový přístup popřípadě čelní, boční i hlavové airbagy. Nápisy Cosworth se objevují na spodní mřížce vpředu, víku zavazadelníku, palubní desce před spolujezdcem, předních sedadlech a brzdových třmenech. Na každém motoru a dveřích je plaketa se sériovým číslem a každý model Subaru Impreza STI Cosworth CS400 bude dodáván s osvědčením o jeho pravosti.
Automobil přijde na 49 995 liber a je určen pouze pro britský trh, což znamená, že všech 75 kusů bude mít pravostranné řízení. Zákazník si bude moci pouze zvolit barvu karoserie ze tří pro Imprezu STI netradičních odstínů (Spark Silver, Dark Grey a San Remo Red).








Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 5 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 7 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 8 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.