Rolls-Royce Hyperion: unikát od Pininfariny

Společnost Pininfarina prožívá těžké časy. Po velkých finančních problémech ji teď těžce zasáhla smrt jejího šéfa. A přesto dál pracuje na tak výjimečných projektech, jako je Rolls-Royce Hyperion.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Rolls-Royce Hyperion: unikát od Pininfariny

12.8.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Rolls-Royce Hyperion: unikát od Pininfariny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Společnost Pininfarina prožívá těžké časy. Po velkých finančních problémech ji teď těžce zasáhla smrt jejího šéfa. A přesto dál pracuje na tak výjimečných projektech, jako je Rolls-Royce Hyperion.

Na světě jsou lidé, pro které jsou jakékoliv sériově vyráběné vozy málo výjimečné a kteří disponují dostatkem prostředků, aby si mohli vybírat. A právě díky těmto nadšencům pak na základě "běžných" vozů vznikají naprosté unikáty. Pininfarina má s tímto podnikáním velké zkušenosti, za zmínku stojí třeba jeden z jeho posledních výtvorů, Ferrari P4/5 postavené na základě Enza pro sběratele Jamese Glickhause.

Nyní na scénu přichází další takový počin. Na základě Rolls-Royce Drophead Coupe vznikl dvousedadlový roadster krásných klasických linií inspirovaných předválečnými Rollsy. Ve srovnání se svým vzorem má kratší rozvor a kapotu působí značně subtilnějším dojmem. Přesto to nebude žádné ořezávátko, pod kapotu dostane benzínový dvanáctiválec o objemu 6,75 l a výkonu 453 koní, který mu umožní sprint na 100 km/h za 5,6 s.

Světla ramp na něj poprvé dopadnou na Concours d’Elegance show, která zanedlouho začíná v Pebble Beach v Kalifornii a pak se ukáže v Paříži. Pak se s ním ale zraky veřejnosti musí rozloučit, protože si ho do své garáže odveze jeho (zatím veřejně) neznámý majitel.


Rolls-Royce Hyperion: unikát od Pininfariny - 1 - Rolls-Royce Hyperion by Pininfarina 2Rolls-Royce Hyperion: unikát od Pininfariny - 2 - Rolls-Royce Hyperion by Pininfarina 3

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.