Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Stavba Nürburgringu: takhle vznikal ve 20. letech nejúchvatnější okruh světa
20.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejznámější automobilový okruh na světě, vznikal už v letech 1925 až 1927. Takhle to při stavbě vypadalo.
Snad každý automobilový nadšenec se chce alespoň jednou v životě projet po Zeleném pekle či rovnou takový výlet na dohlednou dobu plánuje. Anebo tam už byl a chce jet znova, či má-li velké štěstí, bydlí za humny a Ring navštěvuje každý druhý víkend.
Je to nejnáročnější a jeden z nejvíce smrtících okruhů světa, který je ale také tím nejlákavějším a nejpodmanivějším. Jízda na něm se stala téměř osudnou i jednomu z nejlepších záodníků dějin, Nikimu Laudovi a nehodě se na něm nevyhnula ani jiná závodní esa. Je to trať záludná svým profilem i měnícími se klimatickými podmínkami, často nepříliš kvalitním povrchem i minimálními únikovými zónami. To všechno ale ve výsledku činí projížďku po Nordschleife, Severní smyčce Nürburgringu tak lákavou.
Tenhle okruh nicméně nelze označit za klasický závodní okruh. Od začátku nevznikal jen kvůli automobilovým závodům či kratochvílím nadšenců do řízení, měl sloužit také jako místo, kde by automobilky testovaly své nové vozy. Proto byl jeden z požadavků při jeho stavbě ten, aby zde byla prudká klesání i stoupání, zatáčkovité pasáže i dlouhé rovinky. Zkrátka - aby okruh připomínal spíše náročnou okresku. To se bezezbytku povedlo a náročnosti je tu na leckterého, i zkušeného řidiče dost a dost.
Počáteční myšlenka na okruh v pohoří Eifel na západě dnešního Německa vznikla už v roce 1905, kdy zemi vládnul císař Wilhelm II. Právě i jeho přání dalo rozběhnout plánování okruhu, ale velkým důvodem byl také fakt, že se už o rok dříve začalo závodit v mezinárodních podnicích Gordon-Bennett, ale na běžných cestách.
Plánování a zamýšlenou stavbu přerušila první světová válka. Zubožené Německo ovšem nezačalo s výstavbou okruhu hned, nýbrž až ve 20. letech, kdy dr. Otto Creutz za podpory lokálních i národních politiků začal s výstavbou okruhu, který se později stal legendou mezi výrobci aut, závodníky i petrolheady na celém světě.
Již tehdy bylo jasné, že okruh bude uzavřenou tratí mimo běžnou silniční síť. Byly postaveny dvě části, světoznámá Nordschleife a pozapomenutá Südschleife, ze které dnes zbývají jen fragmenty. Celková délka činila 28,3 km a trať byla široká 6,7 metru.
Této i další historii jsme se už dopodrobna věnovali v trojici v trojici níže odkazovaných samostatných článků, teď se nám ale dostala do rukou sada historických fotografií ze stavby tohoto úchvatného okruhu ve dvacátých letech minulého století. A jsou to tak zajímavé záběry, že si je nemůžeme nechat jen pro sebe a doplňujeme jim pár málo už dříve zveřejněných. Podívejte se na ně sami, pro další zajímavé čtení vás odkážeme na články:
- Nürburgring a jeho mýtus, část první: od nápadu k realizaci
- Nürburgring a jeho mýtus, část druhá: první hvězdy i oběti
- Nürburgring a jeho mýtus, část třetí: až k slávě dnešních dnů
Galerie fotografií z výstavby Nürburgringu ve 20. letech 20. století




















Stavba Nordschleife nebyla nic snadného, výsledek je ale dodnes uchvacující
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 7 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 3 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 5 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 7 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.