Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se, jak tento majitel vrátil lesk Lambu Countach, i ve 33 je jako nové
2.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tento Countach nebyl zralý na odpis, přesto se jeho majitel rozhodl pro renovaci, do níž investoval statisíce.
Renovace veterána nikdy není snadný a ani levný úkol, zejména je-li potřeba opravit, resp. vyměnit úplně všechno, třeba jako v případě tohoto Chargeru Daytona. Bílé Lamborghini Countach, na jehož snímky se můžete podívat pod článkem, ovšem není ten případ, protože to normálně jezdilo a i když po 38 tisících kilometrech nebylo v dokonalém stavu, na odpis též zdaleka nebylo. Přesto se mu však dostalo celkem širokého obnovení.
Majitel na autě nepracoval sám, jako ten, který si za 6 let postavil vlastní Ferrari, nechal vše na specializované firmě. To je ovšem nejdražší z možných způsobů. Výsledek ale může být skutečně pozoruhodný - jako v případě tohoto auta. Základem pro vizuální stránku věci byl nový bílý perleťový lak, díky kterému auto vypadá jako nové.
Nebyl ovšem nastříkán na stávající lak, ten byl odstraněn a nový lak se dával místo něj. Zajímavostí na tomto konkrétním autě může být, že údajně bylo v továrně v Itálii v roce 1983 postavené s bílou barvou, pak bylo přestříkáno na červeno pro prezentaci na autosalonu a pak se mu znovu dostalo bílého laku pro prodej zákazníkovi.
Dojem, že se v případě výsledku díváme na nové auto, podporuje i interiér, který vypadá perfektně. Byl zcela rozebrán, ale byl v relativně dobrém stavu na to, že máme co do činění s více než třicet let starým autem. Přístrojová deska z auta zmizela zejména proto, aby se jí nic nestalo při lakýrnických pracech apod., byla v perfektním stavu.
Převodovka byla rozebrána a servisována, vůz má novou spojku a spojkový válec, repasované karburátory Weber, nové brzdové kotouče, destičky a hadičky, repasované originální třmeny a spoustu dalších dílů buď vyměněných nebo repasovaných, včetně třeba nábojů kol i s ložisky. Nové jsou i ručičky budíků, ty původní byly ohnuté; běžný to problém Countachů.
Po instalaci motoru a převodovky do auta a smontování všeho dohromady se začal ozývat nepříjemný zvuk z diferenciálu, když vůz zpomaloval. Mechanik zjistil, že viníkem je jedna matka, která musí být vyměněna, a to rychle, protože svou vůlí může zničit další součástky, které jsou těžko k sehnání a jsou extrémně drahé. Navíc bylo potřeba znovu vytáhnout motor, oddělit jej od převodovky, hřídele, olejové vany a diferenciálu, vytáhnout všechna ložiska a těsnění - a až pak máte přístup k oné matce. Utahovací moment je ohromujících 488 Nm a potřebujete vážně dlouhou násadu, abyste se k matce dostali.
Výsledek je v každém případě perfektní, jak se můžete podívat na fotografiích. Už na nich vypadá bílý perleťový lak velmi dobře a v reálu to jistě musí být ještě mnohem lepší. My musíme smeknout před každým, kdo se rozhodne udržovat automobilový klenot tohoto typu v takovém stavu, že mu i dobrý přijde být... málo dobrý. Countach 5000 S (alias LP500 S, jde o stejný typ) si to více než zaslouží.
Tahle renovace je na nejvyšší úrovni a byla při ní použita spousta nových dílů přímo od Lamborghini. Kompletní náklady tedy klidně můžou být v okolí sta tisíc dolarů, tj. cca 2,5 milionu korun. Renovace taky trvala pořádně dlouho, práce začaly v druhé půlce prosince roku 2013 a auto bylo hotové až loni, v roce 2015. Fotografie hotového Countache ale ukazují, že to stálo za každý den a každý investovaný dolar.

Původní faktura za auto je sama o sobě cennou relikvií
Takto vůz vpadal jako zánovní, už po dovozu do USA
Snímky vozu z pozdějších let ukazují i jistý odklon proti originálnímu stavu
Takto vpadal Countach těsně před renovací, žádný vrak, přesto došlo na kompletní rozborku
Rozsáhlá renovace ponechala na vozu máloco nedotčené
Výsledek je ale perfektní, ocenění na soutěžích musela přijít
A mimochodem, happy Countach i vám...
Zdroj: [https://www.ferrarichat.com/forum/lamborghinichat-com-sponsored-cats-exotics/431850-countach-12562-re-paint-refresh-thread-17.html Ferrari Chat]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva