Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se, jak tento majitel vrátil lesk Lambu Countach, i ve 33 je jako nové
2.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tento Countach nebyl zralý na odpis, přesto se jeho majitel rozhodl pro renovaci, do níž investoval statisíce.
Renovace veterána nikdy není snadný a ani levný úkol, zejména je-li potřeba opravit, resp. vyměnit úplně všechno, třeba jako v případě tohoto Chargeru Daytona. Bílé Lamborghini Countach, na jehož snímky se můžete podívat pod článkem, ovšem není ten případ, protože to normálně jezdilo a i když po 38 tisících kilometrech nebylo v dokonalém stavu, na odpis též zdaleka nebylo. Přesto se mu však dostalo celkem širokého obnovení.
Majitel na autě nepracoval sám, jako ten, který si za 6 let postavil vlastní Ferrari, nechal vše na specializované firmě. To je ovšem nejdražší z možných způsobů. Výsledek ale může být skutečně pozoruhodný - jako v případě tohoto auta. Základem pro vizuální stránku věci byl nový bílý perleťový lak, díky kterému auto vypadá jako nové.
Nebyl ovšem nastříkán na stávající lak, ten byl odstraněn a nový lak se dával místo něj. Zajímavostí na tomto konkrétním autě může být, že údajně bylo v továrně v Itálii v roce 1983 postavené s bílou barvou, pak bylo přestříkáno na červeno pro prezentaci na autosalonu a pak se mu znovu dostalo bílého laku pro prodej zákazníkovi.
Dojem, že se v případě výsledku díváme na nové auto, podporuje i interiér, který vypadá perfektně. Byl zcela rozebrán, ale byl v relativně dobrém stavu na to, že máme co do činění s více než třicet let starým autem. Přístrojová deska z auta zmizela zejména proto, aby se jí nic nestalo při lakýrnických pracech apod., byla v perfektním stavu.
Převodovka byla rozebrána a servisována, vůz má novou spojku a spojkový válec, repasované karburátory Weber, nové brzdové kotouče, destičky a hadičky, repasované originální třmeny a spoustu dalších dílů buď vyměněných nebo repasovaných, včetně třeba nábojů kol i s ložisky. Nové jsou i ručičky budíků, ty původní byly ohnuté; běžný to problém Countachů.
Po instalaci motoru a převodovky do auta a smontování všeho dohromady se začal ozývat nepříjemný zvuk z diferenciálu, když vůz zpomaloval. Mechanik zjistil, že viníkem je jedna matka, která musí být vyměněna, a to rychle, protože svou vůlí může zničit další součástky, které jsou těžko k sehnání a jsou extrémně drahé. Navíc bylo potřeba znovu vytáhnout motor, oddělit jej od převodovky, hřídele, olejové vany a diferenciálu, vytáhnout všechna ložiska a těsnění - a až pak máte přístup k oné matce. Utahovací moment je ohromujících 488 Nm a potřebujete vážně dlouhou násadu, abyste se k matce dostali.
Výsledek je v každém případě perfektní, jak se můžete podívat na fotografiích. Už na nich vypadá bílý perleťový lak velmi dobře a v reálu to jistě musí být ještě mnohem lepší. My musíme smeknout před každým, kdo se rozhodne udržovat automobilový klenot tohoto typu v takovém stavu, že mu i dobrý přijde být... málo dobrý. Countach 5000 S (alias LP500 S, jde o stejný typ) si to více než zaslouží.
Tahle renovace je na nejvyšší úrovni a byla při ní použita spousta nových dílů přímo od Lamborghini. Kompletní náklady tedy klidně můžou být v okolí sta tisíc dolarů, tj. cca 2,5 milionu korun. Renovace taky trvala pořádně dlouho, práce začaly v druhé půlce prosince roku 2013 a auto bylo hotové až loni, v roce 2015. Fotografie hotového Countache ale ukazují, že to stálo za každý den a každý investovaný dolar.
Původní faktura za auto je sama o sobě cennou relikvií
Takto vůz vpadal jako zánovní, už po dovozu do USA
Snímky vozu z pozdějších let ukazují i jistý odklon proti originálnímu stavu
Takto vpadal Countach těsně před renovací, žádný vrak, přesto došlo na kompletní rozborku
Rozsáhlá renovace ponechala na vozu máloco nedotčené
Výsledek je ale perfektní, ocenění na soutěžích musela přijít
A mimochodem, happy Countach i vám...
Zdroj: [https://www.ferrarichat.com/forum/lamborghinichat-com-sponsored-cats-exotics/431850-countach-12562-re-paint-refresh-thread-17.html Ferrari Chat]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch