Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Porsche 911 1963 a 911 2013: první a poslední generace legendy bok po boku
7.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka v rámci oslav představila nové fotky, na kterých pózuje poslední 911 naladěná na 400 koní i originál se 130 koňmi pod kapotou.
O významu letošního roku pro automobilové odvětví není sporu. Sté výročí slaví Aston Martin, padesátiletým jubileem se pro změnu může pochlubit italská automobilka s býkem ve znaku. Ferruccio Lamborghini však základní kámen své značky položil až měsíc poté, co se na autosalonu ve Frankfurtu v září 1963 představil zřejmě nejznámější sportovní vůz všech dob, Porsche 911, zprvu pod označením 901.
Od té doby automobilka ze Zuffenhausenu prodala přes 820 000 exemplářů v několika generacích. Jejich historii jsme kdysi věnovali samostatný článek, stejně jako jednotlivé rozdíly sleduje názorné video. Nová sada fotografií pak změnu rozměrů, tvarů i dalších viditelných vlastností první a poslední generací 911 jen potvrzuje. Přesto jsme se na ní spočinuli se zalíbením v oku.
Vedle prozatím poslední devětsetjedenáctky v provedení 991 se totiž ukazuje originál z 60. let, který namísto vodou chlazeného 3,8litrového motoru naladěného na 400 koní poháněl vzduchem chlazený dvoulitr. Ze svého objemu přitom dával jen 130 koní, v kombinaci s nízkou hmotností ale byl skvělý jízdní projev i tak jistotou jistotou, jakkoli po stránce dynamiky by se první 911 s tou dnešní měřit nemohla.
Klasice to ovšem na kráse neubírá, a tak se sami podívejte, jak to oběma vozům sluší bok po boku. Sluší se přitom dodat, že tato sada fotek jistě není posledním příspěvkem na téma padesátiletého výročí. Již od března se v muzeu Porsche rozjede řada výstav, na kterých se ukážou klenoty běžně ustájené ve skladu. Vyjde také nová publikace mapující dosavadní historii a zřejmě i na leccos, co si dnes ani nedovedeme představit. O 911 tak letos určitě neslyšíte naposledy.



























Na nejnovější sadě fotografií Porsche svedlo dohromady model 911 991 4S i původní originál z 60. let minulého století
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva